News powiązane z piwo

2023-07-24 | 06:25
Handel
Branża piwowarska przestrzega przed znaczącymi podwyżkami cen piwa. To może być efekt kar za brak nowego systemu kaucyjnego na czas News powiązane z piwo

Branża piwowarska przestrzega przed znaczącymi podwyżkami cen piwa. To może być efekt kar za brak nowego systemu kaucyjnego na czas

Piwo w butelce zwrotnej droższe o 10 zł – taki wpływ na ceny może mieć nowe prawo dotyczące systemu kaucyjnego. Ustawa rozmontowuje istniejący system odbioru butelek zwrotnych i daje browarom tylko rok na zbudowanie od podstaw nowego, zgodnego z jej zapisami. Jeśli nie zdążą, grożą im wielomilionowe kary, które będą musiały się przełożyć na ceny na sklepowych półkach. Tym bardziej że do kaucji ustawodawca proponuje doliczać także VAT. – Zamiast systemu proekologicznego będziemy mieć system proinflacyjny – podkreślają eksperci i apelują o szereg zmian w ustawie. Jedną z nich jest przesunięcie terminu jej wejścia w życie.
więcej
2023-03-02 | 06:30
Handel
Rynek piwa pod znakiem rosnących cen. Sprzedaż piw mocnych spada, ale zyskuje segment nisko- i bezalkoholowych

Rynek piwa pod znakiem rosnących cen. Sprzedaż piw mocnych spada, ale zyskuje segment nisko- i bezalkoholowych

W 2022 roku sprzedano tyle samo piwa, co rok wcześniej, za to wartość rynku wzrosła o 10 proc. – wynika z danych NielsenIQ. Chociaż cieszyć może brak spadków, wyniki te nie napawają branży optymizmem. Po pierwsze, 2021 rok, do którego je porównujemy, był jednym z najsłabszych w ostatniej dekadzie, po drugie, wzrost wartości rynku wynika wyłącznie z wyższej średniej ceny piwa, a nie większej sprzedaży czy przesuwania się konsumentów do segmentu premium. Wyróżniającym się pozytywnie segmentem rynku, który hamuje jego spadki, jest NoLo, czyli kategoria piw bez- i niskoalkoholowych. Mimo to branża z obawą patrzy w przyszłość.
więcej
2022-06-28 | 06:20
Handel
Za kilka lat co piąte piwo sprzedawane przez Kompanię Piwowarską będzie bezalkoholowe. Browary firmy odpowiadają dziś za 41 proc. tego rynku

Za kilka lat co piąte piwo sprzedawane przez Kompanię Piwowarską będzie bezalkoholowe. Browary firmy odpowiadają dziś za 41 proc. tego rynku

Kompania Piwowarska w 2021 roku miała największy, przekraczający 41 proc., udział w całości sprzedaży piwa bezalkoholowego w Polsce. Do 2030 roku co piąte piwo w ofercie firmy nie będzie zawierało alkoholu. – Nie dążymy do zwiększenia poziomu spożycia piwa na osobę, tylko sugerujemy konsumentom wybór napojów dobrej jakości oraz piw bezalkoholowych – mówi Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej. Jak wskazuje, promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu to jeden z elementów strategii zrównoważonego rozwoju spółki. Właśnie ukazał się jej raport zrównoważonego rozwoju 2021 „Lepsza Przyszłość 2030”.
więcej
2021-08-10 | 06:25
Handel
Lider branży piwnej w Polsce stawia na zieloną produkcję i rozwój segmentu piw bezalkoholowych. Chce spełnić ambitne cele do 2030 roku

Lider branży piwnej w Polsce stawia na zieloną produkcję i rozwój segmentu piw bezalkoholowych. Chce spełnić ambitne cele do 2030 roku

Jednym z najważniejszych celów Kompanii Piwowarskiej jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w browarach i współpraca z partnerami w zmniejszaniu śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw – do 2030 roku o 30 proc. Firma chce zmniejszać zużycie wody w swoich trzech browarach, używać wyłącznie opakowań realizujących założenia gospodarki obiegu zamkniętego i pozyskiwać surowce wykorzystywane do warzenia piwa w sposób zrównoważony. Skupia się także na otwartości i różnorodności swoich zespołów – do 2030 roku udział kobiet i mężczyzn wśród wyższej kadry kierowniczej ma być równy. Osiągając w 2030 roku 20-proc. udział produktów bezalkoholowych w swoim portfolio, Kompania Piwowarska chce zapewnić większy wybór konsumentom i tym samym wspierać podejmowanie przez nich odpowiedzialnych decyzji związanych z konsumpcją piwa.
więcej
2016-08-17 | 06:55
Konsument
Liczba wypadków z udziałem osób po spożyciu alkoholu niższa o ponad 11 proc. Rośnie świadomość społeczeństwa na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu

