Newsy

Rośnie zainteresowanie łyżwiarskimi dyscyplinami. Coraz więcej imprez dla zawodowców i amatorów jest organizowanych w Polsce

2023-01-11  |  06:20
Mówi:Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej
Jacek Tascher, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego
Rafał Tataruch, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego
  • MP4
  • Organizacja kilkudziesięciu wydarzeń sportowych w kraju oraz wsparcie sprzętowe i szkoleniowe zawodników również przed międzynarodowymi i krajowymi zawodami – to efekt zacieśnionej od ubiegłego sezonu współpracy Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego i Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego z PGE Polską Grupą Energetyczną. Wspólne inicjatywy skupiają się jednak nie tylko na promowaniu tych dyscyplin jako sportów zawodowych, lecz także upowszechnianiu ich amatorskiego uprawiania. Temu służyć ma program „Chodź na łyżwy” czy Zimowy PGE Narodowy w Trasie, który w tym roku odwiedzi 16 miast.

    – Od pięciu lat PGE Polska Grupa Energetyczna wspiera polskie łyżwiarstwo, a od 2021 roku zacieśniliśmy współpracę z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Szybkiego i Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego. Jesteśmy już ścisłym sponsorem obu związków. Cieszymy się z tej współpracy i bardzo ją sobie cenimy. Do tej pory zrealizowaliśmy wspólnie szereg różnych programów mających na celu jeszcze większe rozpropagowanie łyżwiarstwa wśród Polaków. To jest piękny zimowy sport, który można uprawiać rodzinnie – mówi agencji Newseria Biznes Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

    Zwiększaniu popularności łyżwiarstwa ma służyć realizowany razem z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego od 2018 roku program „Chodź na łyżwy”. W 2022 roku zorganizowano dziewięć dni otwartych w różnych miastach Polski, podczas których uczestnicy stawiali pierwsze kroki na łyżwach pod okiem profesjonalnych trenerów z lokalnych klubów, a co tydzień były i są organizowane zajęcia dla młodych w 16 miastach Polski.

    Dzięki trwającej cały czas współpracy ten program udoskonalamy, on ma już inną, lepszą formę. Uruchomiliśmy też nową odnogę tego programu – z mistrzami, bo spotkanie z tymi, którzy już coś potrafią, mają sukcesy, rozpala wyobraźnię najmłodszych, ale też ich rodziców. To jest ważne, bo to jest sport wczesny – mówi Jacek Tascher, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego. – Widzimy, że jesteśmy bardziej rozpoznawalni, więcej ludzi dostrzega łyżwiarstwo i zalety tej aktywności, i mamy nadzieję, że to się też przełoży na to, że będzie większa chęć budowy krytych pełnowymiarowych lodowisk, bo tego nam bardzo potrzeba.

    – Jednym z największych naszych przedsięwzięć jest Zimowy PGE Narodowy w Trasie. W zeszłym roku organizowaliśmy wspólnie z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego szereg wydarzeń w ponad 10 miastach w Polsce, w tym roku to jest 16 miast. Z naszej oferty w zeszłym roku skorzystało ponad 400 tys. Polaków, tak że cieszymy się, że możemy dołożyć cegiełkę do upowszechnienia tego sportu, a także do wspólnego spędzania rodzinnego czasu – podkreśla Wojciech Dąbrowski.

    Nowa odsłona projektu ruszyła w sobotę 7 stycznia w Lublinie i potrwa do końca lutego. Poza Lublinem Zimowy PGE Narodowy w Trasie zawita także m.in. do Dębicy, Kielc, Białegostoku, Łodzi, Torunia, Bydgoszczy, Siedlec, Gorzowa Wielkopolskiego czy Elbląga. Jak podkreślają organizatorzy, to okazja nie tylko dla najmłodszych do zapoznania się z łyżwiarstwem, ale także dla dorosłych, którzy do tej pory nie mieli kontaktu z tym sportem.

    Współpraca PGE i Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego to także wsparcie dla zawodowych sportowców. W ubiegłym roku zrealizowano wspólnie 14 wydarzeń sportowych, a energetyczny koncern towarzyszył łyżwiarzom podczas 10 zawodów krajowych i 29 międzynarodowych. Imprezy sportowe realizowane są także wspólnie z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Szybkiego – w ubiegłym roku odbyło się ich kilkanaście, zarówno w kraju, jak i za granicą. Jedną z nich były mistrzostwa świata juniorów w short tracku.

    – Już za chwilę w Gdańsku odbędą się mistrzostwa Europy w short tracku. To będzie najbliższy piątek, sobota i niedziela. Nasza kadra prezentuje w tym momencie wysoki poziom, bo zdobyli wiele medali na Pucharach Świata, więc mam nadzieję, że to również przekuje się na miejsca i medale podczas mistrzostw Europy. W lutym mamy z kolei dwa tygodnie zmagań na Arenie Lodowej w Tomaszowie Mazowieckim, bo tam będą rozgrywane dwa finały Pucharu Świata na torze długim z rzędu. Luty też jest bardzo aktywny i dynamiczny i mam również nadzieję, że nasi zawodnicy pokażą się z jak najlepszej strony – mówi Rafał Tataruch, prezes Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego.

    Jak podkreśla, współpraca sponsorska daje wiele możliwości szkolenia młodych adeptów łyżwiarstwa szybkiego, co zwiększa ich szansę w przyszłości na karierę medalową na największych światowych imprezach.

    Dzięki temu wsparciu mamy możliwość elastycznego działania, zaproszenia do tego pięknego sportu więcej osób, zaczynając od dzieci, i poszerzenia grup naborowych, zapewnienia im odpowiedniej opieki sportowej. Już po pierwszym roku współpracy widzimy, że jest zdecydowanie więcej dzieci, które uczestniczą w tych zajęciach sportowych. To są dzieci najmłodsze, 8, 10 czy 12 lat, więc musimy poczekać na te sukcesy, bo one przyjdą dopiero w wieku 18–20 lat. Ale już widzimy dużą tendencję wzrostową – podkreśla Rafał Tataruch. – Ten program również pozwala dosprzętowić naszych zawodników z kadry juniorów i seniorów. Nie wszystko jesteśmy w stanie zapewnić ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. Dzięki wsparciu możemy także zabezpieczyć transmisje i pozwolić, żeby kibice w całej Polsce oglądali nasze zawody i naszych najlepszych zawodników.

    PGE rozwija także współpracę z klubami łyżwiarstwa synchronicznego takimi jak: MKS Le Soleil czy Ice Skater i Ice Paradise w ramach programu Junior PGE.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.