Mówi: | Agnieszka Gola-Rakowska, reżyserka Mateusz Kusznierewicz, mistrz świata w żeglarstwie Rafał Sonik, zwycięzca rajdu Dakar Bartłomiej Bonk, brązowy medalista olimpijski w podnoszeniu ciężarów Andrzej Person, senator |
Kulisy codziennej drogi do sukcesu najlepszych polskich sportowców. Film „110%” wchodzi do kin
Codzienny wyczerpujący trening jest niezbędny, ale to nie wszystko. By odnieść sukces, potrzebne jest także odpowiednie nastawienie i motywacja. A także wsparcie sponsorów – podkreślali sportowcy podczas premiery filmu „110%” o największych gwiazdach polskiego sportu. W projekcie wzięło udział 14 czołowych sportowców, m.in. Robert Lewandowski, Adam Małysz czy Rafał Sonik. Film powstał dzięki wsparciu Jana Kulczyka, największego sponsora polskich olimpijczyków. – To cichy bohater filmu, który jako pierwszy uwierzył w jego uniwersalne przesłanie – podkreślają twórcy i dodają, że właśnie dzięki takim osobom sportowcy mogą dawać z siebie 110 proc., nie myśląc o finansach.
„110%” to filmowa opowieść o największych polskich sportowcach, o ich marzeniach, pasji, odwadze, porażkach i zwycięstwach. Twórcy filmu pokazują w nim inną stronę życia sportowców. W rolach głównych wystąpili m.in. Rafał Sonik, Adam Małysz, Zofia Noceti-Klepacka, Karol Bielecki, Zbigniew Bródka, Tomasz Majewski, Katarzyna Rogowiec, Maja Włoszczowska, Andrzej Wrona oraz Robert Lewandowski.
– Zaczęliśmy zaglądać w głąb tego prawdziwego sportu i tak właśnie zrodził się pomysł na „110%”. Później zaczęliśmy tworzyć listę sportowców, z której wyłoniła się nasza piętnastka. Najpiękniejsze było to, że oni od razu zgodzili się wziąć udział w tym projekcie. Głównym argumentem było to, że mogą powiedzieć coś, czego na co dzień nie mówią w mediach i czego nie mogą pokazać – mówi agencji Newseria Agnieszka Gola-Rakowska, reżyserka filmu.
– Zgodziłem się, bo wydawało mi się, że jest to nowatorski projekt, który jeszcze nigdy nie był realizowany. Po obejrzeniu filmu jestem bardzo zadowolony, że się zgodziłem, i bardzo szczęśliwy, że wyszło to tak dobrze. Gratuluję reżyserom, scenarzystom, całej ekipie, ponieważ przeprowadziła to bardzo sprawnie, nie zakłócając naszych treningów – podkreśla Zbigniew Bródka, złoty medalista olimpijski z Soczi w łyżwiarstwie szybkim, jeden z bohaterów filmu „110%”.
Zdjęcia u pierwszego bohatera – Bartłomieja Bonka, brązowego medalisty olimpijskiego w podnoszeniu ciężarów – rozpoczęły się w marcu ubiegłego roku.
Prace nad filmem rozpoczęły się dzięki wsparciu finansowemu Jana Kulczyka, który został pierwszym i strategicznym partnerem projektu.
– Udało się tak szybko zrealizować ten film dzięki wielkiemu zaangażowaniu wszystkich stron: twórców, sportowców i sponsorów, czyli Kulczyk Holding oraz PGNiG. Jan Kulczyk jako pierwszy uwierzył w nasz film, dał nam zielone światło, wierzył, że to może się udać – podkreśla Gola-Rakowska.
