Mówi: | Tomasz Kobierski |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | Międzynarodowe Targi Poznańskie |
Najnowszy model Volkswagena ma dziś w Polsce światową premierę. Wysoka pozycja Międzynarodowych Targów Poznańskich
Międzynarodowe Targi Poznańskie wyrosły na europejskiego lidera. To dziś największy w regionie organizator różnego rodzaju imprez wystawienniczych, kongresów i konferencji. Potwierdza to decyzja Volkswagena, który swój najnowszy model – Caddy czwartej generacji – zaprezentuje dziś, właśnie na terenie MTP.
Targi poznańskie są największym organizatorem wystaw, targów oraz eventów w Europie Środkowo-Wschodniej. Wyprzedziły Brno i Budapeszt. Organizują 90 cyklicznych imprez targowych. W rynku polskim mają 55 proc. udziału.
– Międzynarodowe Targi Poznańskie zmieniły się pod względem swojej działalności – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich. – Poza organizacją targów jesteśmy największym w Polsce centrum kongresowym: 2200 kongresów i konferencji rocznie, włącznie z bardzo dużymi konferencjami związanymi np. z szeroko pojętą branżą medyczną czy motoryzacyjną. Ewenementem jest światowa premiera Volkswagena Caddy. Cały świat przyjeżdża do Poznania na teren Targów Poznańskich, by podziwiać nowy model tego samochodu.
Największe i najbardziej znane imprezy targowe organizowane w Poznaniu dla odbiorców profesjonalnych to m.in. Budma, Targi Mebli czy Polagra Food. Pojawia się też coraz więcej wydarzeń kierowanych do nieco węższych grup pasjonatów, jak np. Targi Sprzętu Pływającego i Sportów Wodnych czy Targi Myślistwa i Strzelectwa Sportowego, które odbędą się w dniach 6-8 lutego.
– To również Rybomania czy Cavaliada, gdzie prezentujemy wszystko, co jest związane z końmi i jeździectwem. Na każdej takiej imprezie bywa ponad 50 tys. osób. Targi motoryzacyjne gromadzą blisko 120 tys. osób, to ewenement w Polsce – podkreśla Tomasz Kobierski.
Dzisiaj Targi Poznańskie mają w swoim portfelu 90 imprez targowych. Większość z nich jest w Poznaniu, ale niektóre z nich odbywają się w Lublinie, na Śląsku, w Katowicach czy Warszawie.
Na targach około 20 proc. wystawców pochodzi z zagranicy. Chiny, Niemcy i Włochy to dziś najsilniejsi partnerzy MTP, najsilniej reprezentowani podczas polskich imprez. Przybywa też zwiedzających z zagranicy.
– W przypadku targów kontraktacyjnych, w przypadku branż, w których Polska jest rzeczywiście dużym producentem, nawet do 40 proc. zwiedzających pochodzi z zagranicy – wyjaśnia wiceprezes Międzynarodowych Targów Poznańskich. – W przypadku eventów zabawowych większość stanowią polscy zwiedzający, chociaż coraz częściej przyjeżdżają także Niemcy. Odległość między Poznaniem i Berlinem jest tak niewielka, że jeżeli mamy dobrą ofertę, to pojawi się wielu odwiedzających z Niemiec.
MTP angażuje się również w promocję polskich produktów i branż poza granicami kraju.
– Współpracujemy blisko z izbami, ze stowarzyszeniami czy podmiotami publicznymi. Prowadzimy program promocji branży meblarskiej, odzieżowej, polskich gier wideo, promowaliśmy je Polskę w Kanadzie, Brazylii, Turcji czy Kazachstanie – wymienia Kobierski.
Imprezy targowe mają z punktu widzenia wystawców jeden główny cel – pozyskać nowych klientów, zainteresować ich danym produktem czy usługą. Różni je, w zależności od tematyki, charakter oraz strategia osiągania sukcesu.
– W przypadku targów dóbr konsumpcyjnych, kontrakty są podpisywane podczas targów – opowiada Tomasz Kobierski. – W przypadku dóbr inwestycyjnych, gdzie są maszyny, które są robione indywidualnie dla każdego zakładu, na targach ma miejsce pierwszy kontakt, a domkniecie kontraktów następuje poza targami. Druga grupa targów to targi zabawowe w formule do finalnego konsumenta, gdzie nasi zwiedzający dobrze się bawią. Mają mnóstwo atrakcji w postaci wystaw, zawodów sportowych czy konkurencji, w których mogą uczestniczyć.
Jak podkreśla, oferta targów musi być na najwyższym poziomie, żeby zapewnić tłumy zwiedzających. Tym bardziej że konkurencją jest internet, choć zdaniem Kobierskiego w ostatnim czasie nie jest ona tak silna.
– Internet jest uzupełnieniem, targi żyją po targach przez 365 dni dzięki sieci i portalom społecznościowym. Ludzie lubią się spotykać, a pokazywanie się na targach buduje wiarygodność firm. Zwiedzający stają się jednak bardziej wymagający. Jeżeli już zdecydują się wyjść z biura i udać się w podróż, to rzeczywiście wydarzenia, w których będzie brał udział, powinny być na światowym poziomie, z atrakcjami, muszą pokazywać nowości, trendy i mówić o przyszłości. Takie są dzisiaj nowoczesne targi – mówi Tomasz Kobierski.
Czytaj także
- 2025-07-04: Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
- 2025-06-30: Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]
- 2025-06-12: Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
- 2025-06-17: Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować
- 2025-05-19: 60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
- 2025-05-29: Stabilność zatrudnienia jedną z najważniejszych kwestii dla pokolenia Z. Nie chodzi jednak o wieloletnią pracę na etacie
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.