Newsy

Debiut Grupy PHN możliwy jeszcze przed wakacjami

2012-04-18  |  06:55
Wszystkie newsy
Mówi:Paweł Tamborski
Funkcja:Wiceminister Skarbu Państwa

Przygotowania do debiutu Grupy Polski Holding Nieruchomości idą pełną parą. Jeszcze w kwietniu do Komisji Nadzoru Finansowego może wpłynąć prospekt emisyjny spółki. Ministerstwo chce być gotowe do prywatyzacji jak najwcześniej, ale moment transakcji zależeć będzie od nastrojów inwestorów na giełdzie.

 - Plan jest taki, żeby w najbliższym czasie, na koniec miesiąca złożyć prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego i to jest realizowane - mówi Paweł Tamborski, wiceminister skarbu państwa.

Głównym akcjonariuszem Grupy PHN jest Skarb Państwa, który posiada obecnie 100 proc. akcji. Grupa powstała w lipcu ubiegłego roku, po fuzji 3 spółek nieruchomościowych: Polski Holding Nieruchomości, Intraco i Budexpo. Majątek po fuzji, czyli 180 nieruchomości, w tym niezabudowane działki o powierzchni 1,3 tys. ha, wyceniany jest na ponad 2,6 mld zł.

Jak zapowiada wiceminister skarbu, giełdowy debiut spółki możliwy jest jeszcze w tym półroczu.

 - To jest kwestia naszej decyzji. Chcemy być gotowi możliwie najwcześniej. Analizujemy to, co się dzieje na rynkach kapitałowych, by móc wybrać: czy przeprowadzić transakcję, czyli wejść na rynek przed wakacjami czy tuż po wakacjach - wyjaśnia Paweł Tamborski.

Podobnie jak w ubiegłym roku, resort nie zamierza forsować prywatyzacji na siłę i poczeka na dobrą sytuację na giełdzie.

 - To jest kwestia chłonności rynku, tego czy inwestorzy są w tym momencie zainteresowani wydawaniem pieniędzy na nowe propozycje i czy, co do zasady, będzie dobra atmosfera do emisji nowych akcji - podkreśla wiceminister skarbu.

W tym roku rząd chce uzyskać 10 mld zł z prywatyzacji. W II półroczu planowana jest jeszcze sprzedaż udziałów państwa w Zespole Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin. Ponadto Skarb Państwa chce sprzedać kolejne pakiety akcji spółek, które już są notowane na GPW. Chodzi m.in. o PKO BP, KGHM, PZU czy GPW.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.