Mówi: | Yoram Reshef |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Blue City |
Galerie handlowe szukają pomysłów na niehandlowe niedziele. Warszawskie Blue City zainwestuje miliony w rozbudowę i nową ofertę
Ustawowy zakaz handlu w niedziele, jego wpływ na liczbę odwiedzających i wielkość obrotów to duże wyzwanie dla galerii handlowych. Muszą więc szukać nowych sposobów na przyciągnięcie klientów i dostosowanie się do zmian na rynku. Warszawskie Blue City do końca roku przejdzie dużą metamorfozę, znacznie rozszerzając swoją ofertę gastronomiczną i rozrywkową, która będzie dostępna także w dni objęte ustawowym zakazem handlu.
– Nowoczesne centrum handlowe musi mieć warunki, żeby przyciągać klientów. Dziś same sklepy już nie wystarczają, konkurencja jest coraz większa, do tego doszedł zakaz handlu w niedziele, więc musimy się rozwijać w kierunkach, o których do tej pory nie myśleliśmy. U nas będzie to prawdziwa rewolucja – do końca roku Blue City stanie się kompletnie innym centrum handlowym – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City.
Rola galerii handlowych się zmienia. Klienci coraz częściej odwiedzają je całymi rodzinami, nie tylko na zakupy, lecz także po to, by przyjemnie spędzić wolny czas. Stąd rośnie znaczenie oferty gastronomicznej i rozrywkowej. Warszawskie Blue City, aby przystosować się do zmieniających się realiów rynkowych, do końca tego roku przejdzie metamorfozę. Wielomilionowe inwestycje, nowe sklepy i usługi mają przyciągnąć nowych klientów, zminimalizować skutki ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i stworzyć unikalne w skali miasta centrum handlowo-rozrywkowe.
– W ostatnim tygodniu, kiedy była niedziela handlowa i była okropna pogoda, od razu mieliśmy tu inwazję klientów podobną do okresu świątecznego. Liczymy każdego człowieka, który tu wchodzi. Część sklepów pokryje straty z tym związane tym, że mamy więcej klientów w piątki i soboty, ale są najemcy, którym się to nigdy nie uda. Dlatego inwestujemy, bo uważamy, że dodając kino czy restauracje, zapewnimy większy ruch tym najemcom, którzy są otwarci w każdą niedziele – mówi Yoram Reshef.
Jesienią w Blue City swój najnowszy koncept otworzy IKEA. Sklep, który zajmie blisko 5 tys. mkw. w samym centrum budynku, na poziomach 0 i +1. Będzie wyposażony w innowacyjne rozwiązania ułatwiające zakupy. Na miejscu dostępne będą akcesoria wyposażenia wnętrz, natomiast pozostałe produkty z asortymentu IKEA, w tym meble, będzie można zamówić online samodzielnie lub z pomocą pracowników.
– Robimy coś, czego nie zrobił nikt do tej pory. Przebudowujemy 21,6 tys. mkw. powierzchni i nikt tego nie odczuwa. Robimy to nocami, cicho, żeby centrum handlowe żyło swoim życiem. Na zewnątrz widać tylko kilka zasłoniętych sklepów. Tak jak zawsze – zdążymy na czas i zmieścimy się w budżecie –zapowiada Yoram Reshef.
Duże zmiany przejdą trzy najwyższe poziomy Blue City, gdzie skoncentrowana zostanie oferta rozrywkowa i gastronomiczna, dostępna dla klientów także w niedziele objęte ograniczeniem handlu. Pod koniec roku na poziomie +4 otworzy się pierwsze w Warszawie kino Helios. Multipleks będzie dysponować ośmioma salami kinowymi, w których znajdzie się blisko dziewięćset foteli. Kino zostanie wyposażone w rozwiązania zapewniające m.in. najwyższą jakość obrazu w rozdzielczości 4K i dźwięk Dolby Atmos.
Blisko 5 tys. mkw., dotychczas wykorzystywanych na cele biurowe, zajmie niemiecki operator fitness klubów Fit/One, który zadebiutuje w Polsce. Będzie to największy pod względem powierzchni klub fitness w Polsce (otwarcie jest planowane na połowę grudnia). Oprócz nowoczesnej siłowni zaoferuje też klientom studio z sauną, solarium i łóżkami do masażu.
Ponad 1,5 tys. mkw. na poziomie +3 zajmie natomiast TEPfactor – specjalnie zaplanowana przestrzeń, w której będzie można sprawdzić swoją sprawność fizyczną, zręczność, cierpliwość oraz umiejętność działania w grupie. TEPfactor jest atrakcją skierowaną do rodzin, grup znajomych, szkolnych, pracowników czy parterów biznesowych.
