News powiązane z Jeronimo Martins

2017-10-16 | 06:50
Regionalne - Świętokrzyskie
UOKiK sprawdza, czy sieci handlowe nie zawyżają cen masła. Pod lupą znalazły się też dostawy jabłek i produkcja cukru News powiązane z Jeronimo Martins

UOKiK sprawdza, czy sieci handlowe nie zawyżają cen masła. Pod lupą znalazły się też dostawy jabłek i produkcja cukru

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontroluje sieci handlowe i sprawdza, czy sztucznie nie zawyżały cen masła. Największy w południowej Polsce producent cukru został wezwany do ujawnienia swoich kontrahentów i umów z dostawcami. Kontrole trwają też na rynku skupu jabłek i mleka. To efekt trzech miesięcy obowiązywania ustawy o przewadze kontraktowej, która ma chronić małych dostawców przed nieuczciwymi praktykami handlowymi dużych podmiotów.
więcej
2017-04-12 | 06:50
Handel
Coraz wyższe wynagrodzenia w sieciach handlowych. W ciągu kilku lat mogą wzrosnąć nawet o jedną trzecią

Coraz wyższe wynagrodzenia w sieciach handlowych. W ciągu kilku lat mogą wzrosnąć nawet o jedną trzecią

Zdaniem ekspertów spadające bezrobocie, presja płacowa i niedobory pracowników na rynku pracy spowodują, że zarobki w handlu detalicznym wzrosną w najbliższych latach nawet o jedną trzecią. Świadome tego sieci handlowe regularnie podnoszą wynagrodzenia i oferują coraz bogatsze pakiety świadczeń pozapłacowych. Mimo to związki zawodowe chcą, aby płace rosły szybciej i żądają kolejnych podwyżek.
więcej
2017-03-15 | 00:50:06
Konsument
Polskie firmy chętnie przyjmują wzorce zachodnie. Traktują biznes odpowiedzialny społecznie jako inwestycję w klienta

Polskie firmy chętnie przyjmują wzorce zachodnie. Traktują biznes odpowiedzialny społecznie jako inwestycję w klienta

Społeczna odpowiedzialność biznesu – koncept zaczerpnięty od zachodnich korporacji – staje się w Polsce codziennością, mimo że osobne działy i budżety na działalność CSR-ową mają tylko duże firmy i zagraniczne koncerny. Prowadząc działalność edukacyjną, nastawioną na ochronę środowiska czy wspieranie lokalnych społeczności, przedsiębiorcy nie tylko budują wizerunek marki, lecz także wychowują świadomych konsumentów oraz kształcą przyszłe kadry dla biznesu.
więcej
2017-02-13 | 06:30
Handel
Biedronka po raz trzeci wyda książkę dla dzieci. W konkursie „Piórko” można wygrać 100 tys. zł

Biedronka po raz trzeci wyda książkę dla dzieci. W konkursie „Piórko” można wygrać 100 tys. zł

Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, po raz trzeci organizuje konkurs na najlepszą książkę dla dzieci skierowany do debiutujących autorów tekstów i ilustratorów. To element budowania polityki odpowiedzialnego biznesu firmy i odpowiedź na malejące czytelnictwo, zwłaszcza wśród dzieci. Zwycięzcy obu kategorii konkursu otrzymają po 100 tys. zł, a ich prace zostaną wydane w formie książki, która trafi do sprzedaży w sklepach Biedronka. Publikacje nagrodzone przez jury w dwóch poprzednich edycjach rozeszły się w łącznym nakładzie 65 tys. egzemplarzy.
więcej
2017-02-07 | 06:55
Handel
Orlen, Biedronka i PKO BP najcenniejszymi polskimi markami. Sieć handlowa jako jedyna na podium poprawiła swój wynik

Orlen, Biedronka i PKO BP najcenniejszymi polskimi markami. Sieć handlowa jako jedyna na podium poprawiła swój wynik

PKN Orlen, popularna sieć handlowa Biedronka oraz bank PKO BP znalazły się w czołówce rankingu najcenniejszych marek dziennika „Rzeczpospolita”. Krajowy producent paliw, podobnie jak bank, zanotował względem ubiegłego roku dwucyfrowe spadki. Biedronka odnotowała w zeszłym roku rekordowe przychody ze sprzedaży i jako jedyna z pierwszej trójki poprawiła swoją wycenę. Względem ubiegłego roku na wartości straciła prawie połowa spośród 330 notowanych w zestawieniu brandów.
więcej
2016-11-28 | 06:30
Zakupy
Biedronka zachęca do czytania. Książka nagrodzona w konkursie zorganizowanym przez sieć trafiła do sprzedaży

Biedronka zachęca do czytania. Książka nagrodzona w konkursie zorganizowanym przez sieć trafiła do sprzedaży

Książka dla dzieci, która zwyciężyła w ramach II edycji konkursu Biedronki „Piórko”, trafiła do sklepów sieci. Opowieść „Córka bajarza” została wybrana spośród ponad 4300 nadesłanych prac. Autorka i ilustratorka otrzymały po 100 tys. zł. Wydana w ramach pierwszej edycji literackich zmagań początkujących pisarzy i ilustratorów książka „Szary domek” sprzedała się w ponad 35 tys. egzemplarzy. To konkurs, który ma popularyzować czytelnictwo wśród najmłodszych – podkreślają przedstawiciele sieci Biedronka.
więcej
2015-07-31 | 06:50
Handel
A. Arendarski (KIG): Dziwią mnie emocje wokół orderu dla szefa Biedronki

