Mówi: | Michał Mackiewicz, starszy kierownik, Wydział Sponsoringu i Eventów, PGE Polska Grupa Energetyczna Renata Aleksander, trenerka łyżwiarstwa figurowego, szkoła łyżwiarska Ice & Fun |
600 tys. osób jeździło na łyżwach w ramach Zimowego PGE Narodowego w Trasie. W przyszłym roku event może wrócić na stołeczny stadion
Tegoroczna, druga edycja projektu Zimowy PGE Narodowy w Trasie gościła w 16 miastach Polski i przyciągnęła blisko 600 tys. odwiedzających. Sponsor już zapowiada, że zamierza kontynuować tę objazdową formułę. Jest jednak szansa, że po latach przerwy spowodowanej pandemią event wróci także na stołeczny PGE Narodowy. Przed pandemią COVID-19 lodowisko organizowane na tej arenie w ramach projektu Zimowy PGE Narodowy cieszyło się olbrzymią popularnością wśród mieszkańców stolicy i turystów, bijąc rekordy odwiedzin.
– Zimowy PGE Narodowy w Trasie jest bardzo popularnym eventem w całej Polsce. W tegorocznej edycji na wszystkich lodowiskach odwiedziło nas prawie 600 tys. osób. Zorganizowaliśmy zajęcia dla dzieci i dorosłych w 16 miastach, łącznie 32 eventy. Cieszy nas to, że uczestniczą w nich całe rodziny – zarówno dzieci, które dopiero zaczynają swoją przygodę z łyżwiarstwem, jak i osoby starsze, które już potrafią jeździć na łyżwach, choć widzimy, że część z nich też pobiera nauki – mówi agencji Newseria Biznes Michał Mackiewicz, starszy kierownik Wydziału Sponsoringu i Eventów w PGE Polskiej Grupie Energetycznej.
Zimowy PGE Narodowy w Trasie to najbardziej rozpoznawalny tour na polskich lodowiskach. W tym roku w zimowym miasteczku odwiedzający mogli skorzystać z doświadczenia instruktorów łyżwiarstwa podczas zajęć dla dzieci oraz treningów dla młodzieży i dorosłych, ale też z szeregu innych atrakcji dla całych rodzin. Wśród nich były np. lodowa dyskoteka, rozgrzewki z układami choreograficznymi, konkursy oraz animacje na lodowisku i w strefie zabaw dla najmłodszych.
W ubiegłym roku Zimowy PGE Narodowy w Trasie gościł ponad 400 tys. osób w 10 polskich miastach. W tym sezonie wzrosła zarówno liczba gości, jak i miast, w których odbywały się eventy. Tegoroczny tour rozpoczął się 7 stycznia i trwał do końca lutego, po drodze odwiedzając m.in. Lublin, Kielce, Białystok, Łódź, Toruń, Bydgoszcz, Siedlce, Gorzów Wielkopolski, Częstochowę, Elbląg i Opole.
– Chcemy kontynuować formułę Zimowego PGE Narodowego w Trasie, bo statystyki pokazują, że jest to bardzo popularne wydarzenie – mówi Michał Mackiewicz.
Tegoroczny tour zakończył się 25–26 lutego br. eventem, który odbył się na warszawskim lodowisku CS Wilanów. Jak podkreśla przedstawiciel PGE, jest szansa, że w kolejnym sezonie event po latach przerwy wróci na Stadion PGE Narodowy. Przed pandemią COVID-19 lodowisko organizowane na tej arenie w ramach projektu Zimowy PGE Narodowy cieszyło się olbrzymią popularnością wśród mieszkańców stolicy i z każdym kolejnym rokiem biło rekordy odwiedzin.
– Przed pandemią to właśnie PGE Narodowy był areną zajęć łyżwiarskich dla mieszkańców stolicy przez cały sezon zimowy i chcielibyśmy do tego wrócić – zapowiada ekspert w PGE Polskiej Grupie Energetycznej.
