Newsy

Eurocopter walczy o polskie niebo. Obiecuje nowe miejsca pracy i inwestycje na kilkadziesiąt lat.

2013-09-12  |  06:30
Mówi:Olivier Michalon
Funkcja:Wiceprezes zarządu ds. sprzedaży na Europę i Azję
Firma:Eurocopter
  • MP4
  • Francusko-niemiecki Eurocopter deklaruje długoterminową współpracę z polskim przemysłem w razie wygrania przetargu na śmigłowce dla wojska. Zapowiada uruchomienie dwóch linii montażu, ale też transfer technologii i długofalowe działania nawet na 50 lat. W przetargu na helikoptery wojskowe Eurocopter konkuruje z brytyjsko-włoską firmą AgustaWestland i amerykańską - Sikorsky Aircraft.

     – Naszą strategią jest nawiązanie stałych relacji z polskim przemysłem. Jeżeli wygramy ten przetarg, śmigłowiec EC725 Caracal będzie produkowany w Polsce – zapewnia Olivier Michalon, wiceprezes Eurocoptera ds. sprzedaży na Europę i Azję.

    W razie zwycięstwa Eurocopter chce wspólnie z firmą produkującą silniki – Turbomeca – zbudować dwie linie montażowe w Polsce.

     – Powstaną kompletne linie montażu końcowego śmigłowca w wojskowych zakładach lotniczych WZL nr 1 w Łodzi, a filia tych zakładów w Dęblinie będzie odpowiedzialna za montaż silników tych maszyn – zapowiedział Michalon w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

    Jak zapewnia wiceprezes, jego firma nie ograniczy się tylko do montażu helikopterów w Polsce. Przywołuje przykład Francji, gdzie fabryka śmigłowca EC725 Caracal wytwarza też części do innych tego typu maszyn.

     – Taką samą fabrykę postawimy w Polsce. Praca w niej będzie się opierać na transferze technologii i procesów. Nie będzie to tylko montaż komponentów, ale to będzie montaż całych śmigłowców w kraju. Oznacza to też, że stworzymy kilkaset miejsc pracy i to będą miejsca pracy dla specjalistów i fachowców w tym regionie, w którym będziemy działać, czyli w łódzkim – mówił Michalon.

    Uruchomienie produkcji Caracala w Łodzi miałoby być jedynie początkiem działalności Eurocoptera w Polsce, która następnie miałaby się rozwijać według zapewnień firmy przez wiele lat. 

     – Mówimy o współpracy, która będzie trwała 40-50 lat, przy serwisowaniu, modernizowaniu tych maszyn w przyszłości, a to jest tylko początek – zapewnia Michalon.

    Przetarg na 70 śmigłowców MON chce rozstrzygnąć do końca tego roku. Mają być to maszyny w kilku wersjach: do zwalczania okrętów podwodnych, transportu i ratownicze. Pierwsze dostawy miałyby być zrealizowane na początku 2015 r., a całość zamówienia – do 2022 r.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Handel

    Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

    Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

    Handel

    Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

    Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.