Newsy

Kończą się fundusze unijne dla przedsiębiorców. Dziś rusza jeden z ostatnich naborów wniosków

2013-06-17  |  06:50
Mówi:Bożena Lublińska-Kasprzak
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • MP4
  • Dziś rusza nabór wniosków o dofinansowanie integracji systemów informatycznych w firmach. Za tydzień Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosi jeszcze jeden konkurs, związany z e-usługami. To są już ostatnie konkursy z programów finansowanych ze środków unijnych na lata 2007-2013   mówi prezes PARP, Bożena Lublińska-Kasprzak.

    Od 17 do 28 czerwca potrwa nabór wniosków w ramach działania 8.2. O dofinansowanie mogą się ubiegać mikro, mali i średni przedsiębiorcy.

     – Działanie 8.2 to są projekty, które polegają na elektronizacji procesów biznesowych między przedsiębiorcami – przypomina Bożena Lublińska-Kasprzak w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

    Działanie 8.2 ma na celu zintegrowanie systemów informatycznych w otoczeniu przedsiębiorstwa. Chodzi np. o stworzenie jednego oprogramowania, z którego korzystałaby hurtownia oraz współpracujące z nią sklepy. Wdrożenie takiego systemu usprawnia np. przepływ zamówień czy wystawionych faktur. 

    Kolejny konkurs z zakresu e-biznesu zostanie ogłoszony 24 czerwca, a nabór wniosków rozpocznie się 8 lipca.

     – Działanie 8.1 skierowane jest na nowe, innowacyjne przedsięwzięcia z zakresu e-usług – mówi prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

    Chodzi o projekty usług, które mogą być świadczone drogą elektroniczną. Pozyskane wsparcie finansowe może także być spożytkowane na stworzenie elektronicznych aplikacji, które pozwolą takie własnie usługi świadczyć. Jest to działanie adresowane głównie do młodych ludzi, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność i chcieliby zaistnieć w obszarze e-biznesu.  

     – Kilka lat temu, kiedy były ustalane programy operacyjne zostało określone, że Polska w tej branży odstaje od innych krajów europejskich i to jest obszar, który należy i warto wesprzeć środkami publicznymi, by więcej biznesów w tych obszarach powstawało – tłumaczy Lublińska-Kasprzak.

    Wyjaśnia, że do tej pory udało się zrealizować ponad 2 tysiące projektów informatycznych. Niektóre z nich odniosły rynkowy sukces nie tylko w Polsce, ale i zagranicą.

     – Ten program był takim zaczynem, by obszar e-biznesu, obszar nowych technologii dobrze się w Polsce rozwijał – mówi prezes PARP. – Myślę, że to zadanie zostało dobrze w Polsce zrealizowane.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Zdrowie

    Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

    Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.