Zimowy PGE Narodowy – zarówno w wersji stacjonarnej, jak i objazdowej – ma być przede wszystkim okazją do zapoznania się z łyżwiarstwem, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych, którzy do tej pory nie mieli kontaktu z tym sportem.
– Zachęcamy do jazdy na łyżwach lub łyżwiarstwa figurowego, ale tak naprawdę zachęcamy do uprawiania sportu w ogóle – mówi Renata Aleksander, trenerka łyżwiarstwa figurowego ze szkoły łyżwiarskiej Ice & Fun. – Sport to zdrowie w każdej kategorii wiekowej, dlatego zajęcia w tym projekcie są przeznaczone właśnie dla różnych grup wiekowych. Sport daje nie tylko fizyczną siłę, równowagę i grację ruchu – jak łyżwiarstwo figurowe, ale i koncentrację. Każdy wychodzi z naszych zajęć z wielkim uśmiechem, co oznacza, że dostaje też pozytywną energię i o to nam chodzi. Dlatego też wiele osób wraca do nas, jeździ za nami z jednego miasta do drugiego i ponownie korzysta z zajęć, które przygotowaliśmy.
Łyżwiarstwo to jeden z głównych obszarów sportowego sponsoringu Grupy PGE, która od pięciu lat wspiera tę dyscyplinę zarówno na poziomie zawodowym, jak i amatorskim. We współpracy z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego od 2018 roku realizuje projekt „Chodź na łyżwy!”, którego uczestnicy – w ramach cotygodniowych zajęć albo dni otwartych organizowanych w poszczególnych miastach Polski – mogą pod okiem profesjonalnych trenerów z miejscowych klubów postawić swoje pierwsze kroki na łyżwach. W ubiegłym roku w projekcie „Chodź na łyżwy!” brało udział średnio ok. 860 dzieci tygodniowo.
– Sponsorując łyżwiarstwo, chcemy nieco odczarować ten sport i pokazać, że to jest dyscyplina dla wszystkich. Jest tania i łatwo dostępna, bo łyżwy można wypożyczać na każdym lodowisku w Polsce. Chcemy przyczynić się do jej popularyzacji, sprawić, żeby zaczęły uprawiać ją całe rodziny, bo to jest doskonały sposób, żeby aktywnie spędzić razem czas – mówi Michał Mackiewicz. – Jeśli chodzi o aspekt sportu zawodowego, to tutaj chcemy również przysłużyć się do sukcesów polskich łyżwiarzy szybkich i łyżwiarzy figurowych, żeby zdobywali dla nas jak najwięcej medali na imprezach rangi krajowej i międzynarodowej.
W 2022 roku w ramach współpracy Grupy PGE z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego odbyło się 14 wydarzeń sportowych, a logo PGE towarzyszyło łyżwiarskiej reprezentacji narodowej podczas 10 zawodów krajowych i 29 międzynarodowych współorganizowanych przez PZŁF. Z kolei Polski Związek Łyżwiarstwa Szybkiego dzięki wsparciu PGE zorganizował w ubiegłym roku kilkanaście imprez krajowych i międzynarodowych, w tym m.in. cieszące się dużą popularnością Mistrzostwa Świata Juniorów w short tracku. Oprócz tego sponsor rozwija także współpracę z klubami łyżwiarstwa synchronicznego takimi jak: MKS Le Soleil czy Ice Skater i Ice Paradise w ramach programu Junior PGE.
Czytaj także
- 2025-07-11: Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
- 2025-07-18: Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-07-21: Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
- 2025-07-11: Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania
- 2025-07-01: Koniec polskiej prezydencji w Radzie UE. Doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków na obronność
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-23: Polscy inżynierowie pracują w Częstochowie nad systemami do zautomatyzowanej jazdy. Opracowali jeden z najszybszych komputerów na świecie
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-04: Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.