Mówi: | Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej Jacek Tascher, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego Rafał Tataruch, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego |
Rośnie zainteresowanie łyżwiarskimi dyscyplinami. Coraz więcej imprez dla zawodowców i amatorów jest organizowanych w Polsce
Organizacja kilkudziesięciu wydarzeń sportowych w kraju oraz wsparcie sprzętowe i szkoleniowe zawodników również przed międzynarodowymi i krajowymi zawodami – to efekt zacieśnionej od ubiegłego sezonu współpracy Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego i Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego z PGE Polską Grupą Energetyczną. Wspólne inicjatywy skupiają się jednak nie tylko na promowaniu tych dyscyplin jako sportów zawodowych, lecz także upowszechnianiu ich amatorskiego uprawiania. Temu służyć ma program „Chodź na łyżwy” czy Zimowy PGE Narodowy w Trasie, który w tym roku odwiedzi 16 miast.
– Od pięciu lat PGE Polska Grupa Energetyczna wspiera polskie łyżwiarstwo, a od 2021 roku zacieśniliśmy współpracę z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Szybkiego i Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego. Jesteśmy już ścisłym sponsorem obu związków. Cieszymy się z tej współpracy i bardzo ją sobie cenimy. Do tej pory zrealizowaliśmy wspólnie szereg różnych programów mających na celu jeszcze większe rozpropagowanie łyżwiarstwa wśród Polaków. To jest piękny zimowy sport, który można uprawiać rodzinnie – mówi agencji Newseria Biznes Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Zwiększaniu popularności łyżwiarstwa ma służyć realizowany razem z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego od 2018 roku program „Chodź na łyżwy”. W 2022 roku zorganizowano dziewięć dni otwartych w różnych miastach Polski, podczas których uczestnicy stawiali pierwsze kroki na łyżwach pod okiem profesjonalnych trenerów z lokalnych klubów, a co tydzień były i są organizowane zajęcia dla młodych w 16 miastach Polski.
– Dzięki trwającej cały czas współpracy ten program udoskonalamy, on ma już inną, lepszą formę. Uruchomiliśmy też nową odnogę tego programu – z mistrzami, bo spotkanie z tymi, którzy już coś potrafią, mają sukcesy, rozpala wyobraźnię najmłodszych, ale też ich rodziców. To jest ważne, bo to jest sport wczesny – mówi Jacek Tascher, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego. – Widzimy, że jesteśmy bardziej rozpoznawalni, więcej ludzi dostrzega łyżwiarstwo i zalety tej aktywności, i mamy nadzieję, że to się też przełoży na to, że będzie większa chęć budowy krytych pełnowymiarowych lodowisk, bo tego nam bardzo potrzeba.
– Jednym z największych naszych przedsięwzięć jest Zimowy PGE Narodowy w Trasie. W zeszłym roku organizowaliśmy wspólnie z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego szereg wydarzeń w ponad 10 miastach w Polsce, w tym roku to jest 16 miast. Z naszej oferty w zeszłym roku skorzystało ponad 400 tys. Polaków, tak że cieszymy się, że możemy dołożyć cegiełkę do upowszechnienia tego sportu, a także do wspólnego spędzania rodzinnego czasu – podkreśla Wojciech Dąbrowski.
Nowa odsłona projektu ruszyła w sobotę 7 stycznia w Lublinie i potrwa do końca lutego. Poza Lublinem Zimowy PGE Narodowy w Trasie zawita także m.in. do Dębicy, Kielc, Białegostoku, Łodzi, Torunia, Bydgoszczy, Siedlec, Gorzowa Wielkopolskiego czy Elbląga. Jak podkreślają organizatorzy, to okazja nie tylko dla najmłodszych do zapoznania się z łyżwiarstwem, ale także dla dorosłych, którzy do tej pory nie mieli kontaktu z tym sportem.
Współpraca PGE i Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego to także wsparcie dla zawodowych sportowców. W ubiegłym roku zrealizowano wspólnie 14 wydarzeń sportowych, a energetyczny koncern towarzyszył łyżwiarzom podczas 10 zawodów krajowych i 29 międzynarodowych. Imprezy sportowe realizowane są także wspólnie z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Szybkiego – w ubiegłym roku odbyło się ich kilkanaście, zarówno w kraju, jak i za granicą. Jedną z nich były mistrzostwa świata juniorów w short tracku.
