Newsy

Gigantyczny wzrost udzielonych kredytów - w Citi Handlowym o 80% więcej w IV kw. w porównaniu z ubiegłym rokiem

2012-02-07  |  06:55
Mówi:Sławomir S. Sikora
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Citi Handlowy
  • MP4

    221 mln zł - takim wynikiem netto bank zamknął czwarty kwartał 2011 roku. To o ponad 20 proc. więcej niż w III kwartale ub.r. Pomogła rekordowa sprzedaż kredytów, dlatego bank nie zamierza przykręcać kredytowego kurka.

    Jak podkreślają przedstawiciele Citi Handlowego dobre dane świadczą o stabilnej sytuacji banku. A na to klienci zwracają szczególną uwagę w okresie dużej niepewności na rynkach światowych.

    Pierwsze miesiące 2012 roku nie przyniosły szczególnych zmian.

    - Muszę powiedzieć, że początek roku jest bardzo dobry. Jestem optymistyczny bazując na opiniach, które słyszałem od naszych klientów, którzy nie obawiają się roku 2012, aczkolwiek zastanawiają się jeszcze, czy to jest już czas na inwestowanie, czy też należy się wstrzymać od inwestycji - mówi Sławoimr S. Sikora, prezes zarządu Citi Handlowego.

    Na rynku kredytów hipotecznych w IV kwartale 2011 roku bank odnotował znaczący sukces. W ujęciu rocznym liczba udzielonych kredytów zwiększyła się o ponad 80 proc., porównaniu z trzecim kwartałem 2011 - o 13 proc. Dlatego bank również na ten rok planuje rozwój oferty kredytowej. I to mimo zmian wprowadzonych przez rekomendację S.

     - Zmienia się profil rynku i o tym trzeba pamiętać. Praktycznie zanikają kredyty dewizowe, czyli klienci muszą być przygotowani na większe bieżące opłaty płynące z odsetek, które są wyższe niż w kredytach, np. od franka szwajcarskiego. W zamian za to zyskują spokojne noce, kiedy złoty się osłabia i frank nagle wzrasta do wysokich poziomów - podkreśla prezes Citi Handlowego.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Kongres MOVE

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

    Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

    Handel

    Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

    Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

    Problemy społeczne

    Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

    Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.