Newsy

PKN Orlen wyemituje obligacje dla inwestorów indywidualnych o wartości 100-200 mln zł

2012-10-10  |  06:05
Mówi:Sławomir Jędrzejczyk
Funkcja:wiceprezes zarządu ds. finansowych
Firma:PKN Orlen
  • MP4
    Jeszcze w tym roku PKN Orlen chce wyemitować kilkuletnie obligacje dla inwestorów indywidualnych. Spółka testowała już tę metodę finansowania wypuszczając obligacje skierowane do korporacji: ich nabywcami były głównie TFI i OFE. - Widzimy ogromny potencjał wśród indywidualnych inwestorów - twierdzi Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes zarządu ds. finansowych.

     - Planujemy poziom emisji rzędu 100-200 milionów złotych. Jeszcze uzgadniamy szczegóły. Potrzebujemy przygotować prospekt emisyjny. Potrwa to jeszcze kilka miesięcy. Nie chcę w tej chwili deklarować szczegółów tej emisji -
    mówi w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria wiceprezes zarządu ds. finansowych.

    Dla PKN Orlen emisja obligacji to konieczność. Do 2016 roku spółka musi spłacić dług o wartości 3 mld złotych. A także wypracować nową formę refinansowania zadłużenia.

     - Obecne finansowanie PKN ORLEN jest w 90% procentach oparte o kredyty bankowe. Widzimy ogromny potencjał wśród indywidualnych inwestorów -
    wyjaśnia Sławomir Jędrzejczyk.

    Według ostatnich danych, Polacy trzymają w postaci depozytów oszczędności rzędu 500 mld złotych oraz obligacja warte 10 mld złotych.

     - Ja myślę, że jest ogromna grupa ludzi, która przetrzymuje środki w bankach, w postaci depozytów, którzy szukają nowych możliwości inwestowania -
    twierdzi rozmówca Newserii. - Planujemy w ciągu kilku miesięcy taką emisję o mniejszym nominale, co pozwoli również osobom fizycznym takie obligacje nabywać.

    Obligacje mają być notowane na warszawskim rynku obligacji Catalyst. 

     - Sytuacja finansowa PKN ORLEN jest bardzo dobra. Mamy solidne fundamenty finansowe, także z punktu widzenia bezpieczeństwa finansowania w obligacje PKN ORLEN będzie to bardzo atrakcyjny instrument -
    ocenia wiceprezes zarządu PKN Orlen.

    Spółka przetestowała już ten sposób zdobywania środków. W lutym na rynku Catalyst pojawiło się 1,7 mln obligacji spółki o łącznej wartości nominalnej 170 mln złotych.

    - Wyemitowaliśmy w lutym obligacje korporacyjne, które zostały nabyte przez OFE oraz fundusze inwestycyjne -
    tłumaczy Jędrzejczyk.

    Orlen do promocji papierów planuje wykorzystać sieć ponad 1700 swoich stacji benzynowych.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.