Newsy

Get Bank i Getin Noble Bank czekają na zgodę KNF

2012-04-20  |  06:50
Mówi:Krzysztof Rosiński
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Getin Noble Bank
  • MP4

    Połączenie dwóch banków nastąpi na przełomie maja i czerwca. Taką decyzję podjęły Walne Zgromadzenia Akcjonariuszy Get Banku i Getin Noble Banku. Potrzebna jest tylko zgoda regulatora. Przedstawiciele banków zapewniają, że zmiana będzie niedostrzegalna dla klientów.

    Zgodnie z planem prospekt emisyjny wpłynął do Komisji Nadzoru Finansowego w I kwartale.

     - Połączenie banków będzie możliwe po tym, jak dostaniemy zgodę KNF na połączenie Get Banku z Getin Noble Bankiem. W tym momencie bank zmienia nazwę z Get Bank na Getin Noble Bank. Wydaje nam się, że możliwy jest scenariusz taki, iż pod koniec maja lub na początku czerwca to połączenie nastąpi - zapowiada Krzysztof Rosiński, prezes zarządu Getin Noble Banku.

    Drobne zmiany nie powinny być dostrzegalne przez klientów, ponieważ będzie to operacja czysto techniczna.

     - Może zostanie zauważona przez klientów dawnego Allianz Banku, dlatego że wtedy będą mogli być obsługiwani we wszystkich placówkach Getin Noble Banku - podkreśla Krzysztof Rosiński.

    Get Bank powstał na bazie bankowej licencji Allianz i przejął blisko 94 proc. udziałów w Getin Noble Banku. Od 3 miesięcy oba banki są równolegle notowane na warszawskiej giełdzie. Po otrzymaniu zgody nadzoru całość przejmie Get Bank w zamian za akcje, które bank wyda akcjonariuszom Getin Noble Bank.

    Getin Noble Bank dysponuje obecnie siecią ponad 500 placówek własnych i partnerskich.

     - Zwiększamy liczbę placówek regularnie w granicach kilkunastu, kilkudziesięciu placówek rocznie. W tym roku utworzyliśmy już kilka placówek, a kiedy je otwieramy, rośnie też liczba klientów - mówi prezes Getin Noble Bank.

    Samych placówek franczyzowych bank chce otworzyć w tym roku ok. 60, głównie w mniejszych miejscowościach.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

    Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

    Ochrona środowiska

    Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

    „Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

    IT i technologie

    Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

    Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.