Newsy

600 tys. osób jeździło na łyżwach w ramach Zimowego PGE Narodowego w Trasie. W przyszłym roku event może wrócić na stołeczny stadion

2023-03-02  |  06:15
Mówi:Michał Mackiewicz, starszy kierownik, Wydział Sponsoringu i Eventów, PGE Polska Grupa Energetyczna
Renata Aleksander, trenerka łyżwiarstwa figurowego, szkoła łyżwiarska Ice & Fun
  • MP4
  • Tegoroczna, druga edycja projektu Zimowy PGE Narodowy w Trasie gościła w 16 miastach Polski i przyciągnęła blisko 600 tys. odwiedzających. Sponsor już zapowiada, że zamierza kontynuować tę objazdową formułę. Jest jednak szansa, że po latach przerwy spowodowanej pandemią event wróci także na stołeczny PGE Narodowy. Przed pandemią COVID-19 lodowisko organizowane na tej arenie w ramach projektu Zimowy PGE Narodowy cieszyło się olbrzymią popularnością wśród mieszkańców stolicy i turystów, bijąc rekordy odwiedzin.

    – Zimowy PGE Narodowy w Trasie jest bardzo popularnym eventem w całej Polsce. W tegorocznej edycji na wszystkich lodowiskach odwiedziło nas prawie 600 tys. osób. Zorganizowaliśmy zajęcia dla dzieci i dorosłych w 16 miastach, łącznie 32 eventy. Cieszy nas to, że uczestniczą w nich całe rodziny – zarówno dzieci, które dopiero zaczynają swoją przygodę z łyżwiarstwem, jak i osoby starsze, które już potrafią jeździć na łyżwach, choć widzimy, że część z nich też pobiera nauki – mówi agencji Newseria Biznes Michał Mackiewicz, starszy kierownik Wydziału Sponsoringu i Eventów w PGE Polskiej Grupie Energetycznej.

    Zimowy PGE Narodowy w Trasie to najbardziej rozpoznawalny tour na polskich lodowiskach. W tym roku w zimowym miasteczku odwiedzający mogli skorzystać z doświadczenia instruktorów łyżwiarstwa podczas zajęć dla dzieci oraz treningów dla młodzieży i dorosłych, ale też z szeregu innych atrakcji dla całych rodzin. Wśród nich były np. lodowa dyskoteka, rozgrzewki z układami choreograficznymi, konkursy oraz animacje na lodowisku i w strefie zabaw dla najmłodszych.

    W ubiegłym roku Zimowy PGE Narodowy w Trasie gościł ponad 400 tys. osób w 10 polskich miastach. W tym sezonie wzrosła zarówno liczba gości, jak i miast, w których odbywały się eventy. Tegoroczny tour rozpoczął się 7 stycznia i trwał do końca lutego, po drodze odwiedzając m.in. Lublin, Kielce, Białystok, Łódź, Toruń, Bydgoszcz, Siedlce, Gorzów Wielkopolski, Częstochowę, Elbląg i Opole.

    Chcemy kontynuować formułę Zimowego PGE Narodowego w Trasie, bo statystyki pokazują, że jest to bardzo popularne wydarzenie – mówi Michał Mackiewicz.

    Tegoroczny tour zakończył się 25–26 lutego br. eventem, który odbył się na warszawskim lodowisku CS Wilanów. Jak podkreśla przedstawiciel PGE, jest szansa, że w kolejnym sezonie event po latach przerwy wróci na Stadion PGE Narodowy. Przed pandemią COVID-19 lodowisko organizowane na tej arenie w ramach projektu Zimowy PGE Narodowy cieszyło się olbrzymią popularnością wśród mieszkańców stolicy i z każdym kolejnym rokiem biło rekordy odwiedzin.

    – Przed pandemią to właśnie PGE Narodowy był areną zajęć łyżwiarskich dla mieszkańców stolicy przez cały sezon zimowy i chcielibyśmy do tego wrócić – zapowiada ekspert w PGE Polskiej Grupie Energetycznej.

    Zimowy PGE Narodowy – zarówno w wersji stacjonarnej, jak i objazdowej – ma być przede wszystkim okazją do zapoznania się z łyżwiarstwem, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych, którzy do tej pory nie mieli kontaktu z tym sportem.

    Zachęcamy do jazdy na łyżwach lub łyżwiarstwa figurowego, ale tak naprawdę zachęcamy do uprawiania sportu w ogóle – mówi Renata Aleksander, trenerka łyżwiarstwa figurowego ze szkoły łyżwiarskiej Ice & Fun. – Sport to zdrowie w każdej kategorii wiekowej, dlatego zajęcia w tym projekcie są przeznaczone właśnie dla różnych grup wiekowych. Sport daje nie tylko fizyczną siłę, równowagę i grację ruchu – jak łyżwiarstwo figurowe, ale i koncentrację. Każdy wychodzi z naszych zajęć z wielkim uśmiechem, co oznacza, że dostaje też pozytywną energię i o to nam chodzi. Dlatego też wiele osób wraca do nas, jeździ za nami z jednego miasta do drugiego i ponownie korzysta z zajęć, które przygotowaliśmy.

