Mówi: | Bożena Lublińska-Kasprzak |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości |
Konkurs dla dziennikarzy "Słowa dla innowacji" rozstrzygnięty
Nagrodę Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości za wkład w promowanie innowacyjności otrzymała Luiza Zalewska, z "Dziennika Gazety Prawnej" za cykl artykułów popularyzujących tematykę innowacyjności.
Wśród wyróżnionych osób znaleźli się Maciej Zarański (Podkarpacka Nauka dla Przedsiębiorczości), Filip Kowalik i Grzegorz Cydejko (Forbes) oraz Mirosław Bartołd (wyborcza.biz). Do konkursu zgłoszono blisko 60 materiałów dziennikarskich: artykułów prasowych, internetowych, audycji radiowych i telewizyjnych.
Konkurs organizowany jest przez PARP w ramach ogólnopolskiej kampanii promocyjnej „Świat potrzebuje Twoich Pomysłów”.
- Jest to kampania, którą Agencja prowadzi już drugi rok, kampania promująca innowacyjność, pokazująca różne aspekty, projekty, dobre praktyki w zakresie wspierania i wdrażania innowacyjności w przedsiębiorstwach - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP i przewodnicząca Kapituły przyznającej nagrodę.
Kampania ma na celu promowanie działań na rzecz innowacyjności podejmowanych w firmach, instytucjach i organizacjach, a inicjatywy takie, jak konkurs „Słowa dla innowacji” mają zachęcić dziennikarzy do podejmowania wysiłku opisywania zagadnień innowacyjności i przekazywania ich w przystępny sposób opinii publicznej.
- Ważne jest, by pokazywać wspaniałe przykłady polskich przedsiębiorców i projektów innowacyjnych, często na skalę światową, o których sami nie wiemy. Często jest tak, że w mediach zagranicznych pojawiają się artykuły na temat polskich firm, a w kraju nikt o nich nie wie. Warto promować innowacyjność, aby zachęcać przedsiębiorców do jej wdrażania - podkreśla prezes PARP.
Szczególnie, że innowacyjność wciąż kojarzy się z drogimi technologiami.
- Trzeba pokazywać, że innowacyjność to niekoniecznie są wielkie pieniądze, ale to często zmiany organizacyjne, marketingowe, w sposobie myślenia i działania firmy. Bardzo duży procent polskich przedsiębiorców nie chce wdrażać innowacyjności, uważają, że to coś drogiego i pracochłonnego, że te projekty muszą być kosztowne i drogie - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak.
W zakładce Baza przebitek na stronie www.newseria.pl można obejrzeć relację z wręczenia nagród.
Czytaj także
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-08-07: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): W konkursie chodzi nie tylko o piękno zewnętrzne, ale też o możliwość udziału w projektach charytatywnych. Wiem, że mogę wiele osiągnąć
- 2024-03-26: Fundusze Norweskie wspierają polskie firmy. Dzięki nim powstało już wiele innowacyjnych technologii
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-26: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Moim celem podczas konkursu Miss World jest oczywiście korona. Jeżeli będzie to Top 5 czy Top 10, to również będziemy zachwyceni
- 2024-02-19: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Przygotowywałam się do finału Miss World w Indiach półtora roku. Zgodnie z ideą konkursu skupiłam się na projektach społecznych i charytatywnych
- 2023-12-18: Polska chemia na światowym poziomie. Kreowane przez nią innowacje są niezbędne dla przemysłu
- 2023-12-07: Programy mentoringowe pomagają start-upom pokonać początkowe bariery w działalności. PARP szuka operatorów mogących zapewnić innowatorom takie wsparcie
- 2023-11-24: Polskie firmy wdrażają innowacyjne rozwiązania związane z ponownym wykorzystaniem odpadów. Takie działania wciąż jednak wymagają promocji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.