Newsy

Intersport otwiera dwa nowe sklepy i wprowadza specjalistyczne usługi doradcze dla swoich klientów

2014-03-21  |  06:40

Intersport otwiera dwa nowe sklepy: w Lublinie i Kaliszu, a kolejne prawdopodobnie jesienią. Obecna we wszystkich dużych miastach Polski sieć sklepów sportowych stawia teraz na swój rozwój w mniejszych miejscowościach, a także na profesjonalne usługi doradcze w różnych dziedzinach sportu.

Sieć Intersportu powiększyła się o dwa sklepy: w Galerii Amber w Kaliszu oraz w Atrium Felicity w Lublinie.

 – Na chwilę obecną w Polsce Intersport ma 33 sklepy – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Chmaj, kierownik logistyki w Intersport Polska SA. – Możliwe, że jeszcze jeden lub dwa sklepy otworzymy jesienią, ale to jest uzależnione od tego, kiedy zostaną ukończone galerie handlowe.

Sklepy Intersportu znajdują się w galeriach handlowych we wszystkich dużych miastach Polski. W swojej nowej strategii rozwoju firma chce teraz postawić na mniejsze miasta.

 – W tej chwili rozwijamy swoją sieć sprzedaży w średniej wielkości miastach. Tam ciągle jest wielu potencjalnych klientów i chcemy ich obsługiwać – potwierdza Łukasz Chmaj. – Takie rynki, jak Poznań, Wrocław czy Warszawa są już nasycone. Nie ma sensu otwierać tam kolejnych sklepów, ponieważ to jest kanibalizacja pomiędzy sklepami.

Równolegle firma rozwija swój sklep internetowy, chcąc dotrzeć w ten sposób do klientów, którzy nadal jeszcze mieszkają w zbyt dużej odległości od jej sklepów stacjonarnych.

Sieć sklepów chce również wzmocnić swoją sprzedaż poprzez profesjonalne usługi doradcze. Specjalizacja ma jej dać dodatkową przewagę konkurencyjną na rynku artykułów sportowych.

 – W tej chwili pojawią się w naszych sklepach eksperci biegowi. Bywają także eksperci od piłki nożnej, za chwilę pojawią się także eksperci fitnessowi – wymienia Chmaj w czasie Retail Summit.

W ramach nowych usług doradczych Intersport organizuje badanie stopy, które pokaże klientom, w jaki sposób układa się ona podczas biegania. Sprzęt diagnostyczny będzie dostępny we wszystkich dużych sklepach do 31 maja br.

 – Specjalne bieżnie wyposażone w kamery pozwalają sprzedawcy ocenić, czy nasz klient biega prostopadle do podłoża czy z jakimś wychyłem stopy. Na podstawie tej wiedzy dobieramy odpowiednie buty i wkładki, by bieganie było zdrowe i nie skończyło się kontuzją stawu za rok czy dwa lata – wyjaśnia przedstawiciel sieci. – Jeśli po 23 tygodniach okaże się, że bezpłatne badanie stopy jest przydatne, to jesteśmy w stanie takie urządzenia postawić w każdym sklepie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.