Mówi: | Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka, juror konkursu Piórko Justyna Woźniak, laureatka konkursu „Piórko 2021. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” w kategorii „tekst” |
Sieć Biedronka poszukuje początkujących ilustratorów książki dla dzieci. Zwycięzca otrzyma 100 tys. zł nagrody
W tym roku Biedronka już po raz siódmy organizuje konkurs Piórko na najlepszą książkę dla dzieci, skierowany do debiutujących pisarzy i ilustratorów. Zwycięzcy otrzymają po 100 tys. zł nagrody, a ich książka zostanie wydana w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy i trafi do szerokiego grona odbiorców. Sześć książek, wydanych w ramach dotychczasowej edycji Piórka, sprzedało się już w nakładzie ponad 320 tys. egzemplarzy. Od wtorku 18 maja do 28 czerwca swój akces do konkursu mogą zgłaszać początkujący ilustratorzy, artyści i graficy.
– W tym roku organizujemy już siódmą edycję konkursu Piórko. Cel, który nam przyświeca, od samego początku jest taki sam. Po pierwsze, chcemy wyławiać talenty, ponieważ w tym konkursie – zarówno w części literackiej, jak i graficznej – mogą startować wyłącznie debiutanci. Po drugie, wydajemy książki, które są dostępne w całej Polsce w sieci sklepów Biedronka, i chcemy w ten sposób przekonać najmłodszych do czytania książek, bo to pomaga zrozumieć świat – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka, juror konkursu Piórko.
Konkurs jest skierowany do debiutujących autorów tekstów i ilustratorów, których prace nie były nigdy dotąd publikowane. Ich zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4–10 lat. Zwycięska książka zostanie wydana w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy i trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka, które każdego dnia odwiedza ok. 4 mln Polaków. Ma więc szansę dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców.
Pierwszy etap siódmej edycji konkursu, w którym można było zgłaszać opowiadania i teksty dla dzieci, zakończył się pod koniec marca. Jak wskazuje rzecznik sieci Biedronka, ta edycja okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń.
– W tym roku nadesłano nam aż 3667 tekstów. Zwycięzcę już wybraliśmy, teraz mamy nadzieję, że również graficzna część konkursu przyniesie kolejny rekord – mówi Arkadiusz Mierzwa.
Zwyciężczynią pierwszego etapu tegorocznej edycji Piórka została Justyna Woźniak z Lęborka, która zwycięskie opowiadanie napisała dla dwójki własnych dzieci, czteroletniej Asi i sześcioletniego Jasia.
– Ta historia jest przede wszystkim o sile marzeń i o tym, że najlepszym sposobem na ich realizację jest bezgraniczna wiara w to, że się spełnią. Pisząc tę książkę, chciałam wpoić młodemu czytelnikowi, że nigdy nie należy rezygnować z dążenia do wyznaczonych sobie celów, nawet jeśli wszystko wskazuje na niepowodzenie. Pomysł pojawił się w mojej głowie w momencie, kiedy zdałam sobie sprawę, czym sama kieruję się w życiu i jakie jest moje życiowe motto. Pod nie ułożyłam historię o elfie, ogrze i kolejnych bohaterach – mówi Justyna Woźniak, laureatka konkursu „Piórko 2021. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” w kategorii „Tekst”.
Druga część konkursu, skierowana do debiutujących grafików i ilustratorów, rusza we wtorek 18 maja. Ich zadaniem będzie zilustrowanie wybranego przez jury tekstu. Ogłoszenie wyników i premiera książki nastąpi 29 września, w Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, a kolejnego dnia publikacja trafi do sieci sklepów Biedronka.
– Dobra książka musi się składać z dwóch komponentów. Pierwszy to znakomity i wciągający tekst, a drugi – równie istotny – to towarzysząca mu fajna kreska. W drugim etapie konkursu Piórko zachęcamy do udziału wszystkich grafików, ilustratorów i tych, którzy nie zajmują się jeszcze profesjonalnie ilustracją, ale jest to dla nich hobby. Prace można nadsyłać od 18 maja do 28 czerwca, a wszystkie informacje i formularz zgłoszeniowy do konkursu znajdują się na stronie piorko.biedronka.pl – mówi Arkadiusz Mierzwa.
Zwycięzcy konkursu – czyli autor najlepszego tekstu oraz autor ilustracji do niego – otrzymają po 100 tys. zł nagrody. Sześć dotychczasowych edycji Piórka wyłoniło już 12 zdolnych debiutantów, których Biedronka nagrodziła łącznie 1,2 mln zł, a publikacja prac otworzyła im drzwi do profesjonalnej kariery.
– Ta nagroda finansowa przykuwa pewnie największą uwagę, lecz chyba większą nagrodą jest realizacja marzeń i to, że dzięki konkursowi debiutanci, którzy do tej pory nie wydali swoich prac, mogą zawalczyć o swoją przyszłość i pokazanie swojego talentu – wskazuje dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka.
– Nie bez powodu kilka tysięcy twórców zgłasza się do konkursu z myślą, że go wygra, ponieważ takiej szansy, jaką tu otrzymujemy, nie daje żadna inna inicjatywa w Polsce. Nie dość, że nakład dla debiutującego autora jest przeogromny, to jeszcze książki są do kupienia w każdym sklepie sieci Biedronka i dochodzi do tego jeszcze bardzo duża nagroda finansowa – dodaje Justyna Woźniak.
W ramach sześciu dotychczasowych edycji konkursu Piórko nadesłano blisko 22 tys. prac tekstowych i graficznych. Sześć wydanych do tej pory zwycięskich książek sprzedało się w nakładzie ponad 320 tys. egzemplarzy.
![GUS: Liczba gości w muzeach spadła o prawie 60 proc. Teraz placówki kulturalne szykują się na szturm zwiedzających [DEPESZA] Wszystkie newsy](https://www.newseria.pl/files/1097841585/wersje/331-raport-roczny-ekspozycja-7_5,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
GUS: Liczba gości w muzeach spadła o prawie 60 proc. Teraz placówki kulturalne szykują się na szturm zwiedzających [DEPESZA]

Artyści wciąż w trudnej sytuacji finansowej. Wiele grup zawodowych w teatrach straciło ponad połowę swoich zarobków

Sieć Biedronka po raz kolejny nagrodzi pisarza i ilustratora książki dla dzieci. Na zwycięzców czeka po 100 tys. zł i debiut wydawniczy

W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po książki. Więcej i częściej czytają dzieci niż dorośli
Czytaj także
- 2025-06-30: Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]
- 2025-07-01: Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-06-12: Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
- 2025-06-27: Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-13: Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała
- 2025-06-10: Polska może dołączyć do globalnych liderów sztucznej inteligencji. Jednym z warunków jest wsparcie od sektora publicznego
- 2025-06-17: Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować
- 2025-06-05: Naukowcy wzywają do większej ochrony oceanów. Przestrzegają przed groźnym w skutkach przełowieniem stad
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.