Newsy

Do 2020 roku świat zdominuje trend otwartej gospodarki. 40 proc. pracowników będzie samozatrudnionych

2017-06-16  |  06:40

Cyfrowa rewolucja sprawia, że rozwija się nowy trend: otwarta gospodarka. W 2020 roku blisko 40 proc. pracowników będzie samozatrudnionych. Zmiany wymagają od organizacji przystosowania się i odmiennego sposobu zarządzania. Wyzwaniem będzie też zabezpieczenie środowiska cyfrowego. Tylko platformy bezpieczeństwa, które obejmą całe ekosystemy biznesowe, pozwolą organizacjom w pełni otworzyć się na nowe możliwości. Taką platformą jest Samsung Knox, który pozwala w urządzeniu mobilnym oddzielić świat prywatny od służbowego, a w razie ataku odetnie dostęp do informacji.

Otwarta gospodarka zdecydowanie zmieni sposób, w jaki pracujemy. Zmieni nasze interakcje z ludźmi, pracownikami. Otwarta gospodarka to megatrend, który rozpoczyna się teraz, ale w pełni rozwinie się około 2020 roku. Liczby są imponujące, jeżeli chodzi o postęp technologiczny, o kwestie bezpieczeństwa, także o bariery, z którymi będziemy się musieli zmierzyć. To wszystko dzieje się teraz, więc my także musimy się zmieniać w czasie rzeczywistym – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Maxime Guirauton, dyrektor marketingu w dziale B2B Samsung Electronics w Europie.

Raport firmy Samsung o wpływie zmian społecznych i technologicznych na otoczenie biznesowe wskazuje, że do 2020 roku do sieci podłączonych będzie 7,3 mld urządzeń na całym świecie. Dla organizacji może to stanowić poważne wyzwanie w kontekście zapewnienia bezpieczeństwa w środowisku otwartej gospodarki. Ponadto zmieni się także sama struktura zatrudnienia. W 2020 roku blisko 40 proc. pracowników będzie freelancerami.

W oczywisty sposób wymiana informacji będzie podlegała zmianom, także to, w jaki sposób tworzymy. Dawno minęły czasy, kiedy wszyscy pracowali w jednym biurze, kiedy dane były wymieniane tylko w obrębie jednego biura czy firmy. Dziś współtworzymy z różnymi pracownikami, którzy znajdują się w różnych częściach świata. Nowy trend polega na tym, że współtworzymy także z naszymi konkurentami. Musimy więc wszystko zabezpieczyć – tłumaczy Guirauton.

Wciąż jeszcze w części przedsiębiorstw systemy zabezpieczeń są przestarzałe, co ułatwia zadanie hakerom. Raport Samsunga ocenia, że tylko w 2016 roku cyberprzestępczość kosztowała światową gospodarkę ok. 335 mld funtów. Przy rosnącym na znaczeniu internecie rzeczy i postępującej cyfryzacji podstawowe zabezpieczenia mogą się okazać jeszcze mniej wystarczające.

Opracowaliśmy rozwiązanie pod nazwą Samsung Knox, które całkowicie zmienia reguły gry. Dostosowuje się do zmian w życiu zawodowym. Na swoim telefonie można mieć wszystko i będzie to całkowicie chronione, a w razie potrzeby odłączane. Drugą kwestią jest dyslokacja zasobów. Ludzie posługują się różnymi urządzeniami. Dzięki Samsung Knox możemy obsługiwać 10 tys. urządzeń, milion urządzeń, tak jakby to było jedno urządzenie, z tego samego punktu – przekonuje ekspert Samsunga.

Platforma oddziela świat prywatny od służbowego, który zamknięty jest w bezpiecznym Knox Workspace. Ta przestrzeń może zaś być zarządzana przez pracodawcę za pomocą jednego z rozwiązań MDM (Mobile Device Management). W raporcie „Bezpieczeństwo Urządzeń Mobilnych: Porównanie Platform”, sporządzonym przez firmę Gartner, Samsung Knox okazał się najbardziej niezawodną platformą bezpieczeństwa w każdej kategorii, a w zakresie kontroli bezpieczeństwa branego pod uwagę otrzymał ocenę „Strong”.

Współpracujemy z 29 rządami na całym świecie, a ich liczba rośnie z każdym miesiącem. Ta innowacja jest wyjątkowa, ponieważ to nie tylko oprogramowanie, lecz także sprzęt, począwszy od chipa. Dodatkowo jest całkowicie bezpieczna. Jeżeli ktoś będzie próbował zhakować telefon albo przejąć nad nim kontrolę, będziemy to natychmiast widzieli i będziemy w stanie ochronić dane, zamknąć kontent, odciąć dostęp do informacji i mieć pewność, że nic nie wycieknie na zewnątrz – podkreśla Maxime Guirauton.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.