Newsy

[DEPESZA] Branża leasingowa chce minimalizować skutki pandemii. Jednym z pomysłów jest wideoweryfikacja klientów

2020-04-14  |  06:25
Wszystkie newsy

Branża leasingowa odnotowała wzrost na poziomie 0,4 proc. w zakresie udzielonego finansowania za pierwsze dwa miesiące roku. W marcu firmy odczuwały już wpływ pandemii koronawirusa, podobnie jak przedsiębiorstwa, które korzystają z ich usług. Z myślą o nich wprowadzono m.in. możliwość odroczenia spłaty zobowiązań leasingowych. Jednocześnie firmy wprowadzają też możliwość zdalnego zawierania i aneksowania umów leasingowych przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Brak kontaktu z handlowcem zapewni bezpieczeństwo i ciągłość obsługi klientów, a to jest kluczowe dla całej gospodarki. Wideoweryfikację klientów wprowadziła już Idea Getin Leasing.

Ciągłość działania branży leasingowej jest istotna o tyle, że dostarcza ona instrumenty finansowe (leasing, pożyczki inwestycyjne, krótko- i długoterminowe finansowanie wynajmu pojazdów i innych sprzętów) dla ponad 800 tys. przedsiębiorstw, z których ponad 50 proc. to mikrofirmy o obrotach do 5 mln zł rocznie. Udział firm leasingowych w finansowaniu inwestycji, zwłaszcza MŚP, rośnie z roku na rok. Przedsiębiorstwa sięgają po ten instrument, ponieważ jest to szybkie źródło pozyskania finansowania niezbędnych im pojazdów i urządzeń, a poza tym elastyczne, z uproszczonymi procedurami i dające korzyści podatkowe.

Wśród rozwiązań, które mają wesprzeć klientów firm leasingowych w tej trudnej sytuacji, jest m.in. umożliwienie restrukturyzacji bieżących zobowiązań na okres nawet do sześciu miesięcy. Ponadto część podmiotów w sektorze stosuje już narzędzia, które mają uprościć kontakt z nowymi i dotychczasowymi klientami. Możliwość zdalnego podpisywania umów wprowadziła Idea Getin Leasing.

W ten sposób dostosowujemy się do aktualnych ograniczeń oraz wychodzimy naprzeciw technologicznym oczekiwaniom naszych klientów i partnerów. Wśród nich w szybkim tempie przybywa ludzi nastawionych na dokonywanie transakcji w kanałach cyfrowych za pomocą przenośnego komputera czy smartfona, oczekujących spersonalizowanych ofert i decyzji kredytowych w czasie rzeczywistym – mówi Lech Stabiszewski, członek zarządu Idea Getin Leasing.

Nowy proces podpisywania umów w spółce odbywa się za pośrednictwem wideoweryfikacji, czyli bez bezpośredniego kontaktu klienta z handlowcem. Do zawarcia umowy niezbędne są jedynie np. laptop z kamerą, dostęp do internetu i telefon komórkowy. Dzięki wykorzystaniu jednej z popularnych aplikacji do komunikacji online klient może zawrzeć umowę leasingu, pożyczki, najmu lub kredytu na wybrany sprzęt z dowolnego miejsca w całej Polsce i bez konieczności wychodzenia z domu.

– W ten sposób umożliwiamy firmom realizację wcześniejszych planów bądź np. przebranżowienie i przygotowanie się na powrót do normalnej działalności po zniesieniu ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa – podkreślają przedstawiciele Idea Getin Leasing.

Z pomocą leasingu firmy najchętniej finansują zakup nowych aut – ten segment ma blisko 50-proc. udział w całym rynku. Dlatego też w ramach dodatkowych udogodnień Idea Getin Leasing w kanale online proponuje klientom także możliwość zakupu i finansowania sprzętów ze swojego serwisu aukcyjnego, a w Auto Katalogu SAMAR (autokatalog.pl) w II połowie kwietnia pojawią się auta dostępne od ręki w specjalnych ofertach kilkudziesięciu dealerów z całej Polski.

Również w tym przypadku klienci będą mogli zakupić auto i podpisać nową umowę, np. leasingową czy najmu, w kanale zdalnym przy wykorzystaniu wideoweryfikacji, a następnie auta będą bezpiecznie dostarczane pod domy w całej Polsce, pod wskazany przez klienta adres – podkreśla Robert Bendlewski, dyrektor Departamentu Pojazdów Idea Getin Leasing.

Auto Katalog SAMAR to wirtualny salon samochodowy, w którym użytkownik może przeglądać ponad 250 tys. zdjęć aut i 300 galerii wnętrz 360 st. albo stworzyć 55 tys. różnych kombinacji porównań wybranych pojazdów.

– Prezentujemy 53 marki i 432 modele samochodów, a wsparciem klientów w wyborze finansowania jest tekstowy livechat i pomoc konsultanta online. Kolejnym krokiem rozwoju platformy będzie m.in. zaoferowanie użytkownikom gotowych do natychmiastowego odbioru aut, których specjalne warunki finansowania zostały przygotowane we współpracy z dealerami z całej Polski – dodaje Robert Bendlewski.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.