News powiązane z sponsoring

2023-09-15 | 06:15
Sport
Polscy siatkarze z wielkim sukcesem na mistrzostwach Europy. Dzięki świetnym wynikom ta dyscyplina zyskuje popularność wśród sponsorów News powiązane z sponsoring

Polscy siatkarze z wielkim sukcesem na mistrzostwach Europy. Dzięki świetnym wynikom ta dyscyplina zyskuje popularność wśród sponsorów

Polska siatkówka przeżywa obecnie najlepszy czas pod względem osiągnięć na arenie międzynarodowej. Dotyczy to nie tylko wyników reprezentacji, która świetnie radzi sobie podczas mistrzostw Europy, ale i siatkówki klubowej. Mecze reprezentacji i klubów, także towarzyskie, przyciągają tłumy kibiców. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów. Według danych Sponsoring Insight udział tego sportu w przychodach ze sprzedaży praw sponsoringowych wynosi 19,7 proc. – Rynek sponsoringu i praw, jeżeli chodzi o kluby, federacje, ligę siatkówki, wynosi 450–500 mln zł – mówi Michał Gradzik, partner zarządzający Sponsoring Insight.
więcej
2023-05-24 | 06:25
Sport
PGE z coraz większym zaangażowaniem w sport i kulturę. Wydatki na ten cel zwracają się ośmiokrotnie

PGE z coraz większym zaangażowaniem w sport i kulturę. Wydatki na ten cel zwracają się ośmiokrotnie

6 mln osób wzięło w ubiegłym roku udział w wydarzeniach kulturalnych wspieranych przez PGE Polską Grupę Energetyczną – wynika z raportu sponsoringowego spółki. W kulturalnych projektach edukacyjnych dla dzieci i młodzieży uczestniczył średnio co czwarty uczeń w Polsce. W drugim filarze działalności sponsoringowej PGE, czyli sporcie, także są wymierne efekty wsparcia – profesjonalni sportowcy wspierani przez spółkę zdobyli blisko 250 medali na zawodach rangi mistrzostw świata i Europy. Jak podkreślają jej przedstawiciele, w ubiegłym roku każda wydana na sport i kulturę złotówka zwróciła się ponad ośmiokrotnie.
więcej
2023-03-10 | 06:15
Sport
Kobieca piłka nożna wreszcie ruszyła z miejsca. Komercyjna wartość tej dyscypliny ma wzrosnąć kilkukrotnie w ciągu tej dekady

Kobieca piłka nożna wreszcie ruszyła z miejsca. Komercyjna wartość tej dyscypliny ma wzrosnąć kilkukrotnie w ciągu tej dekady

– Kobiecy futbol znajduje się w punkcie zwrotnym, dlatego konieczne jest strategiczne podejście do tematu, żeby wykorzystać tę dynamikę – wskazał PZPN w opublikowanej na początku lutego „Strategii piłki nożnej kobiet w Polsce na lata 2022–2026”. Wśród jej założeń jest m.in. podwojenie w ciągu trzech lat liczby zawodniczek, trenerek i sędzi zaangażowanych w piłkę nożną. – Kobieca piłka nożna w Europie i na świecie stale się rozwija – zauważa Grzegorz Stefanowicz, dyrektor Departamentu Piłkarstwa Kobiecego w PZPN. Związek stara się o organizację mistrzostw Europy w kobiecej piłce w 2025 roku. Decyzja UEFA w tej sprawie powinna zapaść już w kwietniu.
więcej
2023-03-02 | 06:15
Sport
600 tys. osób jeździło na łyżwach w ramach Zimowego PGE Narodowego w Trasie. W przyszłym roku event może wrócić na stołeczny stadion

600 tys. osób jeździło na łyżwach w ramach Zimowego PGE Narodowego w Trasie. W przyszłym roku event może wrócić na stołeczny stadion

Tegoroczna, druga edycja projektu Zimowy PGE Narodowy w Trasie gościła w 16 miastach Polski i przyciągnęła blisko 600 tys. odwiedzających. Sponsor już zapowiada, że zamierza kontynuować tę objazdową formułę. Jest jednak szansa, że po latach przerwy spowodowanej pandemią event wróci także na stołeczny PGE Narodowy. Przed pandemią COVID-19 lodowisko organizowane na tej arenie w ramach projektu Zimowy PGE Narodowy cieszyło się olbrzymią popularnością wśród mieszkańców stolicy i turystów, bijąc rekordy odwiedzin.
więcej
2023-01-11 | 06:20
Sport
Rośnie zainteresowanie łyżwiarskimi dyscyplinami. Coraz więcej imprez dla zawodowców i amatorów jest organizowanych w Polsce

Rośnie zainteresowanie łyżwiarskimi dyscyplinami. Coraz więcej imprez dla zawodowców i amatorów jest organizowanych w Polsce

