Newsy

McDonald's zatrudni w tym roku ponad tysiąc pracowników

2013-04-23  |  06:40
Mówi:Krzysztof Kłapa
Funkcja:dyrektor ds. korporacyjnych
Firma:McDonald's Polska
  • MP4
  • Co najmniej tysiąc nowych pracowników do końca roku planuje zatrudnić McDonald's Polska. Nowe miejsca pracy związane są przede wszystkim z dynamicznym rozwojem tej sieci restauracji w całym kraju, czego – mimo ogólnie panującego spowolnienia gospodarczego – firma nie zamierza zaprzestać. Jak podkreślają przedstawiciele McDonald’s Polska, na brak zainteresowania ze strony kandydatów do pracy nie mogą narzekać.

     – Po zainteresowaniu naszą ofertą widać, jak wygląda rynek pracy. Zainteresowanie jest olbrzymie. Mamy więcej kandydatów do pracy niż aktualnych możliwości zatrudnienia. To jest widoczne w całym kraju, szczególnie w grupie ludzi młodych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

    Sieć McDonald’s w Polsce liczy 304 lokale, w których zatrudnienie znalazło do tej pory ponad 16 tysięcy osób.

     – 2013 rok to minimum kolejne tysiąc nowych miejsc pracy. Jest to potężny zastrzyk dla lokalnych rynków pracy – podkreśla Krzysztof Kłapa.

    Zwiększone zapotrzebowanie na pracowników ma przede wszystkim związek z planami uruchomienia kolejnych restauracji. Każda z nich to kilkadziesiąt nowych etatów. Rzeczą niesłychanie ważną z punktu widzenia kandydatów do pracy jest fakt, że firma oferuje każdemu z nich bogaty pakiet szkoleń przysposabiający do nowych obowiązków.

     – Mamy taką zasadę, że każdy pracownik przychodzący do restauracji musi poznać ten biznes od podstaw. To oznacza, że prawie wszystkie osoby, które zostaną przyjęte, zaczynają pracę od stanowisk podstawowych, czyli członków załogi – wyjaśnia dyrektor Kłapa – także ci, których angażujemy w nowych lokalizacjach na stanowiska menadżerskie.

    Jak podkreśla, przyjęta polityka kadrowa daje wszystkim równe szanse awansu.

     – To bardzo ważne, że istnieje określona ścieżka kariery w firmie. Blisko 3 tysiące menadżerów pracujących dla marki McDonald’s w Polsce to najczęściej ludzie, którzy rozpoczynali swoją pracę właśnie od stanowiska członka załogi. Jest to przykład potwierdzający, że w McDonald’s może być dobrym miejscem na autentyczną karierę zawodową – zauważa dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska.

    Młodzi ludzie, stawiający dopiero swoje pierwsze kroki na ścieżce zawodowej, stanowią zdecydowaną większość załogi każdego lokalu. Przeciętnie w restauracji 70-80 proc. pracowników to ludzie bardzo młodzi, większość z nich godzi pracą zawodową ze studiami.

     – Nasz elastyczny grafik pracy jest bardzo wysoko oceniany przez pracowników – mówi Krzysztof Kłapa. – Każdy jest w stanie ustalić ze swoim przełożonym takie godziny pracy, które pozwalają mu na spokojne kontynuowanie studiów.

    Jednocześnie firma nie zamyka się na pracowników z innych grup wiekowych.

     – Od dawna w praktyce realizujemy program 50+, ale u nas oznacza to rozległy przedział wiekowy – podkreśla Krzysztof Kłapa. – Znajdują u nas zatrudnienie również emeryci, osoby które po wielu latach ponownie aktywizują się zawodowo.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

    W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

    Ochrona środowiska

    Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

    W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

    Transport

    Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

    Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.