Newsy

Chiński bank w Polsce najprawdopodobniej w I poł. przyszłego roku

2011-12-27  |  13:50
Wszystkie newsy
Mówi:Jarosław Dąbrowski
Funkcja:Ekspert bankowości międzynarodowej
Firma:Dąbrowski Finance

Pierwsze oddziały ICBC mogą pojawić się w Polsce już za kilka miesięcy. Chiński bank musi spełnić unijne warunki funkcjonowania na wspólnym rynku, ale ten proces nie powinien trwać długo.

- Myślę, że aplikacja, którą Chińczycy złożyli, czy obiecali, że złożą w najbliższym czasie, będzie pozytywnie rozpatrzona przez polski rząd. Bank jest świetny, duży, bardzo zasobny - prognozuje Jarosław Dąbrowski, prezes Dąbrowski Finance, ekspert bankowości międzynarodowej.

Pytany o termin wejścia chińskiego banku do Polski Jarosław Dąbrowski ma nadzieje, że stanie się to jak najszybciej.

- Ja bym chciał, żeby to stało się wcześniej niż później, a zważywszy na to co dzieje się w Europie i na świecie – tak szybko jak to jest możliwe (...) Mam nadzieję, że może nawet w pierwszej połowie roku - twierdzi Dąbrowski. 

Bank ICBC jest największy na świecie. Jego suma bilansowa wynosi ponad 2 bln dolarów, czyli 10 razy więcej niż całego sektora bankowego w Polsce. W jednej trzeciej bank należy do chińskiego rządu.

Jarosław Dąbrowski był jednym z organizatorów ubiegłotygodniowej wizyty prezydenta Bronisława Komorowskiego w Chinach, podczas której rozmawiano m.in. o planach chińskiego banku. W ostatnich latach wprowadzał i rozwijał na polskim rynku działalność banków Raiffeisen oraz DnB Nord.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Prawo

Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami

Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.

Polityka

Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna

W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.