Mówi: | Wojciech Dąbrowski, prezes PGE Otylia Jędrzejczak, prezes Polskiego Związku Pływackiego Andrzej Kosendiak, dyrektor Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu |
PGE z coraz większym zaangażowaniem w sport i kulturę. Wydatki na ten cel zwracają się ośmiokrotnie
6 mln osób wzięło w ubiegłym roku udział w wydarzeniach kulturalnych wspieranych przez PGE Polską Grupę Energetyczną – wynika z raportu sponsoringowego spółki. W kulturalnych projektach edukacyjnych dla dzieci i młodzieży uczestniczył średnio co czwarty uczeń w Polsce. W drugim filarze działalności sponsoringowej PGE, czyli sporcie, także są wymierne efekty wsparcia – profesjonalni sportowcy wspierani przez spółkę zdobyli blisko 250 medali na zawodach rangi mistrzostw świata i Europy. Jak podkreślają jej przedstawiciele, w ubiegłym roku każda wydana na sport i kulturę złotówka zwróciła się ponad ośmiokrotnie.
– PGE Polska Grupa Energetyczna znana jest przede wszystkim z tego, że na co dzień zapewnia bezpieczeństwo energetyczne milionom Polaków, ale sponsoring odgrywa w naszej działalności bardzo ważną rolę. Traktujemy go jako służbę społeczeństwu – mówi agencji Newseria Biznes Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. – Nasza działalność sponsoringowa opiera się na dwóch głównych filarach, czyli sporcie i kulturze.
Opublikowany właśnie Raport Sponsoringowy za 2022 rok pokazuje dużą skuteczność działań sponsoringowych podejmowanych przez spółkę. Wynika z niego, że w ubiegłym roku efektywność sponsoringu PGE wyniosła 817 proc.
– To oznacza, że każda złotówka zainwestowana przez nas w sport i kulturę przyniosła nam 8 zł zysku w ekwiwalencie, czyli zwróciła się aż ośmiokrotnie – mówi Wojciech Dąbrowski. – Nie jesteśmy spółką, która potrzebuje promocji swojego brandu, bo PGE jest powszechnie znana Polakom. Ten ekwiwalent jest ważny, ale najważniejsze jest zaangażowanie społeczne.
Z lutowego badania, przeprowadzonego na zlecenie PGE przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, wynika, że świadomość społeczna dotycząca działalności sportowej i kulturalnej realizowanej przez spółkę jest wśród Polaków bardzo wysoka. Blisko 49 proc. badanych wskazała PGE jako sponsora polskiego sportu, a wśród osób zainteresowanych wspieranymi dyscyplinami odsetek ten przekracza 55 proc. Ponad trzy czwarte respondentów wskazało spółkę jako sponsora kultury, z czego 46 proc. dorosłych Polaków zgodziło się ze stwierdzeniem, że marka PGE jest mecenasem kultury wysokiej.
Z raportu sponsoringowego za 2022 rok wynika, że w instytucjach kultury wspieranych przez PGE tylko w ubiegłym roku zostało zorganizowanych ponad 6 tys. wydarzeń, w których wzięło udział 6 mln osób. Ze wsparcia spółki w 2022 roku korzystały cztery muzea – Muzeum Narodowe w Krakowie, Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Narodowe w Lublinie i Muzeum Zamku Królewskiego na Wawelu. W 2023 roku dołączyło do nich Muzeum Narodowe w Kielcach. W ramach projektu „Dumni z historii” spółka angażuje się też w inicjatywy związane z dbaniem o pamięć historyczną i tożsamość narodową, współpracując m.in. z Muzeum Powstania Warszawskiego czy Muzeum Dzieci Polskich – ofiar totalitaryzmu w Łodzi. Sponsoruje także 16 filharmonii i instytucji muzycznych w całym kraju.
