Newsy

22-letnia studentka z nagrodą 100 tysięcy złotych w konkursie zorganizowanym przez sieć Biedronka

2015-09-03  |  06:30
Mówi:Aneta Jaworska-Rutkowska, senior manager ds. relacji zewnętrznych i odpowiedzialnego biznesu Jeronimo Martins Polska

Bohdan Butenko, juror

Natalia Jabłońska, laureatka konkursu „Piórko 2015”, studentka IV roku grafiki na krakowskiej ASP

  • MP4
  • Zakończył się drugi etap konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, w którym wybrano najlepsze ilustracje, obrazujące zwycięski tekst wyłoniony w pierwszym etapie konkursu. Kapituła Nagrody, w której zasiadał m.in. wybitny ilustrator Bohdan Butenko, jednogłośnie uznała, że najlepsze prace stworzyła Natalia Jabłońska. Laureatka za wygraną otrzyma 100 tys. zł. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem ilustratorów amatorów.

    Zarówno w pierwszym, jak i w drugim etapie konkursu otrzymaliśmy ogromną liczbę zgłoszeń. Pierwszy zamknął się liczbą ponad cztery tysiące prac, a w drugim – na oprawę graficzną nagrodzonego tekstu – było ponad tysiąc zgłoszeń plastycznych – mówi Newseria Biznes Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska.

    Zdaniem jurorów drugiego etapu poziom nadsyłanych prac był niezwykle wysoki. Wiele z nich wyróżniało się niezwykłą jakością artystyczną, dbałością wykonania oraz spójnością ze zwycięskim tekstem.

    Znakomita większość prac spełniała podstawowe warunki konkursu, a poza tym spełniała warunki ilustracyjne. To znaczy, że dobrze oddawały ducha książki, która według mnie jest bardzo interesująca, bardzo ciekawa, ale i bardzo trudna – wyjaśnia juror Bohdan Butenko, znany rysownik i ilustrator.

    Według jurorów konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” najlepsze ilustracje zostały wykonane przez pochodzącą ze Stalowej Woli 22-letnią Natalię Jabłońską. To one zilustrują wybrany w pierwszym etapie tekst autorstwa Katarzyny Szestak. Zwyciężczynie obu etapów otrzymają po 100 tys. zł nagrody.

    Laureatka konkursu Natalia Jabłońska jest na czwartym roku krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jak podkreśla, wyróżnienie to dla niej przede wszystkim motywacja do dalszej pracy, a wygrana pieniężna pozwoli jej zainwestować w siebie.

    Otwierają się drzwi na rynek sztuki, na rynek ilustratorski. Jest to niesamowite przedsięwzięcie – twierdzi Natalia Jabłońska. – To przede wszystkim współpraca z wydawnictwem, z czym do tej pory nie miałam styczności. Doświadczenia, które zbiorę podczas współpracy z organizatorami, pozwolą mi łatwiej odnaleźć się, a może nawet znaleźć potem pracę na rynku sztuki.

    Konkurs „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” to projekt sieci sklepów Biedronka, który ma na celu popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych, a także wspieranie debiutujących pisarzy i ilustratorów.

    Zwróciliśmy uwagę na to, że poziom czytelnictwa w Polsce jest bardzo mierny. Wiele podmiotów podejmuje różnego rodzaju działania, żeby coś z tym zrobić – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska. – Stwierdziliśmy, że dobrym pomysłem będzie przeprowadzenie ogólnopolskiego konkursu literackiego na książkę dla dzieci, wszystko po to, by zainspirować młodych twórców, żeby sięgnęli po pióro i pędzel – dodaje.

    Obecnie trwają prace nad ostatecznym kształtem książki dla dzieci, która trafi do sklepów Biedronki 30 listopada w nakładzie 50 tysięcy sztuk.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.