Newsy

Carrefour wprowadzi zmiany w produktach sprzedawanych pod marką własną

2013-05-24  |  06:35
Mówi:Robert Noceń
Funkcja:Dyrektor marketingu
Firma:Carrefour Polska
  • MP4
  • Carrefour, przy aktywnym udziale klientów, rewitalizuje produkty oferowane pod marką własną. Ocenie 1000 klientów są poddawane nie tylko produkty pakowane, ale i świeże. Wszystko to ma poprawić ocenę jakości, smaku i funkcjonalności oferty. Zmienione produkty są specjalnie oznakowane, zawierają także informację, że są zatwierdzone przez konsumentów.

    Rewitalizację marki własnej Carrefour przeprowadza na podstawie analizy najchętniej i najczęściej kupowanych produktów. 

     – Proces rewitalizacji polega na uspójnieniu brandów, które dzisiaj już mamy w ofercie. Chodzi o optymalizację jakościową tych produktów, dokonujemy jej wspólnie z polskimi rodzinami, które pomagają nam w przygotowaniu jak najlepszej oferty – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Robert Noceń, dyrektor marketingu Carrefour Polska.  Chcemy doprowadzić do ujednolicenia tych produktów pod względem jakościowym, zmianę opakowań i podniesieniu ich funkcjonalności.

    Poprawa jakości produktów marki własnej ma na celu nie tylko dopasowanie oferty do oczekiwań klientów, ale także danie im możliwości wyboru tańszych produktów. Produkty oferowane jako marka własna są tańsze od pozostałych od 20 proc. do nawet 50 proc.

     – Cały proces zmian w marce własnej to także odpowiedź na potrzeby polskiego konsumenta. Marka własna jest jedną z kluczowych gam produktów oferowanych klientom, szczególnie w dzisiejszych czasach, w których towarzyszy nam kryzys i jest oczekiwanie klientów, aby takie produkty znalazły się na półce. One poprawiają jego możliwość zakupową dając mu dostęp do produktów szerokiej gamy – podkreśla Robert Noceń.

    Konkurencyjną cenę produktów marki własnej wobec innych produktów umożliwia wiele czynników, jak np. ilości towarów odbieranych od producenta, uproszczona logistyka (dostawy w jedno miejsce – do magazynu centralnego), obniżone koszty marketingowe oraz dobry stosunek jakości do ceny.

    Zmiany klienci sklepów Carrefour już mogą zobaczyć na półkach.

     – Produkty oznaczyliśmy nowymi materiałami komunikacyjnymi, mają fioletowy kolor na listwach cenowych, więc łatwo je zidentyfikować. Są one opatrzone dodatkowym znakiem, że są zatwierdzone przez konsumentów – informuje Robert Noceń.

    Rewitalizacja jednego produktu trwa 3-4 miesiące i odbywa się przy udziale nie tylko konsumentów, ale także dostawców Carrefour oraz firm badawczych.

    Marka własna Carrefour zadebiutowała w sprzedaży w pierwszej połowie 2003 roku. Jednym z podstawowych założeń przy jej wprowadzeniu była współpraca z polskimi dostawcami. Korzyści z tej współpracy ma zarówno sama sieć, jak i dostawcy, którzy mogą zadebiutować na rynku i zwiększyć udział na nim swoich produktów. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, Carrefour dzięki temu też ma możliwość wyróżnić się na tle konkurencji, zwiększyć zainteresowanie i lojalność klientów, mieć większy wpływ na strategię cenową danej kategorii produktów oraz wypracować zaplanowany wzrost sprzedaży.

    Carrefour podejmuje także inne działania mające ułatwić zakupy klientom.

     – Przykładowo w dużych sklepach w Warszawie mamy zainstalowaną „jedną kolejkę”, która usprawniła znacznie jakość obsługi klienta przy kasach – podsumowuje Robert Noceń. – Chcemy być liderem w obsłudze klienta, co jest bardzo ambitnym zadaniem przy multiformatowości, jaką ma nasza sieć. Jedyną rzeczą, jaką możemy zrobić, to być nastawionym na słuchanie klienta i postawienie go w centrum naszych wszystkich codziennych działań.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Bankowość

    Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

    Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

    Transport

    37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

    Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

    Prawo

    Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

    Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.