Mówi: | Aneta Jaworska-Rutkowska, senior manager ds. relacji zewnętrznych i odpowiedzialnego biznesu Jeronimo Martins Polska Bohdan Butenko, juror Natalia Jabłońska, laureatka konkursu „Piórko 2015”, studentka IV roku grafiki na krakowskiej ASP |
22-letnia studentka z nagrodą 100 tysięcy złotych w konkursie zorganizowanym przez sieć Biedronka
Zakończył się drugi etap konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, w którym wybrano najlepsze ilustracje, obrazujące zwycięski tekst wyłoniony w pierwszym etapie konkursu. Kapituła Nagrody, w której zasiadał m.in. wybitny ilustrator Bohdan Butenko, jednogłośnie uznała, że najlepsze prace stworzyła Natalia Jabłońska. Laureatka za wygraną otrzyma 100 tys. zł. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem ilustratorów amatorów.
– Zarówno w pierwszym, jak i w drugim etapie konkursu otrzymaliśmy ogromną liczbę zgłoszeń. Pierwszy zamknął się liczbą ponad cztery tysiące prac, a w drugim – na oprawę graficzną nagrodzonego tekstu – było ponad tysiąc zgłoszeń plastycznych – mówi Newseria Biznes Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska.
Zdaniem jurorów drugiego etapu poziom nadsyłanych prac był niezwykle wysoki. Wiele z nich wyróżniało się niezwykłą jakością artystyczną, dbałością wykonania oraz spójnością ze zwycięskim tekstem.
– Znakomita większość prac spełniała podstawowe warunki konkursu, a poza tym spełniała warunki ilustracyjne. To znaczy, że dobrze oddawały ducha książki, która według mnie jest bardzo interesująca, bardzo ciekawa, ale i bardzo trudna – wyjaśnia juror Bohdan Butenko, znany rysownik i ilustrator.
Według jurorów konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” najlepsze ilustracje zostały wykonane przez pochodzącą ze Stalowej Woli 22-letnią Natalię Jabłońską. To one zilustrują wybrany w pierwszym etapie tekst autorstwa Katarzyny Szestak. Zwyciężczynie obu etapów otrzymają po 100 tys. zł nagrody.
Laureatka konkursu Natalia Jabłońska jest na czwartym roku krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jak podkreśla, wyróżnienie to dla niej przede wszystkim motywacja do dalszej pracy, a wygrana pieniężna pozwoli jej zainwestować w siebie.
– Otwierają się drzwi na rynek sztuki, na rynek ilustratorski. Jest to niesamowite przedsięwzięcie – twierdzi Natalia Jabłońska. – To przede wszystkim współpraca z wydawnictwem, z czym do tej pory nie miałam styczności. Doświadczenia, które zbiorę podczas współpracy z organizatorami, pozwolą mi łatwiej odnaleźć się, a może nawet znaleźć potem pracę na rynku sztuki.
Konkurs „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” to projekt sieci sklepów Biedronka, który ma na celu popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych, a także wspieranie debiutujących pisarzy i ilustratorów.
– Zwróciliśmy uwagę na to, że poziom czytelnictwa w Polsce jest bardzo mierny. Wiele podmiotów podejmuje różnego rodzaju działania, żeby coś z tym zrobić – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska. – Stwierdziliśmy, że dobrym pomysłem będzie przeprowadzenie ogólnopolskiego konkursu literackiego na książkę dla dzieci, wszystko po to, by zainspirować młodych twórców, żeby sięgnęli po pióro i pędzel – dodaje.
Obecnie trwają prace nad ostatecznym kształtem książki dla dzieci, która trafi do sklepów Biedronki 30 listopada w nakładzie 50 tysięcy sztuk.
Czytaj także
- 2024-07-15: Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa
- 2024-06-03: Filip Chajzer: Ciągły hejt i to, że non stop musiałem z kimś walczyć, przestało mi się spinać ze sobą. Moje 40. urodziny to jest rozpoczęcie gry już na moich zasadach
- 2024-06-18: Filip Chajzer: Bardzo długo nie widziałem sensu życia. Napisałem biografię dla ludzi, którzy tak jak ja przeszli przez depresję
- 2024-06-11: Filip Chajzer: Przyszłości nie chciałbym wiązać z mediami, ale z biznesem. W telewizji chcę być tylko hobbystycznie, bo jestem urodzonym reporterem
- 2024-05-06: Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
- 2023-11-10: Ilona Łepkowska: Od wielu lat pomagam dzieciom z rodzin dysfunkcyjnych. Wspieram dom opieki dziennej dla nich, a także organizację wakacji czy prezentów świątecznych
- 2023-10-25: W czwartek przedpremierowy pokaz filmu świątecznego „Uwierz w Mikołaja”. Autorką scenariusza jest Ilona Łepkowska
- 2023-10-10: Monika Goździalska: Książka „Skandaliczne życie modelek” jest już bestsellerem, sprzedałam też do niej prawa filmowe. W listopadzie wychodzi jej druga część
- 2023-09-06: Na silnej wierze w przesądy w Nigerii cierpią przede wszystkim dzieci. Duńska wolontariuszka od 10 lat ratuje je przed śmiercią i torturami
- 2023-02-10: Joanna Racewicz: Do przemocy domowej dochodzi nie tylko w obskurnych kamienicach, ale także w pięknych rezydencjach. Katami nierzadko są mężczyźni znani z pierwszych stron gazet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.