Mówi: | Mirosław Sochacki, szef działu sprzedaży korporacyjnej Toyota Motor Poland Agata Wieczorek, dyrektor strategiczny Wawa Taxi Maciej Panek, prezes zarządu Panek S.A. Jacek Jasiński, dyrektor account management w Carefleet |
Firmy coraz częściej wyposażają swoje floty w auta hybrydowe. Oczekują spadku kosztów eksploatacji
Rynek aut flotowych w Polsce rośnie dynamicznie. Coraz większe znaczenie mają na nim oszczędności, komfort i zagadnienia ekologiczne. Dlatego dużym zainteresowaniem klientów cieszą się auta hybrydowe, łączące napęd elektryczny ze spalinowym. Właśnie ruszają testy nowej Toyoty Prius, w których biorą udział firmy mające duże floty pojazdów.
– Coraz więcej firm sięga po samochody hybrydowe, doceniając m.in. niskie koszty eksploatacji czy wysoką wartość końcową samochodu po okresie użytkowania – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Mirosław Sochacki, szef działu sprzedaży korporacyjnej w przedsiębiorstwie Toyota Motor Poland. – Polska jest jednym z trzech państw w Europie, gdzie prowadzone będą testy nowego modelu Toyoty Prius przez klientów flotowych.
Biorące udział w testach firmy zauważają potencjał samochodów hybrydowych. Dzięki weryfikacji nowej wersji przedsiębiorstwa, takie jak Wawa Taxi, chcą sprawdzić, jak auto sprawuje się w warunkach miejskich.
– To dość poważne przedsięwzięcie, pozwalające sprawdzić samochód pod każdym możliwym względem – precyzuje Agata Wieczorek, dyrektor strategiczny w Wawa Taxi. – Zależy nam na tym, aby kierowca czuł się w nim bezpiecznie i komfortowo, a eksploatacja auta przebiegała oszczędnie i w sposób ekologiczny. Klientowi z kolei przede wszystkim musi być wygodnie. Podróż powinna być dla niego przyjemniejsza niż w innych pojazdach.
Jak wskazuje Agata Wieczorek tego typu auta z reguły są bardziej oszczędne i lepiej zachowują się w miejskich warunkach, zwłaszcza w korkach, emitując mniej spalin, co jest bardzo korzystne zarówno dla kierowcy, pasażera, jak i otoczenia.
– Z naszego doświadczenia wynika, że ekologia, komfort i oszczędności to kluczowe parametry – zauważa Agata Wieczorek. – Specjalizujemy się nie tylko w obsłudze klientów z Warszawy, lecz także działamy w całej Polsce. Mamy różne oddziały i doświadczenia. Nasze testy są więc bardzo wnikliwe i dopracowane. Auta weryfikowane są nie przez jednego, ale kilku kierowców, z których każdy charakteryzuje się nieco inną technika jazdy. Wszystkie opinie, które w ten sposób zbierzemy, będą dla nas ważne.
Auta hybrydowe cenione są także coraz bardziej przez firmy leasingowe oraz klientów takich przedsiębiorstw. Jak przekonuje Jacek Jasiński, dyrektor account management w firmie Carefleet, cały rynek motoryzacyjny zmierza w kierunku samochodów bardziej oszczędnych i ekologicznych.
– Chcemy być jednym z elementów tego trendu – zapewnia Jacek Jasiński. – Nie damy jednak naszym klientom samochodów niesprawdzonych, co do jakości których nie będziemy pewni. Dołączyliśmy więc do testów Toyoty, aby w praktyce zweryfikować parametry techniczne, wytrzymałość, możliwości i wady tego rodzaju pojazdów.
Carefleet podjął już decyzję o zakupie pierwszych aut hybrydowych, które na razie używane będą przez pracowników technicznych. Jak mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet z Carefleet, firma chce przekonywać małych i średnich właścicieli, że wybór takiego pojazdu jest opłacalny i przyszłościowy.
– Mamy dwa główne cele, które motywują nas do udział w tym projekcie. Pierwszy to poznanie produktu. Jak już produkt poznamy, to drugim celem jest wykorzystanie tego samochodu do propagowania idei samochodów hybrydowych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Jest to o tyle ważne, że chcemy pokazać, że ekologia może iść w parze z ekonomią – przekonuje Bartosz Olejnik.
Podobne cele dotyczące popularyzacji aut hybrydowych stawia sobie wypożyczająca samochody firma Panek. Według prezesa tego przedsiębiorstwa takie pojazdy, obok elektrycznych, będą niebawem podstawą motoryzacji.
– Mam nadzieję, że testy wykażą, że Prius jest autem niezmiernie ekonomicznym, dynamicznym i wygodnym – mówi prezes spółki Maciej Panek. – Na razie będziemy sprawdzać jego parametry, przekazywać samochód różnym osobom i zasięgać opinii. Jeżeli wszystko będzie dobrze, to jako pierwsi wprowadzimy auto do oferty.
Ubiegły rok był bardzo korzystny dla rynku aut flotowych w Polsce. Jak wynika z danych Polskiego Związku Leasingu i Wynajmu Pojazdów (PZLWP), tylko w ramach usługi Car Fleet Management (CFM) sprzedano przeszło 21 tys. samochodów osobowych i dostawczych, o 16,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Była to najwyższa dynamika wzrostu w siedmioletniej historii badań PZLWP.
Czytaj także
- 2025-05-07: PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-05-02: Kajra: Samochody mogą służyć nam latami. Mamy ze Sławomirem trzydziestoletniego golfa III, który wygląda, jakby wczoraj zszedł z linii produkcyjnej
- 2025-03-21: Zakup używanego samochodu może być stresujący. Mimo profesjonalizacji rynku wciąż zdarzają się oszustwa
- 2025-04-22: Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-02-25: Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku
- 2025-03-03: Drony coraz częściej wykorzystywane w akcjach ratowniczych. Państwowa Straż Pożarna tworzy grupy dronowe w całej Polsce
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.