– Cieszymy się, że biznes, duże przedsiębiorstwa wspierają naszą działalność kulturalną i edukacyjną, rozumiejąc, że sztuka jest czymś niezwykle istotnym, a edukacja kulturalna to inwestycja w naszą przyszłość. Dlatego każda złotówka przeznaczona na naszą działalność jest wykorzystana bardzo pieczołowicie – mówi Andrzej Kosendiak, dyrektor Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu. – Przede wszystkim skupiamy się na działalności edukacyjnej, bo takie jest zainteresowanie PGE. Prowadzimy bardzo szeroką działalność koncertową w Polsce i w wielu krajach na świecie, ale również jesteśmy bardzo lokalni. Mamy setki tysięcy dzieci, młodzieży, starszych osób objętych naszą ofertą edukacyjną. Zaczynamy od edukacji prenatalnej, bo uczymy przyszłe mamy i ojców śpiewania kołysanek swoim dzieciom.
– W ramach naszych działań szalenie ważne jest dla nas to, żeby podnosić ich możliwości obcowania z kulturą i sztuką, a także upowszechniać sport wśród dzieci i młodzieży – podkreśla prezes PGE. – W ubiegłym roku blisko milion polskich uczniów odwiedziło placówki kulturalne – muzea i filharmonie – których jesteśmy sponsorem. To oznacza, że średnio co czwarty uczeń w Polsce miał okazję obcować z kulturą wyższą. Dodatkowo 18 tys. dzieci uczestniczyło też w zajęciach sportowych organizowanych przez podmioty sponsorowane przez PGE Polską Grupę Energetyczną, uprawiając różne dyscypliny sportowe.
Jednym z elementów sponsoringu sportu PGE jest zapewnianie środków finansowych na rozwój infrastruktury do uprawiania sportu przez dzieci i młodzież oraz propagowanie aktywności fizycznej wśród uczniów. W ubiegłym roku – w ramach programu „PGE Junior” – spółka współpracowała z 25 akademiami sportowymi z takich dyscyplin jak piłka nożna, koszykówka, siatkówka, ale także judo i łyżwiarstwo.
– Jesteśmy także partnerem ogólnopolskiej akcji „Chodź na łyżwy”, prowadzonej już od kilku lat. Zimą jest to jeden z naszych głównych projektów sponsoringowych, w ramach którego zachęcamy do wspólnego, rodzinnego spędzania czasu, sponsorujemy łyżwy, zapewniamy opiekę trenerów – mówi Wojciech Dąbrowski.
W projekcie „Zimowy PGE Narodowy w Trasie", który zachęca całe rodziny do uprawiania łyżwiarstwa, w ubiegłym roku wzięło udział 420 tys. osób w 10 polskich miastach.
– Oczywiście wspieramy również zawodowy sport. Jesteśmy sponsorem PGE Ekstraligi Żużlowej, PGE Skry Bełchatów, PGE Stali Mielec, czy PGE Spójni Stargard. Jesteśmy także mecenasem Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego, Figurowego, Polskiego Związku Żeglarskiego, Polskiego Związku Pływackiego i wielu innych organizacji sportowych – wymienia prezes PGE.
– Wsparcie sponsora jest jednym z głównych czynników umożliwiających rozwój danej dyscypliny sportu. Jako polskie związki sportowe posiadamy budżety z Ministerstwa Sportu i Turystyki, ale one zawsze są niewystarczające. Dlatego ta współpraca ze sponsorem jest dla nas bardzo ważna – dodaje Otylia Jędrzejczak, prezes Polskiego Związku Pływackiego. – Dzięki współpracy z PGE możemy m.in. uruchamiać projekty upowszechniające sport i zachęcające młodych adeptów do uprawiania danej dyscypliny. Możemy też robić rzeczy, na które wcześniej nie było nas stać, współpracować z wykwalifikowaną kadrą, organizować zgrupowania czy wyjazdy dla zawodników, które wcześniej były dla nas poza kosztem, zakupić dodatkowy sprzęt i dodatkowe materiały niezbędne do tego, żeby zawodnicy mogli zdobywać medale.
W 2022 roku wspierani przez PGE sportowcy profesjonalni zdobyli blisko 250 medali na zawodach rangi mistrzostw świata i Europy.