A. Arendarski (KIG): Dziwią mnie emocje wokół orderu dla szefa Biedronki

Informacja o odznaczeniu dyrektora operacyjnego Grupy Jeronimo Martins Krzyżem Kawalerskim Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej wywołała gorącą dyskusję. Zdaniem Andrzeja Arendarskiego za dużo w niej niepotrzebnych emocji. Nagradzanie inwestorów zagranicznych, którzy przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju, jest normą w Polsce i innych krajach, a Biedronka jest największym pracodawcą i płatnikiem podatku dochodowego wśród prywatnych firm – przekonuje ekspert.
więcej
2015-05-20 | 06:40
Handel
Ponad 1,1 mld euro obrotów między Polską a Portugalią. Rośnie eksport, import oraz inwestycje

Ponad 1,1 mld euro obrotów między Polską a Portugalią. Rośnie eksport, import oraz inwestycje

Wymiana handlowa z Portugalią notuje dwucyfrowe wzrosty. W ubiegłym roku polskie firmy wyeksportowały towary o wartości ponad 600 mln euro, a import do kraju wyniósł blisko 500 mln euro. Portugalscy klienci chętnie kupują polską żywność: jogurty, sery czy ogórki, a także wódkę. Z kolei Portugalczycy sprzedają u nas z powodzeniem wina, oliwę i owoce morza. Coraz częściej też portugalskie firmy chcą inwestować nad Wisłą.
więcej
2014-10-03 | 09:00
Handel
M. Czachor (Erste Securities): CCC i mniejsi detaliści mogą pokazać dobre wyniki. Hurt i dystrybucja nadal pod presją rynku

M. Czachor (Erste Securities): CCC i mniejsi detaliści mogą pokazać dobre wyniki. Hurt i dystrybucja nadal pod presją rynku

Od początku tego roku Eurocash i Emperia straciły ponad 30 proc. rynkowej wartości. Pogłębienie deflacji w polskiej gospodarce i rosnąca presja konkurencyjna mogą doprowadzić do jeszcze głębszej przeceny spółek zajmujących się sprzedażą i dystrybucją żywności. Okazji inwestycyjnych należy szukać przede wszystkim wśród mniejszych detalistów, którzy przeprowadzili restrukturyzację i nie mają ekspozycji na ceny produktów rolnych i spożywczych.
więcej
2013-03-22 | 06:10
Gospodarka
Portugalczycy inwestują w Polsce mimo kryzysu. Średni wzrost o 200 mln euro rocznie.

Portugalczycy inwestują w Polsce mimo kryzysu. Średni wzrost o 200 mln euro rocznie.

Współpraca polskich i portugalskich przedsiębiorców kwitnie. We wspólnych interesach nie przeszkadza kryzys gospodarczy w Europie, bo co roku obroty handlowe między dwoma krajami od kilku lat rosną o 200 mln euro rocznie. – Kryzys przynosi dodatkowe trudności i więcej niepewności, ale jeśli jesteśmy dobrzy w tym, co robimy, nie powinno mieć to dla nas znaczenia – mówi Pedro Pereira da Silva, prezes Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej.
więcej
2013-03-21 | 06:55
Handel
Właściciel Biedronki otwiera sklepy w Kolumbii. Szansa dla polskich producentów

Właściciel Biedronki otwiera sklepy w Kolumbii. Szansa dla polskich producentów

Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, otworzył już pięć sklepów oraz pierwsze centrum dystrybucyjne w Kolumbii. To trzeci rynek, po Portugalii i Polsce, na którym spółka będzie prowadziła działalność. Jako pierwsi zakupy w sieci Ara mogli zrobić mieszkańcy miasta Pereira. Koncern chce wspierać współpracę polskich i kolumbijskich producentów m.in. poprzez wzajemne dostawy towarów.
więcej
2012-05-17 | 06:41
Handel
Biedronki to za mało. Będzie ekspansja drogerii Hebe

Biedronki to za mało. Będzie ekspansja drogerii Hebe

Drogerie Hebe to po Biedronce drugi, flagowy projekt Jeronimo Martins Dystrybucja w Polsce. Na razie ma 10 placówek w różnych miastach Polski, ale spółka zapowiada szybki rozwój, również w mniejszych miejscowościach. Z planowanym rozwojem aptek Na Zdrowie portugalski właściciel będzie musiał jeszcze poczekać, przede wszystkim z powodu obowiązujących w Polsce przepisów.
więcej
2012-01-13 | 16:00
Handel
Biedronka stawia na jakość

Biedronka stawia na jakość

Największa sieć handlowa w Polsce przechodzi metamorfozę. Biedronka chcąc wyprzedzić oczekiwania klientów postanowiła zmienić swój wygląd. "Odświeżona" marka to nie tylko nowa wizualizacja, ale również większa wygoda i funkcjonalność. Sieć nie rezygnuje ze swej dotychczasowej filozofii czyli oferowania produktów o najwyższej jakości w codziennie niskich cenach.
więcej
2012-01-13 | 15:30
Handel
Biedronka nie tylko dla najbiedniejszych

Biedronka nie tylko dla najbiedniejszych

80 proc. Polaków deklaruje, że przynajmniej raz zrobiło zakupy w Biedronce. Dlatego sieć inwestuje w powszechność i kieruje ofertę do wszystkich. Właśnie rusza nowa kampania reklamowa Biedronki.
więcej