Newsy

KGHM z najlepszym raportem rocznym. Przedstawiciele firmy odebrali dwie nagrody: Best of the Best i za wartość użytkową raportu

2014-10-23  |  06:30
Mówi:Marek Bestrzyński, dyrektor naczelny centrali KGHM Polska Miedź SA

Ludmiła Mordylak, dyrektor naczelny Centrum Usług Księgowych KGHM Polska Miedź SA

  • MP4
  • KGHM Polska Miedź to jedna z pierwszych firm, która opublikowała zintegrowany raport roczny. W raporcie za ubiegły rok uwzględniono nie tylko aspekty finansowe, lecz także informacje o działalności dodatkowej: CSR, ochronie środowiska i relacjach ze społecznością. – To zarówno przynosi korzyści wizerunkowe, jak i poprawia komunikację z interesariuszami – podkreślają przedstawiciele firmy.

    Przedstawiamy nie tylko dane finansowe, lecz także informujemy o tym, co ważnego dzieje się w firmie: jak wygląda działalność na różnych polach, nie tylko tych podstawowych, związanych z działalnością wytwórczą – przekonuje Marek Bestrzyński, dyrektor naczelny centrali KGHM Polska Miedź SA. – Produkcja metali nieżelaznych jest dla nas kluczowa. Ale ważne jest także szerokie spektrum działalności dodatkowej, jaką jest społeczna odpowiedzialność biznesu, ochrona środowiska i relacje ze społecznością, również lokalną.

    Zintegrowany raport ma na celu nie tylko przekazać w prosty sposób wszystkie dane finansowe, lecz także budować platformy komunikacji z interesariuszami (podmiotami w różny sposób zaangażowanymi w działalność koncernu). Koncern stara się prezentować w taki sposób swoje sprawozdania, aby docierały one do jak najszerszego grona odbiorców.

    Obok formy papierowej, do której odbiorcy mają jednak ograniczony dostęp, publikujemy raport w postaci elektronicznej – tłumaczy Ludmiła Mordylak. – Ta wersja na pewno dociera szerszego grona zarówno analityków, jak i osób potencjalnie zainteresowanych naszą firmą, choćby inwestorów i drobnych akcjonariuszy, którzy śledzą nasze wyniki.

    Firma nie wyklucza tego, że w przyszłości będzie publikować raporty już tylko w wersji elektronicznej.

    KGHM jest jedną z pierwszych firm, które zdecydowały się na publikację takiego raportu. W innych krajach są one bardziej popularne. Zintegrowany raport roczny KGHM Polska Miedź SA został nagrodzony w tegorocznej, organizowanej już po raz dziewiąty przez Instytut Rachunkowości i Finansów edycji konkursu „The Best Annual Report 2013”. Celem rywalizacji jest promowanie raportów rocznych o największej wartości użytkowej dla akcjonariuszy i inwestorów, czyli takich, na podstawie których można podejmować decyzje inwestycyjne przy stosunkowo minimalnym ryzyku.

    Raport został bardzo dobrze odebrany, o czym świadczy nagroda i wyróżnienie, które traktujemy jako bodziec do dalszej pracy, poszukiwań, doskonalenia – mówi Bestrzyński. – Będziemy się starać prezentować raporty w jeszcze lepszej postaci i formule bardziej czytelnej dla odbiorcy końcowego. Jest to wartość sama w sobie, bo ona powoduje, że rozwijamy się i zdobywamy doświadczenie. Dopiero uczymy się raportowania zintegrowanego, ale wysoko ustawiliśmy sobie poprzeczkę.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.