Newsy

Polska kluczowym rynkiem dla Atrium. Grupa zainwestuje ponad 300 mln euro w warszawskie centra handlowe

2018-10-24  |  06:25

Polska jest dla nas kluczowym krajem, w którym planujemy skupić większość naszych inwestycji. To dynamicznie rozwijający się rynek, na którym obserwujemy tak ważny w naszej branży wzrost siły nabywczej pieniądza – podkreśla Liad Barzilai, prezes zarządu Grupy Atrium. Grupa realizuje wart blisko 300 mln euro projekt zmian w trzech warszawskich centrach handlowych Atrium Targówek, Atrium Reduta i Atrium Promenada. Kolejny etap modernizacji centrum handlowego Atrium Promenada zakończył się w tym miesiącu. 

– Atrium Promenada to bardzo ważny dla nas projekt, nad którego przebudową pracowaliśmy przez ostatnie lata. Odwiedzający znajdą tu wiele nowości, wśród nich przepiękną Aleję Fontann z 44 nowymi salonami modowymi w najnowszych konceptach sprzedażowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Liad Barzilai, Prezes Zarządu Grupy Atrium.

Atrium Promenada to jedno z flagowych centrów handlowych Grupy Atrium. W połowie października zakończył się trwający ponad dwa lata kolejny etap rozbudowy i modernizacji galerii. Po transformacji obiekt powiększył się o 13,2 tys. mkw. (łącznie wynosi teraz 51,2 tys. mkw.) oraz nowe salony.

W Alei Fontann mają premierę flagowe salony marek Massimo Dutti, Guess, CK Jeans oraz pierwszy w Warszawie i drugi w Polsce salon E-obuwie. Sąsiadują z nimi flagowe koncepty marek, które są już znane klientom centrum: ZARA, Ochnik, ECCO, Timberland oraz 4F, Sizeer, Sinsai i Mohito. Na parterze Alei Fontann oraz jej bezpośrednim sąsiedztwie po raz pierwszy dostępna jest najnowsza oferta marek Deni Cler, Elisabetta Franchi, Pierre Cardin, Premium Home, Imperial, New Balance. Po przerwie wróciły w odświeżonych konceptach sprzedażowych salony Tommy Hilfiger, Weekend by Max Mara, Marella, Pinko, Liu Jo, Vistula, Lanoro, Calzedonia, W. Kruk, Molton. Nowy koncept wprowadza również perfumeria Sephora. Lokalną ofertę multibrandową zaprezentują Concept Store1 i Slow Concept Store.

Do dyspozycji klientów została oddana także nowa strefa food court – Republika Smaku, w której znajduje się dziesięć popularnych konceptów gastronomicznych. Wśród najemców są popularne marki gastronomiczne i koncepty sieciowe: McDonald’s, Burger King, Pizza Hut, Thai Wok, Berlin Döner Kebap, Salad Story, Bon Apetito, Klooski Bistro Bar oraz North Fish, a także kawiarnia Starbucks.

Najbardziej reprezentacyjną częścią galerii jest Aleja Fontann, która powstała w wyniku modernizacji pasażu głównego. Znajdują się przy niej 6-metrowe, przeszklone witryny salonów najpopularniejszych marek modowych, a centralnym punktem jest 5-metrowa fontanna, która tworzy nastrój dzięki grze wody, światła i muzyki. Odnowiona Promenada sprawia wrażenie ekskluzywności i została zaprojektowana tak, żeby przywodzić na myśl prestiżowe galerie światowych stolic mody jak Paryż czy Mediolan.

– W sumie w Atrium Promenada znajduje się około 150 sklepów, a po renowacji mamy dużo większą przestrzeń, która obecnie wynosi łącznie 51 200 mkw.. Zaczynaliśmy od 25 tys. mkw., a docelowo ma to być powyżej 90 tys. mkw. W nowych wnętrzach pojawią się nowe marki, a każdy z odwiedzających znajdzie tutaj interesujące go sklepy – deklaruje Liad Barzilai.

Prezes zarządu Grupy Atrium podkreśla, że grupa realizuje obecnie wart ok. 300 mln euro plan inwestycji w trzy warszawskie centra handlowe: Atrium Promenada, Atrium Targówek i Atrium Reduta. Do końca tego roku ma w nich powstać łącznie ponad 26 tys. mkw. dodatkowej powierzchni najmu brutto (a docelowo ponad 60 tys. mkw.).

W sierpniu Atrium ogłosiło, że chce nabyć Wars Sawa Junior (dawne Domy Towarowe Centrum), obiekt zlokalizowany przy ul. Marszałkowskiej, w najbardziej atrakcyjnym obszarze handlowym za kwotę 301,5 mln euro. Transakcja zostanie zawarta z funduszem PFCEE, zarządzanym przez CBRE Global Investor.

Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że będziemy właścicielem tego obiektu i z czasem będziemy ujawniać więcej informacji na temat naszych planów z nim związanych. W przyszłości chcemy skupić się na tym rynku, ponieważ wierzymy w potencjał polskiego konsumenta, gospodarki i rynku – mówi Liad Barzilai.

Atrium – jeden z wiodących właścicieli, zarządców oraz deweloperów centrów handlowych w regionie CEE – ma w Polsce 21 obiektów o łącznej powierzchni najmu brutto (GLA) przekraczającej 535,3 tys. mkw. W I półroczu br. grupa uzyskała przychody z najmu w wysokości 49,6 mln euro brutto. W całej Europie Środkowo-Wschodniej Atrium ma 34 centra handlowe o wartości ponad 2,5 mld euro i powierzchni GLA przekraczającej 900 tys. mkw. zlokalizowane w czterech krajach.

 Wychodzimy z innych krajów tego regionu, ale w Polsce zamierzamy jednak kontynuować nasze inwestycje, skupiając się głównie na lokalizacjach w prężnych ośrodkach miejskich. Stawiamy także na wysokiej jakości obiekty – mówi Liad Barzilai.

Jak podkreśla, globalny rynek detaliczny stoi w tej chwili przed wieloma wyzwaniami. Trzy główne to rozwój e-handlu, wkraczanie na rynek młodszych pokoleń konsumentów oraz urbanizacja, która także mocno wpływa na zmieniającą się strukturę demograficzną.

 Milenialsi i pokolenie Z to generacje, które konsumują inaczej, inaczej też spędzają czas wolny, bardzo mocno zmienił się także wizerunek współczesnego handlu detalicznego. Jeżeli firma ma właściwe aktywa, odpowiedni miks najemców i ma świadomość, że centra handlowe to nie tylko sklepy, lecz także miejsce, w którym ludzie szukają nowych doświadczeń i chcą tam spędzać czas wolny, to jest właściwy kierunek – mówi Liad Barzilai.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.