Newsy

"Łowcy głów" znów mają ręce pełne roboty. Firmy zaczynają szukać pracowników na najwyższe stanowiska

2013-12-05  |  06:20

Oznaki gospodarczego ożywienia widać w zleceniach dla firm rekrutujących kadrę zarządzającą. Nie tylko przybywa im klientów, ale coraz częściej menadżerów poszukują nowe firmy, często wchodzące na polski rynek lub tworzące nowe działy i stanowiska pracy. W poprzednich, gorszych dla gospodarki, latach do headhunterów zgłaszały się firmy chcące wymienić kadrę zarządzającą, która nie sprawdziła się w kryzysie.

 – Pierwsze kwartały tego roku były nieco spowolnione, teraz zdecydowanie dynamika rynku wzrosła. W tym kwartale widać ożywienie ekonomiczne, którego rezultatem jest większa liczba projektów w naszej branży – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paulina Baranowska, partnerka zarządzająca Horton International Poland, firmy, zajmującej się rekrutacją kadry zarządzającej. – W tym roku mamy więcej projektów start-upowych, dla nowych firm, a nie tylko dotyczących wymiany zatrudnionych.

To tendencja towarzysząca wzrostowi gospodarczemu. Oznaki ożywienia, widoczne już w poprawiających się wskaźnikach makroekonomicznych za III kwartał, zaczynają przekładać się na większy ruch w tworzeniu nowych miejsc pracy. Ostatnie tygodnie roku są jeszcze lepsze. 

 – Kryzys sprzyja wymianom na najwyższym szczeblu, a my szukamy wtedy innych ludzi na dane stanowisko. Gdy z kolei gospodarka się rozwija, to powstają nowe przedsiębiorstwa, które potrzebują  kadry zarządzającej – wyjaśnia Baranowska.

Rynek headhunterski rośnie

Jak podkreśla przedstawicielka Horton International Poland, polski rynek usług executive search  jest jeszcze młody i w porównaniu z krajami Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych wciąż mało rozwinięty.

 – Jest tu przestrzeń do rozwoju – przede wszystkim dla tych korporacji, dla których firmy executive search już pracują, a potrzebują dodatkowych usług. Ale to też możliwość edukowania polskich właścicieli firm, pokazywania im jaka jest wartość dodana usług executive search, czyli poszukiwania kandydatów najwyższego szczebla, jakie to może przynieść korzyści dla firmy – mówi Paulina Baranowska.

W listopadzie spółka Executive People, zajmująca się rekrutacją dla kadry zarządzającej wysokiego szczebla, została partnerem międzynarodowej firmy headhunterskiej – Horton International. Jako jej wyłączny partner na rynku polskim będzie kontynuować działalność pod marką Horton International Poland.  

 –  Dołączenie do międzynarodowej sieci daje nam przewagę – mówi Baranowska. – W przyszłym roku chcemy pojawić się w nowych sektorach. W tym roku były to branże budowlana i telekomunikacyjna. W przyszłym zamierzamy wejść w sektor energetyczny, logistyczny i paliwowy.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.