– Już za chwilę w Gdańsku odbędą się mistrzostwa Europy w short tracku. To będzie najbliższy piątek, sobota i niedziela. Nasza kadra prezentuje w tym momencie wysoki poziom, bo zdobyli wiele medali na Pucharach Świata, więc mam nadzieję, że to również przekuje się na miejsca i medale podczas mistrzostw Europy. W lutym mamy z kolei dwa tygodnie zmagań na Arenie Lodowej w Tomaszowie Mazowieckim, bo tam będą rozgrywane dwa finały Pucharu Świata na torze długim z rzędu. Luty też jest bardzo aktywny i dynamiczny i mam również nadzieję, że nasi zawodnicy pokażą się z jak najlepszej strony – mówi Rafał Tataruch, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego.
Jak podkreśla, współpraca sponsorska daje wiele możliwości szkolenia młodych adeptów łyżwiarstwa szybkiego, co zwiększa ich szansę w przyszłości na karierę medalową na największych światowych imprezach.
– Dzięki temu wsparciu mamy możliwość elastycznego działania, zaproszenia do tego pięknego sportu więcej osób, zaczynając od dzieci, i poszerzenia grup naborowych, zapewnienia im odpowiedniej opieki sportowej. Już po pierwszym roku współpracy widzimy, że jest zdecydowanie więcej dzieci, które uczestniczą w tych zajęciach sportowych. To są dzieci najmłodsze, 8, 10 czy 12 lat, więc musimy poczekać na te sukcesy, bo one przyjdą dopiero w wieku 18–20 lat. Ale już widzimy dużą tendencję wzrostową – podkreśla Rafał Tataruch. – Ten program również pozwala dosprzętowić naszych zawodników z kadry juniorów i seniorów. Nie wszystko jesteśmy w stanie zapewnić ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. Dzięki wsparciu możemy także zabezpieczyć transmisje i pozwolić, żeby kibice w całej Polsce oglądali nasze zawody i naszych najlepszych zawodników.
PGE rozwija także współpracę z klubami łyżwiarstwa synchronicznego takimi jak: MKS Le Soleil czy Ice Skater i Ice Paradise w ramach programu Junior PGE.
Czytaj także
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-11: Nowe inicjatywy KE będą odpowiedzią na kryzys konkurencyjności. Pomóc ma przemysł zielonych technologii
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-01-30: Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
- 2025-01-28: Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
- 2025-01-27: Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
- 2025-01-29: M. Kobosko: UE i USA są najbliższymi partnerami. Obciążenia celne byłyby fatalne dla tych relacji
- 2025-01-22: T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Wycofanie się USA z WHO może mieć katastrofalne skutki. Cenę zapłacą także kraje UE
Prezydent Donald Trump w pierwszym dniu swojej kadencji zdecydował, że Stany Zjednoczone nie będą już należeć do Światowej Organizacji Zdrowia. Oznacza to, że USA opuszczą WHO w ciągu 12 miesięcy i wstrzymają wszelkie płatności na jej rzecz. Eksperci oceniają, że zagrozi to realizacji wielu projektów i osłabi zdolność reagowania WHO na wybuch kolejnych epidemii, zwłaszcza w krajach o niższych dochodach. Brak pomocy dla najbardziej potrzebujących regionów może też doprowadzić do coraz większej skali migracji.
Przemysł spożywczy
Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego

Polski sektor mleczarski ma szansę stać się jednym z kluczowych graczy na globalnym rynku. Już teraz jesteśmy trzecim co do wielkości krajem w produkcji mleczarskiej w UE oraz 12. na świecie. Rosnący popyt krajowy i międzynarodowy umożliwiają dalszy dynamiczny rozwój. Wyzwaniem dla sektora są jednak zmieniające się regulacje środowiskowe, rosnące koszty produkcji i silna konkurencja. Wiodące organizacje branżowe opracowały strategię dla polskiego mleczarstwa, która ma wskazać drogę ku zrównoważonemu i rentownemu rozwojowi sektora.
Konsument
Zasada 3R może ograniczyć liczbę elektroodpadów. Recykling nie rozwiąże wszystkich problemów

Recykling to tylko jedna z trzech dróg do radzenia sobie z elektroodpadami w gospodarce. Według zasady 3R kluczowe są również reduce i reuse, czyli skupianie się na redukcji ilości elektrośmieci, np. poprzez wydłużanie żywotności sprzętu, oraz naprawianiu i ponownym wprowadzaniu urządzeń na rynek. To o tyle istotne, że według Eurostatu zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny to jeden z najszybciej rosnących strumieni odpadów w UE. Mniej niż 40 proc. trafia do recyklingu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.