Newsy

Chiński bank w Polsce najprawdopodobniej w I poł. przyszłego roku

2011-12-27  |  13:50
Wszystkie newsy
Mówi:Jarosław Dąbrowski
Funkcja:Ekspert bankowości międzynarodowej
Firma:Dąbrowski Finance

Pierwsze oddziały ICBC mogą pojawić się w Polsce już za kilka miesięcy. Chiński bank musi spełnić unijne warunki funkcjonowania na wspólnym rynku, ale ten proces nie powinien trwać długo.

- Myślę, że aplikacja, którą Chińczycy złożyli, czy obiecali, że złożą w najbliższym czasie, będzie pozytywnie rozpatrzona przez polski rząd. Bank jest świetny, duży, bardzo zasobny - prognozuje Jarosław Dąbrowski, prezes Dąbrowski Finance, ekspert bankowości międzynarodowej.

Pytany o termin wejścia chińskiego banku do Polski Jarosław Dąbrowski ma nadzieje, że stanie się to jak najszybciej.

- Ja bym chciał, żeby to stało się wcześniej niż później, a zważywszy na to co dzieje się w Europie i na świecie – tak szybko jak to jest możliwe (...) Mam nadzieję, że może nawet w pierwszej połowie roku - twierdzi Dąbrowski. 

Bank ICBC jest największy na świecie. Jego suma bilansowa wynosi ponad 2 bln dolarów, czyli 10 razy więcej niż całego sektora bankowego w Polsce. W jednej trzeciej bank należy do chińskiego rządu.

Jarosław Dąbrowski był jednym z organizatorów ubiegłotygodniowej wizyty prezydenta Bronisława Komorowskiego w Chinach, podczas której rozmawiano m.in. o planach chińskiego banku. W ostatnich latach wprowadzał i rozwijał na polskim rynku działalność banków Raiffeisen oraz DnB Nord.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.