    Łyżwiarstwo to jeden z głównych obszarów sportowego sponsoringu Grupy PGE, która od pięciu lat wspiera tę dyscyplinę zarówno na poziomie zawodowym, jak i amatorskim. We współpracy z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego od 2018 roku realizuje projekt „Chodź na łyżwy!”, którego uczestnicy – w ramach cotygodniowych zajęć albo dni otwartych organizowanych w poszczególnych miastach Polski – mogą pod okiem profesjonalnych trenerów z miejscowych klubów postawić swoje pierwsze kroki na łyżwach. W ubiegłym roku w projekcie „Chodź na łyżwy!” brało udział średnio ok. 860 dzieci tygodniowo.

    – Sponsorując łyżwiarstwo, chcemy nieco odczarować ten sport i pokazać, że to jest dyscyplina dla wszystkich. Jest tania i łatwo dostępna, bo łyżwy można wypożyczać na każdym lodowisku w Polsce. Chcemy przyczynić się do jej popularyzacji, sprawić, żeby zaczęły uprawiać ją całe rodziny, bo to jest doskonały sposób, żeby aktywnie spędzić razem czas – mówi Michał Mackiewicz. – Jeśli chodzi o aspekt sportu zawodowego, to tutaj chcemy również przysłużyć się do sukcesów polskich łyżwiarzy szybkich i łyżwiarzy figurowych, żeby zdobywali dla nas jak najwięcej medali na imprezach rangi krajowej i międzynarodowej.

    W 2022 roku w ramach współpracy Grupy PGE z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego odbyło się 14 wydarzeń sportowych, a logo PGE towarzyszyło łyżwiarskiej reprezentacji narodowej podczas 10 zawodów krajowych i 29 międzynarodowych współorganizowanych przez PZŁF. Z kolei Polski Związek Łyżwiarstwa Szybkiego dzięki wsparciu PGE zorganizował w ubiegłym roku kilkanaście imprez krajowych i międzynarodowych, w tym m.in. cieszące się dużą popularnością Mistrzostwa Świata Juniorów w short tracku. Oprócz tego sponsor rozwija także współpracę z klubami łyżwiarstwa synchronicznego takimi jak: MKS Le Soleil czy Ice Skater i Ice Paradise w ramach programu Junior PGE.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Wycofanie się USA z WHO może mieć katastrofalne skutki. Cenę zapłacą także kraje UE

    Prezydent Donald Trump w pierwszym dniu swojej kadencji zdecydował, że Stany Zjednoczone nie będą już należeć do Światowej Organizacji Zdrowia. Oznacza to, że USA opuszczą WHO w ciągu 12 miesięcy i wstrzymają wszelkie płatności na jej rzecz. Eksperci oceniają, że zagrozi to realizacji wielu projektów i osłabi zdolność reagowania WHO na wybuch kolejnych epidemii, zwłaszcza w krajach o niższych dochodach. Brak pomocy dla najbardziej potrzebujących regionów może też doprowadzić do coraz większej skali migracji.

    Przemysł spożywczy

    Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego

    Polski sektor mleczarski ma szansę stać się jednym z kluczowych graczy na globalnym rynku. Już teraz jesteśmy trzecim co do wielkości krajem w produkcji mleczarskiej w UE oraz 12. na świecie. Rosnący popyt krajowy i międzynarodowy umożliwiają dalszy dynamiczny rozwój. Wyzwaniem dla sektora są jednak zmieniające się regulacje środowiskowe, rosnące koszty produkcji i silna konkurencja. Wiodące organizacje branżowe opracowały strategię dla polskiego mleczarstwa, która ma wskazać drogę ku zrównoważonemu i rentownemu rozwojowi sektora.

    Konsument

    Zasada 3R może ograniczyć liczbę elektroodpadów. Recykling nie rozwiąże wszystkich problemów

    Recykling to tylko jedna z trzech dróg do radzenia sobie z elektroodpadami w gospodarce. Według zasady 3R kluczowe są również reduce i reuse, czyli skupianie się na redukcji ilości elektrośmieci, np. poprzez wydłużanie żywotności sprzętu, oraz naprawianiu i ponownym wprowadzaniu urządzeń na rynek. To o tyle istotne, że według Eurostatu zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny to jeden z najszybciej rosnących strumieni odpadów w UE. Mniej niż 40 proc. trafia do recyklingu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.