Newsy

W tym roku Shell zakończy rebranding stacji Neste. Sieć uzyska drugą pozycję na polskim rynku

2014-02-11  |  06:35
Mówi:Paweł Odrzywołek
Funkcja:dyrektor działu stacji paliw
Firma:Shell Polska
  • MP4
  • Shell w tym roku skupi się na zakończeniu rebrandingu stacji Neste. Zamknięcie tego procesu pozwoli sieci stacji na osiągniecie drugiej pozycji na rynku. Spółka wiąże także duże nadzieje z budową nowych stacji przy skrzyżowaniu autostrad A1 i A2 w okolicy Strykowa oraz nową ofertą kawiarni i barów na stacjach. 

     – Sytuacja na stacjach paliw jest bardzo dynamiczna – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Odrzywołek, dyrektor zarządzający siecią stacji Shell Polska. – Pod koniec 2012 roku przejęliśmy sieć paliw Neste, więc w ubiegłym roku skupiliśmy się głównie na procesie rebrandingu. W tym roku zajmiemy się jego dokończeniem. Pozwoli nam to uzyskać drugą pozycję na rynku polskim, jak również zapewni planowany wzrost.

    Do zmiany marki, przejętych samoobsługowych stacji Neste, Shell powołał nową spółkę. Zarządza ona stacjami funkcjonującymi pod starym logo.

    W tym roku spółka zamierza, poza zakończeniem rebrandingu stacji Neste, koncentrować się na inwestycjach i rozwoju sieci.

     – Myślę, że najbardziej sztandarową inwestycją będą już rozpoczęte budowy dwóch stacji autostradowych przy autostradzie A2 przed węzłem Stryków jadąc w stronę Warszawy, które na pewno wpasują się w nowo otwartą autostradę A1 od Strykowa na północ – ocenia Odrzywołek. – Przede wszystkim chcemy rozwijać się w ten sposób, aby zasięg terytorialny naszej sieci sprostał oczekiwaniom wszystkich klientów, czyli nie pomijamy regionów.

    Shell Polska zamierza skupić się na największych miastach i aglomeracjach, ale nie zapomni o mniejszych ośrodkach. Stacje sieci muszą znaleźć się w całym kraju między innymi po to, by sprostać potrzebom klientów flotowych. Najwięcej stacji powstanie jako punkty własne sieci, ale coraz ważniejszą rolę odgrywają też stacje partnerskie. Wyglądają one identycznie, również pod względem oferty, ale współwłaścicielem biznesu jest partner franczyzowy.

    Shell planuje też cały czas poprawiać wygląd i ofertę stacji. Będą się na nich pojawiać nowe usługi, m.in. paczkomaty, dostęp do internetu. Starsze stacje będą sukcesywnie odnawiane.

    W ubiegłym roku na stacjach pojawiła się również nowa oferta posiłków pod marką Deli2go, a dzięki współpracy z siecią Coffeeheaven na 120 stacjach klienci Shell mogą skorzystać też z nowej oferty kawiarnianej. Sieć stacji wprowadziła również program badania satysfakcji klientów o nazwie „Voice of Customer”. Każdy klient ma możliwość wyrażenia swojego zdania, które, jak zapewnia Odrzywołek, jest analizowane na badanej stacji.

     – Myślę, że dla klientów ważne jest nie tylko to, co dzieje się na stacji. Shell jest firmą, która zainwestowała w Polsce ogromne pieniądze w serwis klienta. Pod Krakowem, w Zabierzowie funkcjonuje ogromny Shell Service Center, którego 1/3 praktycznie operuje jako Customer Service Center, czyli punkt obsługi posprzedażowej dla klienta. Centrum odpowiada na problemy klientów, które się ewentualnie pojawiają, choćby z fakturami. Tę część nieustannie rozwijamy – mówi Odrzywołek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

    Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

    Bankowość

    Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

    Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

    Ochrona środowiska

    Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

    Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.