Liczba wypadków z udziałem osób po spożyciu alkoholu niższa o ponad 11 proc. Rośnie świadomość społeczeństwa na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu

Ze statystyk policyjnych wynika, że w 2015 roku zmniejszyła się liczba wypadków, w których uczestniczyły osoby po spożyciu alkoholu – było ich 11,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Świadomość społeczeństwa na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu rośnie m.in. dzięki kampaniom organizowanym przez producentów piwa. Kompania Piwowarska wystartowała z nową akcją „Bądź mądry”, w której przy wsparciu znanych blogerów i za pomocą specjalnie zaprojektowanych koszulek promuje trzeźwość wśród kierowców, a także niespożywanie alkoholu przez kobiety w ciąży i nieletnich.
więcej
2015-03-18 | 06:30
Zdrowie
Polacy zmieniają swoje preferencje alkoholowe. Zamiast wódki wolą piwo

Polacy zmieniają swoje preferencje alkoholowe. Zamiast wódki wolą piwo

Zmienia się kultura picia alkoholu w Polsce. Polacy piją wprawdzie coraz więcej, ale bardziej odpowiedzialnie. Zamiast upijać się do nieprzytomności, traktują alkohol wyłącznie jako dodatek do wieczoru w towarzystwie znajomych. Wybierają też alkohole coraz lepszej jakości. Do ulubionych trunków Polaków należy piwo, w którym szukają przede wszystkim smaku, a nie mocy alkoholu.
więcej
2014-12-02 | 06:40
Żywienie
Piwne beaujolais nouveau. W sobotę premiera Dubbla Cieszyńskiego – najlepszego piwa 2014 roku

Piwne beaujolais nouveau. W sobotę premiera Dubbla Cieszyńskiego – najlepszego piwa 2014 roku

Tradycyjnie 6 grudnia na rynek trafi najlepsze piwo 2014 roku. Tegoroczny Grand Champion czerwcowego konkursu Piw Domowych Festiwalu Birofilia to Dubbel Cieszyński, ciemne piwo w stylu belgijskim. Od godziny 18.00 napić się go będzie można w specjalnie wyselekcjonowanych punktach premierowych.
więcej
2014-07-14 | 06:00
Styl życia
Polki coraz chętniej piją piwo. Najczęściej sięgają po owocowe mieszanki typu shandy i radler

Polki coraz chętniej piją piwo. Najczęściej sięgają po owocowe mieszanki typu shandy i radler

Polki polubiły piwo. Panie chętnie sięgają po gatunki ze słodką nutą i owocowym aromatem – wynika z danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego. Podobnie jak mężczyźni, kobiety nie przepadają natomiast za piwem bezalkoholowym.
więcej
2014-05-16 | 06:35
Zakupy
Zamiast wina czy piwa Polacy coraz chętniej sięgają po cydr. Sprzedaż tego alkoholu systematycznie wzrasta

Zamiast wina czy piwa Polacy coraz chętniej sięgają po cydr. Sprzedaż tego alkoholu systematycznie wzrasta

W tym roku sprzedaż cydru w Polsce może sięgnąć nawet 6 milionów litrów. To trzy razy więcej niż w ubiegłym sezonie. Porównując z winem, wódką czy piwem, sprzedaż nadal jest niewielka, ale jeszcze kilka lat temu cydr był w Polsce niemal nieznany.
więcej
2013-09-06 | 06:20
Przemysł spożywczy
Pogoda popsuła szyki branży piwnej

Pogoda popsuła szyki branży piwnej

Długa zima, a potem upały latem nie sprzyjały wynikom sprzedaży piwa w Polsce. Sezon zaczął się później ze względu na mroźny kwiecień, bardzo wysokie temperatury w lipcu i sierpniu spowodowały zaś, że Polacy zamiast piwa sięgali po wodę lub soki. Przedstawiciele branży oceniają, że wyniki sprzedaży będą 2-3 procent niższe niż w roku ubiegłym.
więcej
2013-06-03 | 05:40
Rolnictwo
[zdjęcia] uprawy chmielu

[zdjęcia] uprawy chmielu

Zdjęcia upraw chmielu w Wielkopolsce.
więcej