Newsy

Rośnie zapotrzebowanie na zaawansowane technologicznie drukarki fiskalne

2014-10-17  |  06:00
Mówi:Robert Abramczuk
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Posnet Polska SA
  • MP4
  • Rosną oczekiwania przedsiębiorców wobec kas fiskalnych. Firmy oczekują, że drukarki będą wyposażone w coraz mocniejsze systemy obliczeniowe, a równocześnie, że będą zajmowały coraz mniej miejsca. Na rynku widać też rozwarstwienie – przedsiębiorcy kupują albo najtańsze, albo najbardziej zaawansowane urządzenia. Coraz więcej nabywców kas to duże przedsiębiorstwa, małych firm ubywa.

    Trend to rozwój firm, które inwestują w infrastrukturę, czyli sięgają po rozwiązania zaawansowane, czyli systemy informatyczne z drukarką fiskalną, oraz klientów, którzy szukają najprostszych i najtańszych rozwiązań. Czyli z jednej strony mamy segment bardzo prostych urządzeń, czyli kas do 1000-1200 złotych, oraz segment urządzeń zaawansowanych, czyli drukarek fiskalnych – opisuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Robert Abramczuk, prezes zarządu Posnet Polska.

    Abramczuk podkreśla, że poza segmentacją Posnet widzi również inne zmiany na rynku. Ubywa z niego małych przedsiębiorców, którzy są zastępowani przez sieci i duże firmy. Choć nie wpływa to na łączny poziom sprzedaży, to proces ten jest niekorzystny dla małej przedsiębiorczości. Abramczuk dodaje, że Posnet ma dokładne dane dotyczące aktywności tych firm, które zgodnie z prawem muszą instalować kasy fiskalne.

    ‒ Niestety, działa to post factum, czyli my jesteśmy w stanie po zakończonym kwartale powiedzieć, jak on wyglądał. My dostajemy dane w monecie, kiedy firma zamyka się lub otwiera. Możemy nasze dane skrzyżować z danymi GUS-u i sądzę, że wyszedłby z tego ciekawy wskaźnik pomiaru polskiej przedsiębiorczości – uważa Abramczuk.

    Przedsiębiorcy kupujący kasy i drukarki fiskalne mają wobec tych urządzeń coraz większe wymagania. Oczekują, że będą one jak najmniejsze, dzięki czemu nie będą zajmowały dużo cennego miejsca w sklepie. Do tego urządzenia muszą mieć jak największą moc obliczeniową i – poza funkcjami samej drukarki lub kasy fiskalnej – dawać też funkcjonalność komputera.

    Aby sprostać tym wymaganiom, Posnet zapowiada innowacje. Jedną z nich jest możliwość integracji drukarki fiskalnej ze zwykłym komputerem stacjonarnym. Spółka wprowadza też do oferty drukarkę fiskalną zintegrowaną z wagą. Nad kolejnymi projektami pracuje w Posnecie zespół 40 inżynierów.

    Abramczuk dodaje, że popyt na kasy fiskalne w dużej mierze zależy też od regulacji i wymogu posiadania takich urządzeń przez coraz większą liczbę grup zawodowych.

    Rynek urządzeń fiskalnych jest regulowany przez Ministerstwo Finansów i bardzo często zwiększony popyt jest wywołany nowym rozporządzeniem, czyli dodaniem nowej grupy podatników, którym poprzez prawo narzucony został obowiązek posiadania kas fiskalnych. Trudno jest mówić o naturalnym rynku – podkreśla Abramczuk.

    Posnet na rynku zaawansowanych drukarek fiskalnych miał w ubiegłym roku 44 proc. udziału, co dawało mu pozycję lidera. Z kolei w segmencie prostych kas fiskalnych w 2013 r. spółka miała niemal 30-proc. udział w rynku i zajęła drugą pozycję.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.