Newsy

GPW będzie zachęcać Polaków do inwestowania na giełdzie i budować pozytywny wizerunek rynku kapitałowego

2014-05-20  |  06:50

Giełda Papierów Wartościowych ruszyła z kampanią wizerunkową promującą rynek kapitałowy. Celem jest podkreślenie roli, jaką giełda odegrała w procesie budowania wolnego rynku w Polsce, powiązanie 23 lat istnienia warszawskiego parkietu z przypadającymi na ten rok obchodami 25-lecia transformacji ustrojowej oraz zachęcenie Polaków do inwestowania swoich oszczędności na GPW.

Giełda już odgrywa bardzo dużą rolę w rozwoju polskiej przedsiębiorczości, ale ciągle za małą. Dlatego powinna zdecydowanie mocniej otworzyć się na nowych inwestorów – m.in. poprzez takie kampanie, które przypominają o jej podstawowej roli, jaką jest pozyskiwanie kapitału dla polskich firm i skuteczna alokacja oszczędności Polaków – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Maciejewski, prezes zarządu Giełdy Papierów Wartościowych.

Główną ideą kampanii jest zwrócenie uwagi na rolę, jaką giełda odegrała w procesie transformacji ustrojowej w Polsce, oraz przekonanie Polaków, że inwestowanie to dobry sposób na pewne i bezpieczne lokowanie swoich oszczędności. GPW chce przypomnieć w kampanii o 23 latach sukcesów warszawskiego parkietu. Jak podkreśla Maciejewski, okazją jest m.in. 25. rocznica transformacji ustrojowej w Polsce.

Doszliśmy do wniosku, że wiosna i 25-lecie wolności polskiej jest dobrym momentem, żeby przypomnieć o sukcesach giełdy i po prostu stworzyć dobrą atmosferę wokół rynku kapitałowego. Te 23 lata to lata praktycznie samych sukcesów polskiego rynku kapitałowego i polskiej giełdy  – przypomina Maciejewski.

Na giełdzie w Warszawie jest obecnie notowanych łącznie niemal 900 spółek – 455 na głównym parkiecie GPW oraz 439 na alternatywnym rynku NewConnect. Zdecydowana większość z nich to spółki z sektora prywatnego, które dzięki środkom ze sprzedaży akcji mogły rozwijać się i inwestować w nowe produkty i usługi, a co za tym idzie – aktywnie wspierały rozwój polskiej gospodarki w ostatnim ćwierćwieczu.

Dzięki takiemu rozwojowi GPW jest dziś największą giełdą w Europie Środkowo-Wschodniej. Jednak prezes Maciejewski zauważa, że rynek wciąż ma ogromny, niewykorzystany potencjał, a wielu Polaków oraz przedsiębiorstw obawia się inwestować na GPW. Ma się to zmienić m.in. dzięki rozpoczętej dziś kampanii wizerunkowej.

Musimy to zmienić różnymi metodami. Oczywiście robimy to przede wszystkim poprzez działania typowo edukacyjne. Corocznie kształcimy kilkanaście tysięcy osób, które są zainteresowane rynkiem kapitałowym, ale to jest wciąż za mało. Ważne, żeby stworzyć zarówno jasny wizerunek polskiego rynku kapitałowego i polskiej giełdy, jak i wizerunek miasta jako Warsaw Capital City – przekonuje Maciejewski.

Kampania, którą realizuje agencja kreatywna Adbirds, będzie widoczna na ulicach Warszawy, w komunikacji miejskiej, prasie, internecie i telewizji. W ramach kampanii uruchomiona została specjalna edukacyjna podstrona www.gpw.pl/inwestuj, objaśniająca podstawy inwestowania na giełdzie. Partnerem kampanii jest Miasto Stołeczne Warszawa.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.