– Rola i znaczenie takich ludzi jak Jan Kulczyk jest nie do przecenienia. Oni spełniają marzenia tych, którzy stoją u progu wielkiej kariery, a którym brakuje środków i możliwości, by ruszyć z miejsca – podkreśla senator Andrzej Person, kiedyś dziennikarz sportowy. – Jan Kulczyk zrobił tak wiele dla sportu, że my ciągle jeszcze nie zdajemy sobie z tego sprawy. On otworzył drzwi i dał szansę innym poważnym biznesmenom, żeby mogli się zaangażować we wspieranie sportowców.
Jan Kulczyk często podkreślał, że sport pod wieloma względami podobny jest do biznesu. Wymaga długofalowej strategii, wizji, przemyślanej taktyki i charakteru. Dlatego zainicjował stworzenie Okrągłego Stołu Polskiego Sportu, w ramach którego czołowi działacze, sportowcy, politycy, a także ludzie kultury i biznesu rozmawiali o strategii dla rozwoju sportu w naszym kraju. Jan Kulczyk był też największym sponsorem polskich olimpijczyków. W 2012 roku należące do niego firmy z grupy Kulczyk Investments zostały strategicznym sponsorem reprezentacji olimpijskiej. Jan Kulczyk przeznaczył na ten cel 30 mln zł i był to rekordowy sponsoring w historii polskiego sportu.
– Wsparcie zewnętrznych sponsorów, partnerów, przyjaciół, mecenasów jest niesłychanie ważne dla sportowców, artystów i naukowców. Wielu osiągnięć, które dzisiaj Polacy mają na swoim koncie, nie byłoby bez tego wsparcia. Dr Kulczyk był osobą wyjątkową, która wiele energii, czasu i środków przeznaczyła m.in. na wsparcie PKOl – mówi Mateusz Kusznierewicz, mistrz świata w żeglarstwie, bohater filmu. – Film „110%” my, jako sportowcy, a także aktorzy, dedykujemy również jemu. Bardzo żałuję, że już go nie ma razem z nami. To wielka strata dla polskiego sportu.
– Polskę stać już na to, żeby sport wspierać efektywnie, czyli sponsorów stać na to, żeby wydawać pieniądze niezbędne do tego, żebyśmy osiągali sukcesy. Fundamentalne znaczenie ma świadomość, że aby osiągać w czymkolwiek sukces, trzeba przede wszystkim motywować. A nie ma lepszych ambasadorów i motywatorów niż właśnie ci, którzy sukces odnieśli, którzy dochodzili do tego sukcesu przez wiele lat – mówi kolejny bohater filmu Rafał Sonik, zwycięzca rajdu Dakar.
Film trafi do kin w czwartek, 25 lutego.
Czytaj także
- 2025-01-15: Jakub Rzeźniczak: Z Radkiem Majdanem mamy dużo tematów do rozmowy. Jest świetnym współlokatorem, ale trochę ciężko się przy nim spało
- 2025-01-23: Iwona Guzowska: W programie „Mistrzowskie pojedynki" jest kilka osób stricte nastawionych na rywalizację. Chciały jak najwyżej zajść i szły po trupach do celu
- 2025-01-17: Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca
- 2025-02-05: Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
- 2024-11-14: Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
- 2024-11-25: Objawy menopauzy wpływają na efektywność w pracy. Kobiety wciąż wstydzą się o tym mówić
- 2024-09-23: Monika Mrozowska: Półmaraton dodał mi siły i odwagi. Zamierzam próbować rzeczy, które kiedyś spisałam na straty
- 2024-09-24: Józef Gąsienica-Gładczan: Lepiej jest jechać na koniec świata i jest dużo taniej niż w Polsce. Można się pobawić w krajach Trzeciego Świata z pięknymi plażami za ułamek ceny
- 2024-10-02: Jan Błachowicz: Podczas wyprawy do Azji czasami byliśmy głodni. Próbowaliśmy jajka z płodem rozwiniętym w środku
- 2024-10-11: Józef Gąsienica-Gładczan i Jan Błachowicz: Poznaliśmy Filipiny od strony slumsów. Teraz inaczej patrzymy na nasze życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.