Organizacja kilkudziesięciu wydarzeń sportowych w kraju oraz wsparcie sprzętowe i szkoleniowe zawodników również przed międzynarodowymi i krajowymi zawodami – to efekt zacieśnionej od ubiegłego sezonu współpracy Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego i Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego z PGE Polską Grupą Energetyczną. Wspólne inicjatywy skupiają się jednak nie tylko na promowaniu tych dyscyplin jako sportów zawodowych, lecz także upowszechnianiu ich amatorskiego uprawiania. Temu służyć ma program „Chodź na łyżwy” czy Zimowy PGE Narodowy w Trasie, który w tym roku odwiedzi 16 miast.
więcej
2022-05-31 | 06:20
Sport
PGE planuje kolejne umowy sponsoringowe. Każda zainwestowana w sport i kulturę złotówka zwróciła się koncernowi dziewięciokrotnie

PGE planuje kolejne umowy sponsoringowe. Każda zainwestowana w sport i kulturę złotówka zwróciła się koncernowi dziewięciokrotnie

Korzyści wizerunkowe to niejedyny benefit płynący z działalności sponsoringowej. Jak pokazuje przykład Polskiej Grupy Energetycznej, ma ona także wymiar finansowy. Z raportu spółki za 2021 rok wynika, że wydatki na wspieranie sportu i kultury zwracają się dziewięciokrotnie, a efektywność projektów sponsoringowych wzrosła o 60 proc. Na ten rok PGE planuje dalsze rozszerzanie swojej działalności sponsoringowej.
więcej
2019-01-08 | 06:15
Problemy społeczne
Pomaganie jest dziś łatwiejsze niż 100 lat temu. Kluczowe jest coraz większe zaangażowanie biznesu

Pomaganie jest dziś łatwiejsze niż 100 lat temu. Kluczowe jest coraz większe zaangażowanie biznesu

Na przestrzeni ostatnich dekad zmianie uległo zarówno podejście Polaków do dobroczynności, jak i do formy pomagania potrzebującym. Organizacje charytatywne to dziś wyspecjalizowane podmioty, które skutecznie docierają do potencjalnych darczyńców i angażują partnerów biznesowych. To zaś zwiększa zaangażowanie całego społeczeństwa. Dzięki temu dzisiaj łatwiej jest odpowiadać na konkretne potrzeby różnych grup. Tych wciąż jest bardzo dużo – od pomocy materialnej po opiekę nad chorymi czy wsparcie w wychowywaniu młodych ludzi.
więcej
2018-12-18 | 06:15
Edukacja
Dzieci bohaterów, którzy zginęli na służbie, objęte specjalną pomocą. Fundacja Dorastaj z Nami zapewnia im stypendia i pomaga w nauce

Dzieci bohaterów, którzy zginęli na służbie, objęte specjalną pomocą. Fundacja Dorastaj z Nami zapewnia im stypendia i pomaga w nauce

Ginący strażak, żołnierz czy policjant, prawdopodobnie w ostatniej chwili myślą o przyszłości swojej rodziny i mają jedną prośbę do nas wszystkich: żebyśmy pamiętali o ich dzieciach. My staramy się tę prośbę spełnić – mówi Magdalena Pawlak, prezes Fundacji Dorastaj z Nami, obejmującej pomocą dzieci bohaterów, którzy zginęli w trakcie pełnienia służby publicznej. Jak podkreśla, wśród Polaków chęć pomagania jest coraz większa, ale ważne, żeby robić to nie tylko przed świętami. Nie do przecenienia jest też wsparcie biznesu – zaangażowanie takich partnerów pozwala spotęgować zasięg i efekty działań charytatywnych.
więcej
2018-03-29 | 06:20
Sport
Szkoły coraz chętniej angażują się w sportową rywalizację. Gwiazdy sportu chcą w ten sposób odciągnąć uczniów od ekranów komputerów

Szkoły coraz chętniej angażują się w sportową rywalizację. Gwiazdy sportu chcą w ten sposób odciągnąć uczniów od ekranów komputerów

Uczniowie podstawówek coraz chętniej biorą udział w sportowej rywalizacji. Do konkursu Drużyna Energii, który ma wyłonić najbardziej aktywną szkołę w kraju, w ubiegłym miesiącu wpłynęło prawie 5 tys. filmów. Młodzież coraz częściej porzuca ekrany komputerów i smartfonów na rzecz sportu, a poziom wykonywanych zdań sportowych jest bardzo wysoki – podkreślają ambasadorzy konkursu. Uczniowie biorą w nim udział tym chętniej, że do promocji szkoły muszą wykorzystywać internet i media społecznościowe.
więcej
2018-02-19 | 06:10
Finanse
Zaangażowanie finansowe biznesu w akcje humanitarne rośnie. Zmienia się świadomość prezesów i właścicieli firm

Zaangażowanie finansowe biznesu w akcje humanitarne rośnie. Zmienia się świadomość prezesów i właścicieli firm

