Mówi: | Kamila Frąckowiak-Jankowski, menedżer ds. e-commerce, Biedronka Bartosz Prokopowicz, Head of Q-Commerce, Glovo |
Biedronka otworzyła 14 minicentrów dystrybucyjnych w sześciu miastach. To one obsłużą dostawy w ciągu 15 minut
Od połowy października mieszkańcy sześciu miast mogą zamówić zakupy w Biedronce i otrzymać je w ciągu kwadransa. Wdrożenie ekspresowych dostaw wymagało szeregu przygotowań organizacyjnych. Biedronka uruchomiła 14 minicentrów, w których realizowane są te zamówienia. Glovo z kolei stworzyło osobny zespół pracowników do obsługi BIEK. Stale rekrutuje do niej m.in. kurierów. Usługa BIEK od momentu uruchomienia 15 października cieszy się dużym zainteresowaniem klientów.
– Wdrożenie ekspresowej dostawy wymagało od nas przede wszystkim przygotowania nowych sklepów, czyli dark store’ów – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Kamila Frąckowiak-Jankowski, E-Commerce Manager w sieci Biedronka. – Musieliśmy się też przygotować operacyjnie. Wcześniej kompletowaliśmy zamówienia w naszych standardowych sklepach, teraz kompletacja przebiega w dark store’ach, dzięki czemu jest zdecydowanie szybsza i bardziej dostępna dla klienta. W tej placówce, jeżeli brakuje nam jakiegoś produktu, kontaktujemy się z klientem i informujemy go o tym, że jest on niedostępny, oferując mu zamiennik.
Usługa ekspresowej dostawy dostępna jest na razie w sześciu miastach: w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu i Gdańsku. W ramach asortymentu dostępne są zarówno produkty marki własnej Biedronki, jak i najważniejsze brandy dostępne na rynku. W celu dokonania zakupów klient musi pobrać aplikację Glovo, tam znaleźć ikonę BIEK i złożyć swoje zamówienie. Zostanie ono do niego dostarczone w ciągu 15 minut dzięki tzw. dark store’om, czyli minimagazynom zlokalizowanym wewnątrz gęsto zaludnionych dzielnic, gdzie kompletowane są zamówienia.
W każdym nowo powstałym minicentrum dystrybucji BIEK znajdzie się 1,2 tys. produktów spożywczych: świeże owoce i warzywa, pieczywo, dania gotowe, przekąski, napoje, a także słodycze, lody i środki czystości.
– Wybieraliśmy produkty, które były najczęściej kupowane przez klientów w naszej standardowej usłudze z Glovo – podkreśla Kamila Frąckowiak-Jankowski.
Usługa jest dostępna w promieniu 2 km od wspomnianych minicentrów. W Warszawie są cztery takie placówki, w Krakowie trzy. We Wrocławiu, Gdańsku i Łodzi – po dwie, a w Poznaniu jedna. Obsługuje je grupa kurierów Glovo pracująca wyłącznie na ich potrzeby, siedem dni w tygodniu w godz. 8–23 (w Warszawie w piątki i soboty do godz. 2).
– Jest to dla nas priorytetowy projekt. Wyodrębniliśmy z organizacji specjalnie dedykowany zespół, który będzie zajmował się współpracą z Biedronką i rozwojem usługi BIEK, m.in. specjalistów do zarządzania flotą, kurierów, których w tym momencie również rekrutujemy – zapewnia Bartosz Prokopowicz, Head of Q-Commerce w Glovo. – Jesteśmy na etapie testowania tej usługi, jeśli odniesie sukces, wspólnie podejmiemy decyzję, że kolejne miejsca będą się pojawiać na mapie Polski w tych miastach, w których już jesteśmy, być może również w kolejnych.
Dostawy zakupów z Biedronki poprzez aplikację – i przy pomocy kurierów – Glovo dostępne są od kwietnia 2020 roku. Zostały wprowadzone wkrótce po ogłoszeniu pierwszego lockdownu. Stopniowo rozszerzano je na kolejne miasta i dziś w ten sposób zaopatrzyć w największej w Polsce sieci mogą się już mieszkańcy 31 miejscowości.
– Właściwie od momentu, kiedy wprowadziliśmy w Glovo zakupy spożywcze, cieszą się one dużym zainteresowaniem – mówi Bartosz Prokopowicz. – Zbiegło się to z pandemią COVID-19 i lockdownami, co na pewno pomogło w rozwoju tej usługi. Użytkownicy przyzwyczaili się już do tych zakupów i kupują w ten sposób regularnie. Również jeśli chodzi o nową usługę, czyli ekspresowe zakupy BIEK, właściwie od pierwszego dnia byliśmy zaskoczeni bardzo pozytywnie popytem i odpowiedzią naszych klientów.
Uruchomienie Biedronki Express pod nazwą BIEK nie zmienia zasad działania sklepu internetowego Biedronki w Glovo, który funkcjonuje od kwietnia ubiegłego roku we wszystkich stolicach polskich województw i innych dużych ośrodkach miejskich. Zamówienia można składać w godzinach 10.00–22.30, natomiast w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Wrocławiu jeszcze wcześniej, bo już od 8.00 rano – wszędzie z dostawą w ciągu godziny.
Czytaj także
- 2024-04-05: Wydatki na zbrojenia nabierają tempa. Przez ostatnie 30 lat państwa NATO tkwiły w letargu
- 2024-02-19: Kasy samoobsługowe mają wpływ na spadek lojalności klientów. Irytuje ich brak pomocy kasjera przy większych zakupach
- 2023-12-19: Cykl życia ubrań jest coraz krótszy. Nosimy je raptem kilka razy, a potem większość trafia do śmieci
- 2023-11-09: Banki centralne na potęgę kupują złoto do swoich rezerw. Notowanie kruszcu coraz wyższe
- 2023-09-26: Wizyty w e-sklepach z odzieżą sportową mogą zaburzyć samoocenę wśród kobiet. Sposób promocji produktów skłania do porównywania się z sylwetkami modelek
- 2023-09-01: Co czwarty rodzic kompletuje wyprawkę szkolną na ostatnią chwilę. Dla ponad 80 proc. ważne są ceny wybieranych produktów
- 2023-09-04: Rodzice zaplanowali większe budżety na wyprawkę szkolną. Najwięcej z nich deklaruje wydatki między 300 a 700 zł
- 2023-08-24: Splot kryzysów zachwiał branżą AGD i zmienił preferencje konsumentów. Polacy wybierają energooszczędne sprzęty i są bardziej skłonni je naprawiać
- 2023-08-03: Polacy stali się bardziej uważnymi konsumentami i mniej goniącymi za modą. Zmusiła ich do tego inflacja
- 2023-07-19: Duże platformy sprzedażowe to dla polskich firm najłatwiejsza droga do zagranicznej ekspansji. Niewiele z niej jednak korzysta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.