Mówi: | Łukasz Chmaj |
Funkcja: | kierownik logistyki |
Firma: | Intersport Polska SA |
Intersport otwiera dwa nowe sklepy i wprowadza specjalistyczne usługi doradcze dla swoich klientów
Intersport otwiera dwa nowe sklepy: w Lublinie i Kaliszu, a kolejne prawdopodobnie jesienią. Obecna we wszystkich dużych miastach Polski sieć sklepów sportowych stawia teraz na swój rozwój w mniejszych miejscowościach, a także na profesjonalne usługi doradcze w różnych dziedzinach sportu.
Sieć Intersportu powiększyła się o dwa sklepy: w Galerii Amber w Kaliszu oraz w Atrium Felicity w Lublinie.
– Na chwilę obecną w Polsce Intersport ma 33 sklepy – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Chmaj, kierownik logistyki w Intersport Polska SA. – Możliwe, że jeszcze jeden lub dwa sklepy otworzymy jesienią, ale to jest uzależnione od tego, kiedy zostaną ukończone galerie handlowe.
Sklepy Intersportu znajdują się w galeriach handlowych we wszystkich dużych miastach Polski. W swojej nowej strategii rozwoju firma chce teraz postawić na mniejsze miasta.
– W tej chwili rozwijamy swoją sieć sprzedaży w średniej wielkości miastach. Tam ciągle jest wielu potencjalnych klientów i chcemy ich obsługiwać – potwierdza Łukasz Chmaj. – Takie rynki, jak Poznań, Wrocław czy Warszawa są już nasycone. Nie ma sensu otwierać tam kolejnych sklepów, ponieważ to jest kanibalizacja pomiędzy sklepami.
Równolegle firma rozwija swój sklep internetowy, chcąc dotrzeć w ten sposób do klientów, którzy nadal jeszcze mieszkają w zbyt dużej odległości od jej sklepów stacjonarnych.
Sieć sklepów chce również wzmocnić swoją sprzedaż poprzez profesjonalne usługi doradcze. Specjalizacja ma jej dać dodatkową przewagę konkurencyjną na rynku artykułów sportowych.
– W tej chwili pojawią się w naszych sklepach eksperci biegowi. Bywają także eksperci od piłki nożnej, za chwilę pojawią się także eksperci fitnessowi – wymienia Chmaj w czasie Retail Summit.
W ramach nowych usług doradczych Intersport organizuje badanie stopy, które pokaże klientom, w jaki sposób układa się ona podczas biegania. Sprzęt diagnostyczny będzie dostępny we wszystkich dużych sklepach do 31 maja br.
– Specjalne bieżnie wyposażone w kamery pozwalają sprzedawcy ocenić, czy nasz klient biega prostopadle do podłoża czy z jakimś wychyłem stopy. Na podstawie tej wiedzy dobieramy odpowiednie buty i wkładki, by bieganie było zdrowe i nie skończyło się kontuzją stawu za rok czy dwa lata – wyjaśnia przedstawiciel sieci. – Jeśli po 2–3 tygodniach okaże się, że bezpłatne badanie stopy jest przydatne, to jesteśmy w stanie takie urządzenia postawić w każdym sklepie.
Czytaj także
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-05-30: Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój
- 2025-05-27: Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku
- 2025-06-04: Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
- 2025-05-23: Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-04-29: Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych
- 2025-04-25: Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
- 2025-04-25: Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu
- 2025-04-29: Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.