Newsy

ASUS: na rynku wygrywają mniejsze tablety. Silna konkurencja taniego sprzętu z Chin

2013-08-13  |  06:40
Mówi:Sławomir Stanik
Funkcja:Country manager
Firma:ASUS Polska
  • MP4

    Tablety i smartfony będą tanieć. Duża konkurencja na rynku, również ze strony produktów z Chin, powoduje, że ceny urządzeń spadają. Polacy chętnie kupują coraz bardziej zaawansowane urządzenia, w tym także produkty hybrydowe łączące zalety notebooków z tabletami, których sprzedaż będzie dalej rosła – prognozuje szef ASUS Polska.

    Szef ASUS-a podkreśla, że w segmencie tabletów da się zauważyć dwie charakterystyczne cechy. Po pierwsze, rośnie sprzedaż produktów chińskich – o nieco gorszej jakości, za to w znacznie niższej cenie. Po drugie, na rynku dominują tablety o przekątnej ekranu wynoszącej 7 cali. Według Sławomira Stanika takie urządzenia to 60-70 proc. wszystkich sprzedawanych w Polsce. Powód jest prosty – taka wielkość ekranu zapewnia największą wygodę użytkowania. 

     – Wszystkie możliwości, które są w tym większym tablecie, znajdują się również i w mniejszym. Jest poręczniejszy, wygodniejszy – podkreśla  Sławomir Stanik, country manager ASUS Polska.. – Smartfon ma możliwości w sensie technologii, natomiast odbiór danych, czytanie maila czy zawartości strony, z racji wielkości ekranu, są po prostu utrudnione. Do krótkich czynności, do rzucenia okiem na maila smartfon się nadaje, natomiast jeżeli chcemy już popracować czy wyprodukować treść, lepszy jest jednak tablet.

    Dzięki temu, że Polacy coraz chętniej kupują tablety, będą one tanieć. Stanik przekonuje, że wpływa na to z jednej strony presja związana z konkurencyjnymi produktami z Chin, a z drugiej – coraz bardziej masowa produkcja podzespołów. Dodaje jednak, że nie można liczyć na niekończące się obniżki.

     – Nie oszukujmy się, że ta cena może iść wiecznie w dół. Gdzieś jest ta granica, na której przy danym poziomie technologicznym każdy z nas musi się zatrzymać – mówi Agencji Informacyjnej Newseria country manager ASUS Polska.

    ASUS liczy, że dzięki nowym produktom w trzecim i czwartym kwartale tego roku uda się mu się zwiększyć udział w polskim rynku do co najmniej dwucyfrowego. Według danych firmy analitycznej IDC ASUS na całym świecie jest trzecim największym producentem tabletów, po Apple'u i Samsungu i ma niecałe 5 proc. udziału w globalnym rynku.

    Nasze produkty to jest półka średnia pod względem ceny. Technologia jeszcze nie jest tak rozpropagowana jak w Europie Zachodniej. Cały czas dynamicznie rośnie, więc zapotrzebowanie rynku jest. Kryzys nie powinien tego wyhamować – przewiduje Sławomir Stanik, country manager ASUS Polska.

    Konsole dotykowe i hybrydy

    Sławomir Stanik prognozuje, że są dwie kategorie produktów, które mają duży potencjał na przyszłość. To wszelkie urządzenia z ekranami dotykowymi oraz hybrydy łączące cechy notebooków i tabletów, takich jak produkowany przez ASUS-a Transformer. 

     – Najlepsze w technologii IT jest to, że jest nieprzewidywalna. Natomiast już dziś rysuje się kilka kierunków na przyszłość. Przede wszystkim – dotyk: tablety, notebooki z panelem dotykowym. Druga rzecz to hybrydy. Łącznie  notebooka z tabletem, ekrany dotykowe, podwójne, pojedyncze, ekrany odczepiane – wszelkiego rodzaju transformery, to jest drugi kierunek. Wreszcie oczywiście świat smartfonów – zapowiada Stanik.

    Według niego jeszcze przez jakiś czas możemy spodziewać się, że na rynku będą pojawiać się coraz większe smartfony. Ograniczeniem będzie wygoda – urządzenia nie mogą być zbyt duże, bo trudno będzie je utrzymać w dłoni i obsługiwać.

    Poza zmianami rozmiarów producenci pracują również nad nowymi udogodnieniami: umożliwienie szybszej transmisji danych, szybsze procesory czy dłużej trzymające baterie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.