Newsy

Zużywamy coraz więcej danych. Orange Polska wprowadza więc internet o prędkości 1 Gb/s

2018-08-27  |  06:30

Średni transfer danych w gospodarstwach domowych jest dwukrotnie wyższy niż jeszcze w 2016 roku, a zapotrzebowanie na szybki internet jest coraz większe. To sprawia, że operatorzy stale pracują nad ulepszeniem swoich ofert. Orange Polska wprowadza internet o prędkości 1 Gb/s oraz inteligentne Wi-Fi, które zapewni lepsze pokrycie sygnałem w całym domu. W ten sposób klienci mogą w jak najszerszym stopniu korzystać z możliwości, jakie daje sieć światłowodowa. Pokazujemy drogę rozwoju dla innych rynków, wyznaczając standardy prędkości internetu domowego – podkreśla Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

– Internet światłowodowy o prędkości sięgającej 1 Gb/s oferowany na tę skalę to absolutna nowość na polskim rynku, zwłaszcza że już dziś jest on dostępny w 1,7 mln gospodarstw domowych w Polsce. To innowacja, nad którą pracowaliśmy w Orange Polska od ponad pół roku – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Jean-François Fallacher, prezes zarządu Orange Polska.

Zapotrzebowanie na transfer danych, a tym samym na prędkość internetu, szybko rośnie. W pierwszym półroczu przez sieć szkieletową Orange przepłynęły ponad 42 mln GB danych. Znacznie więcej przesyłają klienci sieci stacjonarnej - dziennie średnio trzy razy więcej niż klienci mobilni). Coraz więcej danych płynie przez światłowód. W ciągu ostatnich dwóch lat ilość danych, jakie średnio przesyłał w ciągu miesiąca użytkownik najszybszego dostępnego dotychczas w sieci Orange łącza – 600 Mb/s – wzrosła dwukrotnie. To już ponad 200 GB. Dlatego Orange Polska oferuje klientom internet o prędkości nawet 1 Gb/s.

Zapotrzebowanie rośnie. Gigabitowa prędkość, jaką właśnie wprowadzamy do oferty i proponujemy klientom, jest odpowiedzią na to, jak zmieniają się potrzeby naszych klientów – zapewnia Jean-François Fallacher. – W świecie powszechnego dostępu do internetu, a znam tę branżę od 20 lat, widać, że jeśli zaoferuje się ludziom większą prędkość, to będą z niej korzystać. Internet i Wi-Fi stały się nieodzownymi elementami naszego życia – korzystamy z nich nieustannie. Również w domach, w których coraz częściej z internetu korzysta wiele osób równocześnie, na wielu urządzeniach, np. oglądając filmy na smartfonach. Zwiększamy także prędkość wysyłania danych, co jest bardzo dobrą wiadomością np. dla graczy, którzy potrzebują najwyższych prędkości.

Obecnie operator ma 300 tys. klientów internetu światłowodowego FTTH i 3 mln gospodarstw domowych w jego zasięgu. Gigabitowe łącze będzie dostępne dla nowych klientów, lecz także dla dotychczasowych, którzy znajdują się w zasięgu ofert 600 Mb/s, czyli w sumie 1,7 mln gospodarstw domowych.

Jak podkreśla prezes spółki, korzystanie z szybkiego internetu ma być teraz również znacznie wygodniejsze. Nawet na większej liczbie urządzeń podłączonych do sieci, a to może być w przyszłości prawdziwym wyzwaniem. Jak prognozuje Cisco, w 2021 roku globalnie wyniesie ona 27 mld, przy 17 mld w 2016 roku.

 Wprowadzamy również nowości w zakresie łączności Wi-Fi. W dużych mieszkaniach zdarza się, że w niektórych miejscach nie ma sygnału Wi-Fi. Dzięki nowemu produktowi, który wprowadzamy na rynek, sygnał będzie docierał do każdego miejsca w domu czy mieszkaniu. Nazwaliśmy tę usługę Smart Wi-Fi, ponieważ dostosowuje się ona do potrzeb użytkownika. Wraz z uruchomieniem tej funkcji na modemach Funbox 3.0 oraz wprowadzeniem do oferty specjalnego wzmacniacza sygnału, klienci otrzymują prostą w użyciu aplikację, która mierzy siłę sygnału Wi-Fi i pomaga umieścić urządzenia w optymalny sposób, tak aby móc się cieszyć dobrą jakością sygnału w każdym miejscu naszego domu – wskazuje Jean-François Fallacher.

To właśnie na jakość sieci Wi-Fi – mimo dobrego łącza – klienci skarżą się najczęściej. Tymczasem jak wynika z raportu Polska jest MOBI, 79 proc. Polaków używa w swoich domach Wi-Fi.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie UKE wynika, że w 2017 roku z internetu stacjonarnego korzystało 70 proc. mieszkańców Polski, a z internetu mobilnego – 25 proc. Średnia prędkość w przypadku stacjonarnego internetu wynosiła 83 Mb/s.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.

Ochrona środowiska

Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro

Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu

Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.