Mówi: | Sebastian Tołwiński |
Funkcja: | Rzecznik prasowy |
Firma: | Grupa Żywiec S.A. |
Grupa Żywiec: Sprzedaż piwa w czasie Euro 2012 wzrośnie minimalnie
Nie 16 proc., a maksymalnie 2 proc. Takiego wzrostu sprzedaży piwa możemy spodziewać się podczas Euro 2012 - prognozuje Grupa Żywiec. Doświadczenia z podobnych imprez w innych krajach wskazują, że spożycie złotego trunku rośnie znacząco, ale w krajach, w których pija się głównie wino.
- Krążą analizy na rynku, że w czasie Euro polski rynek piwa wzrośnie nawet o 16 proc. Z naszych danych wynika, że będzie to nie więcej niż 1-2 proc. - mówi Sebastian Tołwiński, rzecznik Grupy Żywiec.
Jak podkreśla, do takich szacunków skłaniają ich wnioski z poprzednich imprez.
- Euro ma taką specyfikę, że rzeczywiście goście piją więcej piwa, ale tylko w krajach, które nie są piwne. Np. w Portugalii, która jest uważana za kraj wina, wszyscy spodziewali się dużych wzrostów konsumpcji piwa i rzeczywiście ten duży wzrost nastąpił, ale w Austrii, gdzie również wszyscy się spodziewali dużego wzrostu, był on niewielki - przypomina rzecznik Grupy Żywiec.
W Austrii roczne spożycie złotego trunku sięga 100 litrów na dorosłą osobę. Polacy piją niewiele mniej, bo ok. 95 litrów. Zdaniem Sebastiana Tołwińskiego notowane wyniki pozwalają już od połowy lat 90-tych określać Polskę jako kraj piwny.
Grupa Żywiec liczy na zwiększoną sprzedaż nietypowymi kanałami dystrybucji, szczególnie na pokładach samolotów, promów i w wagonach restauracyjnych "Wars".
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w ubiegłym roku Polacy wypili ponad 37 mln hektolitrów piwa, a w porównaniu do 2010 roku spożycie trunku wzrosło o ok. 5 proc.
Również w Grupie Żywiec sprzedaż w zeszłym roku zaczęła rosnąć o ok. 2 proc. z 11,9 mln do 12 mln hektolitrów. Jak podkreśla Sebastian Tołwiński to w głównej mierze zasługa 10 nowych produktów, które spółka wprowadziła na rynek. W tym roku dla klientów przygotowane będą trzy nowości.
Czytaj także
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat
- 2024-04-08: Całkowity zakaz sprzedaży e-papierosów jednorazowych może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Konsekwencje będą zarówno ekonomiczne, jak i zdrowotne
- 2024-03-29: Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
- 2024-03-18: Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych
- 2024-03-19: Niska dostępność małych i tanich samochodów elektrycznych blokuje rozwój rynku. W ciągu kilku lat mają się pojawić modele w przystępnej cenie
- 2024-03-12: Wysokie ceny elektryków to duża bariera w rozwoju elektromobilności w Polsce. Większy wybór tańszych modeli mógłby pobudzić rynek
- 2024-02-19: Po trudnym 2023 roku branża piwowarska oczekuje ożywienia na rynku piwa. Od kilku lat udział w sprzedaży zwiększa piwo bezalkoholowe
- 2024-02-06: Wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe coraz bardziej zainteresowane inwestycjami we własne źródła OZE. Nowe przepisy pozwalają im na tym zarabiać
- 2024-02-06: 200 stacji paliw działa już pod marką MOL. Koncern chce być wiceliderem polskiego rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.