Czytaj także
- 2023-06-07: Polsko-ukraińska współpraca w powojennej odbudowie ma dotyczyć nie tylko infrastruktury. Może też przybliżyć jej członkostwo w UE
- 2023-06-02: Uczelnie wyższe coraz bardziej angażują się w walkę z największymi globalnymi wyzwaniami. Kluczowa jest współpraca z biznesem
- 2023-06-02: Start-upy nie narzekają na brak dostępu do finansowania. Równie ważny jest dla nich mentoring i wsparcie ekspertów
- 2023-05-25: Polacy są za przyspieszeniem transformacji energetycznej. Tylko co trzeci ocenia jej tempo jako wystarczające [DEPESZA]
- 2023-05-26: PGE zapowiada większe inwestycje w OZE i dystrybucję. W pierwszym kwartale przeznaczyła na nie prawie cały osiągnięty zysk
- 2023-05-30: Operatorzy morskich elektrowni wiatrowych szukają sposobów na recykling zużytych łopat. Polscy naukowcy pracują nad nową technologią w tym obszarze
- 2023-06-02: Polacy zbyt wolno przesiadają się na rowery elektryczne. Wysokie ceny zniechęcają ich do zakupu
- 2023-05-29: Sztuczna inteligencja i cleantech w centrum zainteresowania funduszy VC. Polskie start-upy nieźle sobie radzą w obu tych branżach
- 2023-05-22: Świetlane perspektywy branży centrów przetwarzania danych. Kluczowe przy ich projektowaniu stają się kwestie ekologii i oszczędzania energii
- 2023-05-30: Ponad 90 proc. dzieci wykazuje niewystarczający poziom sprawności fizycznej. Nowa formuła lekcji WF-u może to zmienić
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Krajobraz bezpieczeństwa w Europie uległ radykalnej zmianie. To stawia nowe wyzwania przed Polską
Zakupy uzbrojenia znacząco przyspieszyły od momentu wybuchu wojny za wschodnią granicą w ramach zwiększania możliwości obronnych państwa. Więcej uwagi poświęca się też budowaniu zasobów kadrowych Sił Zbrojnych. Jak podkreślali eksperci podczas Forum Bezpieczeństwa w Łodzi, silna armia, zdolna do odstraszania wroga i obrony w przypadku takiej konieczności, jest jednym z filarów polskiego bezpieczeństwa obok dobrych relacji z sojusznikami w ramach NATO i strategicznego partnerstwa ze Stanami Zjednoczonymi. Sytuacja jest na tyle dynamiczna, że trudno jednak mówić o 100-proc. przygotowaniu na zagrożenia.
Infrastruktura
Rośnie akceptacja Polaków dla rozwoju telekomunikacji, w tym 5G. Wciąż jednak pokutuje wiele mitów na temat pola elektromagnetycznego

57 proc. Polaków deklaruje, że chce korzystać z nowych generacji sieci komórkowych 5G czy 6G. To zdecydowany wzrost w porównaniu z 2021 rokiem, kiedy taką otwartość deklarowało jedynie 37 proc. – wynika z badania Kantar Polska i KUL na zlecenie Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Pokazuje ono także, że pole elektromagnetyczne, związane z budową sieci 5G, wciąż budzi wiele obaw, szczególnie w kontekście jego wpływu na zdrowie. Zdaniem ekspertów takie obawy wynikają z braku wiedzy na ten temat i podkreślają oni potrzebę dalszej edukacji społeczeństwa na temat tego zjawiska.
Współpraca

Obsługa konferencji prasowych
Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.
Problemy społeczne
UNICEF Polska: Spada liczba przyjmowanych dawek szczepień obowiązkowych. Polskie społeczeństwo straciło już odporność populacyjną na odrę

Ze względu na spadek liczby szczepień po latach zapomnienia wracają do Polski choroby zakaźne takie jak odra, nazywana kiedyś „zabójcą dzieci”. Eksperci alarmują, że wkrótce ten sam problem może dotyczyć też m.in. polio, błonicy czy gruźlicy. – Pandemia wywarła tutaj duży wpływ, zaufanie do szczepień w tym okresie zdecydowanie spadło – zauważa Renata Bem, dyrektor generalna UNICEF Polska. Jak wskazuje, w krajach rozwiniętych spadek liczby szczepień może wynikać właśnie ze spadku zaufania i ruchów antyszczepionkowych, ale w rozwijających się krajach jest on wynikiem wojen, katastrof naturalnych i zwyczajnego braku dostępu do szczepionek.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.