Newsy

AIG kontynuuje działalność jako Colonnade Insurance. Ubezpieczyciel gwarantuje ciągłość polis dla swoich klientów

2017-07-17  |  06:35

Marka AIG znika z rynku, bo z początkiem lipca przejęła ją kanadyjska spółka Colonnade Insurance, która debiutuje w Polsce. Polski rynek ubezpieczeniowy jest bardzo innowacyjny i ma duży potencjał wzrostu – podkreślają przedstawiciele spółki i zapowiadają całą paletę innowacyjnych produktów. Dotychczasowym klientom ubezpieczyciela AIG zostanie zapewniona ciągłość obsługi ich polis ubezpieczeniowych. 

– Polski rynek jest największy w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest też ósmym największym rynkiem ubezpieczeniowym w Europie w segmencie non-life. Patrząc na współczynnik penetracji, daleko mu do średniej europejskiej. Polska jest również innowacyjnym rynkiem, na którym powstaje wiele ciekawych rozwiązań ubezpieczeniowych, możliwości generowania i oferowania nowych produktów. Jeszcze nie wszystkie szanse biznesowe zostały wykorzystane, dlatego wydaje się, że potencjał wzrostu – krótkofalowy i długoterminowy – jest tu bardzo duży – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Holnicki-Szulc, dyrektor generalny Colonnade Insurance.

Colonnade to część kanadyjskiej grupy Fairfax Financial Holdings, obecnej w ponad 30 krajach świata. Marka – znana z innowacyjnej oferty i zdecentralizowanego zarządzania lokalnymi oddziałami – zastąpi na polskim rynku ubezpieczyciela AIG. Na mocy porozumienia zawartego w październiku ubiegłego roku grupa Fairfax przejęła zarówno aktywa, jak i pracowników AIG.

 Grupa Fairfax, której częścią jest spółka Colonnade, podjęła decyzję o ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Szukała partnerów, z którymi może współpracować, lub szans akwizycyjnych. Taką szansę dostrzegła w Polsce. W ubiegłym roku Fairfax i AIG podpisali porozumienie strategiczne dotyczące przejęcia portfela i praw do odnowień. Tym sposobem od 1 lipca br. dotychczasowe operacje AIG, zespół i aktywa operacyjne zostały przeniesione, a pracownicy AIG rozpoczęli pracę w Colonnade – wyjaśnia Paweł Holnicki-Szulc, który objął funkcję zarządzającą w nowo utworzonym polskim oddziale spółki.

Głównym zadaniem Pawła Holnickiego-Szulca, który pracował w AIG od 1999 roku, będzie sprawne przeprowadzenie firmy przez proces transformacji właścicielskiej oraz budowa nowej, uproszczonej i zdecentralizowanej struktury organizacyjnej

– Oferujemy produkty podstawowe, jeśli chodzi o segmenty korporacyjny, majątkowy, odpowiedzialności cywilnej i odpowiedzialności cywilnej członków zarządu. Mamy też szereg produktów niszowych, w których jesteśmy liderem i które zostały wprowadzone na polski rynek przez AIG. Chcemy je kontynuować jako Colonnade. Mam tu na myśli ubezpieczenia ryzyk cybernetycznych, ubezpieczenia środowiskowe, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej członków zarządu dla instytucji finansowych, polisy od porwań i wymuszeń. Oprócz standardowych produktów mamy też całą paletę innowacyjnych rozwiązań ubezpieczeniowych – mówi Paweł Holnicki-Szulc.

W ciągu roku Colonnade oczekuje, że obsłuży ponad 8 tys. klientów korporacyjnych i 200 tys. klientów indywidualnych.

 Nie ścigamy się o miejsce w rankingach. Ścigamy się o dobrą jakość obsługi oraz o to, żeby nasi partnerzy byli zadowoleni z zakresu usług, które oferujemy. Chcemy być firmą, która przynosi stabilne zyski w dłuższym okresie. Nie koncentrujemy się na tym, aby składki rosły w tempie, które mogłoby mieć negatywny wpływ na szkodowość. Chcemy to robić w sposób zbilansowany i zrównoważony. Poziom serwisu i satysfakcja klientów są dla nas większym wyznacznikiem niż poziomy wzrostu sprzedaży – deklaruje Paweł Holnicki-Szulc.

Spółka zapewnia, że zmiana właścicielska nie będzie powodować żadnych zmian w istniejących umowach, a wynikająca z nich ochrona ubezpieczeniowa będzie kontynuowana aż do momentu wygaśnięcia polis. Dyrektor generalny Colonnade Insurance w Polsce zapowiada, że tak jak dotychczas marka będzie stawiać na innowacyjność i na bieżąco reagować na zmieniające się oczekiwania klientów. W zakresie dystrybucji swoich produktów postawi na multikanałowość i rozwijanie specjalne platformy dla brokerów.

 Multikanałowość, dywersyfikacja portfela i kanałów sprzedaży są w centrum naszej strategii na najbliższe lata. Oprócz kanału brokerskiego i sprzedaży bezpośredniej stawiamy również na telemarketing, bancassurance, programy partnerskie oraz sprzedaż online przez stronę internetową. Mamy również specjalną platformę dla naszych partnerów biznesowych, przede wszystkim brokerów, którą chcemy intensywnie rozwijać w najbliższych latach – zapowiada Paweł Holnicki-Szulc.

Colonnade Insurance ma siedzibę w Luksemburgu. Spółka została utworzona, aby umożliwić grupie Fairfax strategiczną ekspansję na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Działalność prowadzi za pośrednictwem oddziałów w Czechach, na Słowacji i Węgrzech oraz spółki zależnej na Ukrainie, jednak usługi ubezpieczeniowe oferuje we wszystkich krajach Europy. Colonnade zatrudnia około 200 specjalistów, a jej roczny przypis składki wynosi ponad 40 mln euro.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł

Polityka

Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność

Parlament Europejski w tym tygodniu zaakceptował przyszłoroczny budżet Unii Europejskiej. Jest o 6 proc. wyższy niż tegoroczny i znalazły się w nim dodatkowe środki na skuteczniejsze wsparcie w zakresie ochrony zdrowia, pomocy humanitarnej, zarządzania granicami i zmian klimatu. – Wielkim zadaniem, które dzisiaj w budżecie nie ma swojego finansowania, jest pomaganie europejskiemu rynkowi zbrojeniowemu. Musimy znaleźć europejskie źródło finansowania tzw. militarnej strefy Schengen – ocenia europoseł Andrzej Halicki.

Infrastruktura

PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku

Wyniki finansowe i operacyjne PGE Polskiej Grupy Energetycznej za III kwartał 2024 roku są stabilne i zgodne z wcześniejszymi szacunkami, co pozwala utrzymać kurs na wielkoskalowe inwestycje transformujące polską energetykę – podała spółka. Jednym z flagowych projektów jest budowa Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica o łącznej mocy ok. 2,5 GW. W najbliższych dniach zapadnie decyzja inwestycyjna w sprawie jej pierwszego etapu, projektu Baltica 2.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.