Newsy

Praca staje się bardziej mobilna. Muszą się do tego dostosować producenci urządzeń biurowych

2015-01-15  |  06:40

W tym roku 37 proc. pracowników zdecyduje się na model pracy zdalnej – wynika z analiz IDC. W wielu firmach trudno sobie wyobrazić pracę bez urządzeń mobilnych. Producenci sprzętu biurowego muszą za tymi tendencjami podążać. Inteligentne rozwiązania z zakresu zarządzania dokumentacją czy wydrukiem mogą pozwolić na znaczne oszczędności w firmie.

Szacuje się, że środowisko wydruku to koszt od 1 do 3 proc. przychodów całego przedsiębiorstwa, a zdarzają się nawet przypadki, gdzie koszty z tym związane dochodzą nawet do 12 proc. – mówi agencji Newseria Biznes Maciej Nuckowski, dyrektor działu usług w Xerox Polska. – Jeżeli spojrzymy natomiast na całość zarządzania dokumentami i informacją, to może to być nawet kilkadziesiąt procent dochodów. 

Z danych KPMG wynika, że w Polsce mniej więcej połowa firm monitoruje koszty wydruku. W przypadku dużych firm odsetek ten jest jeszcze wyższy (61 proc.).

Firmy wdrażają nowoczesne rozwiązania biurowe nie tylko ze względu na oszczędności. Zmienia się model pracy – coraz więcej osób pracuje na urządzeniach mobilnych lub zdalnie i często muszą mieć dostęp do mobilnego wydruku. Poza tym coraz więcej firm decyduje się na outsourcing środowiska wydruku, czyli zlecenie go zewnętrznym firmom.

Zapotrzebowanie firm na tego typu usługi jest coraz większe. Polska, podobnie jak w innych dziedzinach, przeskoczyła okres powolnego rozwoju i sięga od razu po najnowsze trendy światowe, czyli wydruk mobilny, politykę bezpieczeństwa i pełny outsourcing środowiska wydruku. Nasz rynek jest pod tym względem wyjątkowo nowoczesny. Szacuje się, że jego wielkość będzie już niedługo większa niż we Włoszech czy Hiszpanii – mówi Nuckowski.

Jak podkreśla, po nowoczesne rozwiązania sięgają już nie tylko duże korporacje, lecz także mniejsze i średnie firmy.

Według KPMG najczęstszym źródłem informacji na temat kosztów wydruku jest audyt realizowany własnymi zasobami firmy – w ten sposób postępuje ponad połowa przedsiębiorstw monitorujących koszty wydruku.

Najpierw przyglądamy się infrastrukturze wydrukowej, optymalizujemy ją oraz poszczególne urządzenia. W drugim etapie przyglądamy się integracji ze środowiskiem wydruku pod kątem mobilności i wewnętrznej polityki bezpieczeństwa przedsiębiorstwa – precyzuje szef działu usług firmy Xerox. – W trzeciej fazie przyglądamy się samemu procesowi produkcji informacji na dokumencie i w miarę możliwości, przy użyciu narzędzi informatycznych, automatyzujmy proces.

Kwestie bezpieczeństwa mają w tym względzie dla firm duże znaczenie. Powoli przekonują się one, że zlecenie usług na zewnątrz czy technologia chmury może być równie bezpieczna lub nawet bezpieczniejsza niż rozwiązania stosowane do tej pory.

Wciąż jednak panuje dosyć konserwatywne przekonanie, że wszystko powinno być zamknięte, zaszyfrowane i najlepiej znajdować się w siedzibie przedsiębiorstwa – tłumaczy Nuckowski. – Rozwiązania chmurowe czy outsourcingowe mają więc mały problem z przebiciem się do osób zarządzających takimi obszarami. Myślę jednak, że to tylko kwestia czasu, roku, dwóch, trzech lat, i te rozwiązania trafią do powszechnego użytku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.