Mówi: | Małgorzata Szwarc-Sroka |
Funkcja: | dyrektor finansowy |
Firma: | J.W. Construction Holding SA |
Prawie tysiąc mieszkań na warszawskiej Woli i 700 w Katowicach. J.W. Construction buduje w całym kraju
Nowe mieszkania na warszawskiej Woli, w Katowicach i Gdyni – takie plany na najbliższe miesiące ma J.W. Construction. Deweloper w I kwartale sprzedał o 30 proc. więcej mieszkań niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Choć najlepiej wciąż sprzedają się małe mieszkanie, to zainteresowanie jest tak duże, że spółka podwyższyła nieco ceny.
‒ Rynek warszawski jest najbardziej atrakcyjny, ale w związku z tym, że jesteśmy dużym deweloperem, to nie pogardzamy też innymi dużymi miastami. Byliśmy do tej pory obecni w Łodzi, Gdyni i Katowicach, mamy tam przetarte ścieżki, posiadamy biura handlowe, nie chcemy z tego potencjału rezygnować. W związku z tym kontynuujemy tam inwestycje i stąd nowe poczynione zakupy, które będą miały przełożenie na rozpoczynane inwestycje w tym roku czy następnych latach – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Małgorzata Szwarc-Sroka, dyrektor finansowa J.W. Construction Holding.
Spółka ma ambitne plany w wielu dużych miastach. W Warszawie trwają prace na osiedlu Bliska Wola przy ulicy Kasprzaka, gdzie w pierwszym etapie ponad 150 mieszkań sprzedało się w cenie średnio 7 tys. zł za metr. Szwarc-Sroka podkreśla jednak, że w kolejnych etapach ceny wzrosną do co najmniej 7,3 tys. zł za metr, a być może nawet bardziej, bo zainteresowanie jest bardzo duże. Spółka chce w etapie B1 sprzedawać nawet 60 mieszkań miesięcznie, a klienci wprowadzą się do nich w 2016 r. W drugim etapie zostanie wybudowanych 940 mieszkań.
Na przełomie III i IV kwartału tego roku J.W. Construction liczy na otrzymanie kolejnego pozwolenia na budowę w stolicy. Powstanie też kolejny etap osiedla Zielona Dolina na Białołęce, gdzie najtańsze mieszkania kosztują nawet poniżej 5 tys. zł za metr. To oferta skierowana do osób zainteresowanych dotacją z rządowego programu „Mieszkanie dla Młodych”, który, jak zauważa Szwarc-Sroka, ma duży wpływ na rosnącą sprzedaż spółki. Limit ceny w Warszawie to w drugim kwartale br. nieco ponad 6,1 tys. zł.
‒ Program MdM wpłynął poważnie na naszą sprzedaż. Zanotowaliśmy 30-proc. wzrost sprzedaży w I kwartale 2014 roku wobec I kwartału 2013 roku. W naszym portfelu mamy nadal 300 mieszkań gotowych, głównie są to mieszkania popularne: na Białołęce, w Poznaniu, Ożarowie, które też się częściowo wpisują w ten program. Program okazał się bardzo atrakcyjny – ocenia Szwarc-Sroka.
Do końca sierpnia spółka chce uzyskać pozwolenie na budowę kolejnego etapu inwestycji na osiedlu Bernadowo w Gdyni. Jak podkreśla Szwarc-Sroka, dwa pierwsze etapy zrealizowane przy ulicy Parkowej cieszyły się bardzo dużą popularnością.
Kolejnym miastem w orbicie zainteresowań J.W. Construction są Katowice. Obecnie trwa budowa 149 mieszkań na osiedlu Tysiąclecia w pobliżu granicy z Chorzowem, docelowo ma tam znaleźć się nawet 700 lokali. Szwarc-Sroka zapowiada także, że spółka planuje kolejne etapy zakończonej w 2008 r. inwestycji przy ul. Bałtyckiej na zachodnich obrzeżach Katowic.
Niezmiennie najlepiej sprzedają się jednak niewielkie mieszkania.
‒ Polacy nadal poszukują mieszkań małych, niezależnie od sytuacji, od rynku. Nieraz mówiło się, że poszukują już mieszkań większych. W naszej firmie, a jesteśmy dużą firmą z dużą ofertą, najpierw zawsze sprzedawały się mieszkania małe i nieco większe, a na końcu zostawały największe. To się nie zmienia – ocenia Szwarc-Sroka.
Dodaje, że J.W. Construction dzięki 14 mln zł z unijnego instrumentu Jessica uruchomiło także budowę czterogwiazdkowego hotelu w Szczecinie. Obiekt będzie miał 107 pokoi, a atrakcyjne finansowanie było ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o inwestycji.
Czytaj także
- 2024-12-27: Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
- 2024-12-17: W Parlamencie Europejskim ważne przepisy dla państw dotkniętych przez klęski żywiołowe. Na odbudowę będą mogły przeznaczyć więcej pieniędzy
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-27: Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-12-02: Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
- 2024-12-09: Zaangażowanie północnokoreańskich żołnierzy eskaluje konflikt w Ukrainie. Europosłowie wzywają do większej współpracy obronnej w UE
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele
Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.
Konsument
Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.
Konsument
Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.