Transparentność i wspólne wartości – to dwa kluczowe warunki, które muszą być spełnione przy współpracy biznesu z organizacjami pożytku publicznego. Najpopularniejszą formą wsparcia dla takich instytucji jest sponsoring albo darowizna, a firmy przekazują je chętniej niż jeszcze 10 lat temu, kiedy ich budżety zostały nadszarpnięte kryzysem finansowym. – Osiągamy duży poziom zaangażowania finansowego biznesu, zmienia się świadomość prezesów i właścicieli firm – mówi Karina Diłanian-Pinkowicz z Polskiej Akcji Humanitarnej.
więcej
2018-02-01 | 06:20
Sport
Gwiazdy sportu promują aktywność fizyczną wśród uczniów polskich podstawówek. W akcji udział bierze sto szkół

Gwiazdy sportu promują aktywność fizyczną wśród uczniów polskich podstawówek. W akcji udział bierze sto szkół

Ideą Drużyny Energii jest promowanie sportu wśród uczniów polskich podstawówek. Program wykorzystuje w tym celu internet i media społecznościowe. Swój akces do programu zgłosiło aż 600 szkół z całej Polski, spośród których organizatorzy wyłonili setkę najbardziej aktywnych i kreatywnych. Te, przy wsparciu gwiazd sportu, promują wśród uczniów ruch i zdrowy styl życia. – Sport uczy ich też dyscypliny i systematyczności – zauważa dyrektor jednej z zakwalifikowanych do programu placówek w podkrakowskich Olszynach.
więcej
2017-12-18 | 06:15
Sport
Gwiazdy sportu pomagają walczyć z otyłością wśród dzieci. Zmaga się z nią co trzeci ośmiolatek

Gwiazdy sportu pomagają walczyć z otyłością wśród dzieci. Zmaga się z nią co trzeci ośmiolatek

Zwycięstwem zespołu Zenit Kazań zakończyły się w niedzielę w Krakowie Klubowe Mistrzostwa Świata w siatkówce. Po raz pierwszy mecze tej imprezy zostały rozegrane w Polsce. Tak duże wydarzenia sportowe mają kolosalne znaczenie dla promocji aktywności fizycznej, zwłaszcza wśród dzieci czy młodzieży, która może zobaczyć na żywo swoich sportowych idoli. Aktywizowanie dzieci ma ogromne znaczenie, bo jak pokazują statystyki, już co trzeci ośmiolatek w Polsce ma nadwagę.
więcej
2017-10-20 | 06:40
Sport
Polskie dzieci mają coraz większy problem z nadwagą i otyłością. W walce z problemem potrzebna jest pomoc szkół i wsparcie finansowe

Polskie dzieci mają coraz większy problem z nadwagą i otyłością. W walce z problemem potrzebna jest pomoc szkół i wsparcie finansowe

Według statystyk Instytutu Matki i Dziecka już co trzecie polskie dziecko zmaga się z nadwagą lub otyłością. Sukcesy polskich sportowców pomagają wypromować sport, aktywność i zdrowe odżywianie wśród młodzieży, ale potrzebne jest również zaangażowanie szkół, rodziców i wsparcie finansowe – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Akcja Drużyna Energii, która wystartowała w tym tygodniu, ma na celu dotrzeć do szkół z całej Polski i zachęcić młodzież do ruchu w zupełnie niestandardowy sposób, tzn. dzięki mediom społecznościowym.
więcej
2016-06-20 | 06:30
Sport
Sponsoring sportowy wspiera sprzedaż koncernów motoryzacyjnych. Hyundai angażuje się w kolejną dyscyplinę sportu

Sponsoring sportowy wspiera sprzedaż koncernów motoryzacyjnych. Hyundai angażuje się w kolejną dyscyplinę sportu

Marki o znanej i ugruntowanej pozycji na rynku coraz częściej podejmują współpracę ze światem sportu na zasadzie sponsoringu. Wspierając sportowców, wzmacniają świadomość marki wśród klientów, a co za tym idzie – globalną sprzedaż. Przykładem jest firma Hyundai, która od lat jest partnerem FIFA i UEFA oraz rajdów WRC, a od dwóch lat wspiera także Tour de Pologne. Na potrzeby organizatorów wyścigu koncern przekazał blisko 60 aut.
więcej
2016-02-25 | 06:45
Sport
Kulisy codziennej drogi do sukcesu najlepszych polskich sportowców. Film „110%” wchodzi do kin

Kulisy codziennej drogi do sukcesu najlepszych polskich sportowców. Film „110%” wchodzi do kin

Codzienny wyczerpujący trening jest niezbędny, ale to nie wszystko. By odnieść sukces, potrzebne jest także odpowiednie nastawienie i motywacja, a także wsparcie sponsorów – podkreślali sportowcy podczas premiery filmu „110%” o największych gwiazdach polskiego sportu. W projekcie wzięło udział 14 czołowych sportowców, m.in. Robert Lewandowski, Adam Małysz czy Rafał Sonik. Film powstał dzięki wsparciu Jana Kulczyka, największego sponsora polskich olimpijczyków. – To cichy bohater filmu, który jako pierwszy uwierzył w jego uniwersalne przesłanie – podkreślają twórcy i dodają, że właśnie dzięki takim osobom sportowcy mogą dawać z siebie 110 proc., nie myśląc o finansach.
więcej