Newsy

Do 2020 roku świat zdominuje trend otwartej gospodarki. 40 proc. pracowników będzie samozatrudnionych

2017-06-16  |  06:40

Cyfrowa rewolucja sprawia, że rozwija się nowy trend: otwarta gospodarka. W 2020 roku blisko 40 proc. pracowników będzie samozatrudnionych. Zmiany wymagają od organizacji przystosowania się i odmiennego sposobu zarządzania. Wyzwaniem będzie też zabezpieczenie środowiska cyfrowego. Tylko platformy bezpieczeństwa, które obejmą całe ekosystemy biznesowe, pozwolą organizacjom w pełni otworzyć się na nowe możliwości. Taką platformą jest Samsung Knox, który pozwala w urządzeniu mobilnym oddzielić świat prywatny od służbowego, a w razie ataku odetnie dostęp do informacji.

Otwarta gospodarka zdecydowanie zmieni sposób, w jaki pracujemy. Zmieni nasze interakcje z ludźmi, pracownikami. Otwarta gospodarka to megatrend, który rozpoczyna się teraz, ale w pełni rozwinie się około 2020 roku. Liczby są imponujące, jeżeli chodzi o postęp technologiczny, o kwestie bezpieczeństwa, także o bariery, z którymi będziemy się musieli zmierzyć. To wszystko dzieje się teraz, więc my także musimy się zmieniać w czasie rzeczywistym – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Maxime Guirauton, dyrektor marketingu w dziale B2B Samsung Electronics w Europie.

Raport firmy Samsung o wpływie zmian społecznych i technologicznych na otoczenie biznesowe wskazuje, że do 2020 roku do sieci podłączonych będzie 7,3 mld urządzeń na całym świecie. Dla organizacji może to stanowić poważne wyzwanie w kontekście zapewnienia bezpieczeństwa w środowisku otwartej gospodarki. Ponadto zmieni się także sama struktura zatrudnienia. W 2020 roku blisko 40 proc. pracowników będzie freelancerami.

W oczywisty sposób wymiana informacji będzie podlegała zmianom, także to, w jaki sposób tworzymy. Dawno minęły czasy, kiedy wszyscy pracowali w jednym biurze, kiedy dane były wymieniane tylko w obrębie jednego biura czy firmy. Dziś współtworzymy z różnymi pracownikami, którzy znajdują się w różnych częściach świata. Nowy trend polega na tym, że współtworzymy także z naszymi konkurentami. Musimy więc wszystko zabezpieczyć – tłumaczy Guirauton.

Wciąż jeszcze w części przedsiębiorstw systemy zabezpieczeń są przestarzałe, co ułatwia zadanie hakerom. Raport Samsunga ocenia, że tylko w 2016 roku cyberprzestępczość kosztowała światową gospodarkę ok. 335 mld funtów. Przy rosnącym na znaczeniu internecie rzeczy i postępującej cyfryzacji podstawowe zabezpieczenia mogą się okazać jeszcze mniej wystarczające.

Opracowaliśmy rozwiązanie pod nazwą Samsung Knox, które całkowicie zmienia reguły gry. Dostosowuje się do zmian w życiu zawodowym. Na swoim telefonie można mieć wszystko i będzie to całkowicie chronione, a w razie potrzeby odłączane. Drugą kwestią jest dyslokacja zasobów. Ludzie posługują się różnymi urządzeniami. Dzięki Samsung Knox możemy obsługiwać 10 tys. urządzeń, milion urządzeń, tak jakby to było jedno urządzenie, z tego samego punktu – przekonuje ekspert Samsunga.

Platforma oddziela świat prywatny od służbowego, który zamknięty jest w bezpiecznym Knox Workspace. Ta przestrzeń może zaś być zarządzana przez pracodawcę za pomocą jednego z rozwiązań MDM (Mobile Device Management). W raporcie „Bezpieczeństwo Urządzeń Mobilnych: Porównanie Platform”, sporządzonym przez firmę Gartner, Samsung Knox okazał się najbardziej niezawodną platformą bezpieczeństwa w każdej kategorii, a w zakresie kontroli bezpieczeństwa branego pod uwagę otrzymał ocenę „Strong”.

Współpracujemy z 29 rządami na całym świecie, a ich liczba rośnie z każdym miesiącem. Ta innowacja jest wyjątkowa, ponieważ to nie tylko oprogramowanie, lecz także sprzęt, począwszy od chipa. Dodatkowo jest całkowicie bezpieczna. Jeżeli ktoś będzie próbował zhakować telefon albo przejąć nad nim kontrolę, będziemy to natychmiast widzieli i będziemy w stanie ochronić dane, zamknąć kontent, odciąć dostęp do informacji i mieć pewność, że nic nie wycieknie na zewnątrz – podkreśla Maxime Guirauton.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.

Prawo

ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.

Konsument

Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.