– Zapraszamy pod koniec roku: będzie otwarta IKEA, osiem sal kinowych Helios, TEPfactor – pierwszy taki projekt w Polsce, który do tej pory istnieje tylko w Dubaju i w Czechach, pierwszy w Polsce fitness Fit/One, nowe restauracje. Mam nadzieję, że w 2019 rok to będzie kompletnie nowe Blue City – mówi Yoram Reshef.
Interaktywne mapy w całym centrum zostaną wymienione na większe i nowocześniejsze, przygotowywana jest też nowa strona internetowa Blue City.
Nieco wcześniej, na jesień, zaplanowano także inaugurację odnowionej, jednej z największych sal zabaw dla dzieci Inca Play, w której przybędzie atrakcji. W sali zabaw znajdzie się m.in. specjalna, kilkupoziomowa konstrukcja umożliwiająca zabawę dorosłym wspólnie dziećmi, miejsce zabaw dla dzieci młodszych i starszych, elementy edukacyjne i salki urodzinowe. Uzupełnieniem oferty będzie kawiarnia Inca Cafe oraz imprezy i zajęcia tematyczne dla dzieci.
– Będziemy urządzać tu 150–200 imprez urodzinowych miesięcznie. Ale to nie wszystko. Niespotykaną do tej pory nigdzie w Polsce atrakcją z pewnością stanie się rura zjazdowa z trzeciego pietra na dół, która pojawi się w centrum w przyszłym roku – mówi Yoram Reshef.
Przemianie Blue City sprzyja nietypowa architektura. Siedem kondygnacji i wysokie atrium z głównym placem pośrodku ułatwia wyraźny podział galerii na strefy handlu, jedzenia i rozrywki.
– W ciągu trzech lat udało nam się zmienić Blue City tak, że wykorzystaliśmy te wysokie piętra i boczne korytarze na biura. Mamy ponad 30 tys. mkw. biur, z których tylko 1,7 tys. jest niewynajętych. Pracuje w nich 3 tys. ludzi, którzy po pracy idą na zakupy, do fryzjera, do centrum medycznego. Działa u nas szkoła tańca Egurrola Dance Studio, w której tańczy 2,5 tys. dzieci. Ich opiekunowie w tym czasie mogą pójść do kosmetyczki czy do kawiarni. W Blue City działa szkoła piłki nożnej, w której też uczą się setki dzieci, oraz minigolf – wylicza Yoram Reshef.
Czytaj także
- 2025-08-20: W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów
- 2025-08-20: D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów
- 2025-07-15: Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory
- 2025-07-22: Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE
- 2025-07-31: Dostęp do danych kluczowy dla dobrego funkcjonowania rynku kredytowego. Wymianę informacji można jeszcze poprawić
- 2025-07-04: Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
- 2025-07-24: Rynek domów prefabrykowanych może do 2030 roku być wart 7 mld zł. Inwestorów przekonuje krótszy czas budowy
- 2025-07-18: Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta
- 2025-06-30: Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]
- 2025-06-27: Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

K. Gawkowski: Polska w cyfrowej transformacji gospodarki awansowała do pierwszej ligi w Europie. 2,8 mld zł z KPO jeszcze ten proces przyspieszy
Uruchomiony na początku lipca przez Ministerstwo Cyfryzacji i BGK program „KPO: Pożyczka na cyfryzację” cieszy się dużym zainteresowaniem. Samorządy, uczelnie oraz firmy mogą wnioskować o wsparcie finansowe dla inwestycji w transformację cyfrową, m.in. modernizację infrastruktury czy cyberbezpieczeństwo. W sumie na ten cel trafi 2,8 mld zł (650 mln euro). Ze względu na krótki czas naboru obie instytucje organizują w poszczególnych województwach warsztaty dla wnioskodawców, które mają rozwiać ich wątpliwości przy przygotowywaniu wniosków.
Prawo
Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.
Infrastruktura
Nowe przepisy o ochronie ludności cywilnej wprowadzają obowiązkowe elastyczne zbiorniki na wodę. Mają one służyć w razie suszy, pożarów czy wybuchu wojny

Samorządy będą musiały posiadać m.in. elastyczne zbiorniki na wodę pitną i przenośne magazyny wody przeciwpożarowej. To element odpowiedniego przygotowania zasobów na wypadek sytuacji kryzysowych, kataklizmów czy wybuchu konfliktu, wprowadzony nowymi przepisami o ochronie ludności. Eksperci podkreślają, że tego typu rozwiązania to innowacyjne produkty, które nie tylko ułatwiają logistykę w sytuacjach kryzysowych, ale także mogą znacząco skrócić czas reakcji służb ratunkowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.