Newsy

Połowa internautów robi zakupy w sieci. Przyszłością e-handlu szybkie i bezpieczne metody płatności

2017-10-09  |  06:50
Mówi:Małgorzata Ciszecka, senior manager regional product & market development, Visa

Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager, PayU

Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu, RTV Euro AGD

  • MP4
  • Ponad połowa użytkowników internetu w ciągu ostatniego roku zrobiła zakupy online. Wartość rynku e-handlu szacowana jest na 35 mld zł i ciągle rośnie. Istotne staje się więc rozwijanie jak najprostszych i bezpiecznych metod płatności online. Od niedawna w Polsce można korzystać z płatności Visa Checkout. Do końca 2017 r. dzięki tej usługi będzie można płacić w polskich e-sklepach odpowiedzialnych za ponad 40 proc. obrotów w krajowym handlu internetowym.

    Szacuje się, że w 2016 roku na zakupy w internecie Polacy wydali ok. 35 mld zł. W tym roku wartość rynku e-commerce może przekroczyć 40 mld zł. Od lat wzrosty utrzymują się na poziomie dwucyfrowym. Perspektywy są jednak coraz lepsze, zwłaszcza że e-zakupy zyskują na popularności. Polska jest 5. największym rynkiem e-commerce w Unii Europejskiej po Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Włoszech.

    Obecnie ponad 25 milionów osób korzysta z internetu. To 75 proc. populacji, z czego ponad połowa zrobiła zakupy w sieci w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager PayU w Polsce. – Musimy rozwijać płatności proste, niezauważalne, aby klient myślał o dokonaniu zakupu, a nie o tym, jak zapłacić. Płatność musi być bezproblemowa i nie może odbierać przyjemności z zakupów – przekonuje.

    Dlatego Visa zdecydowała się rozwinąć usługę Visa Checkout. Na świecie klienci, którzy korzystają z tej formy płatności, finalizują 82 proc. zakupów z koszyka i realizują o 30 proc. transakcji więcej. 

    Mamy obecnie w Polsce kilka dużych sklepów internetowych, które akceptują Visa Checkout, a przycisk i możliwość płatności Visa Checkout jest udostępniana bezpośrednio w koszyku. Pierwszym sklepem było euro.com.pl, oleole.pl, ale staramy się mieć sklepy z różnych branż. Współpracujemy też z integratorami płatności, czyli np. z PayU, który udostępnił Visa Checkout we wszystkich swoich sklepach internetowych, które obsługuje jako integrator – wskazuje Małgorzata Ciszecka, senior manager regional product & market development (CEE) w Visa.

    Visa Checkout pozwala płacić online zarówno z urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych, za pomocą jednego kliknięcia oraz podania loginu i hasła. Wymagana jest tylko jednorazowa rejestracja, podczas której trzeba uzupełnić dane dotyczące płatności i dostawy. Dzięki temu nie musimy przy każdej transakcji spisywać danych z karty. Ułatwieniem jest też możliwość rejestrowania kilku kart debetowych i kredytowych.

    – Zależy nam na tym, aby więcej osób płaciło kartami w internecie, również z poziomu aplikacji mobilnych, i by mogli robić to w prosty i bezpieczny sposób. W tej chwili płatność kartą nie należy do najszybszych, trzeba podać dużo danych, wielu konsumentów nie ma na to ochoty. Dzięki Visa Checkout nie muszą tego robić, wystarczy, że jeden raz zdefiniują numer karty w tej usłudze – tłumaczy Ciszecka. – Naszą ambicją jest to, aby do końca tego roku Visa Checkout była szeroko dostępna w sklepach, które wspólnie odpowiadają za ponad 40 proc. polskiego e-commerce – zapowiada.

    Badania przeprowadzone na zlecenie Visa wskazują, że ponad 90 proc. klientów jest zadowolonych z transakcji przeprowadzanych za pośrednictwem Visa Checkout, docenia bezpieczeństwo i łatwość dokonania płatności.

    Internauta, który będzie miał formę zakupów, która nie będzie zgodna z jego oczekiwaniami, po prostu z niej nie skorzysta. Wówczas sprzedawca będzie mieć niskie wskaźniki konwersji, porzucane koszyki i nie będzie do końca wiadomo, na którym etapie stracił sprzedaż. Im prostsza jest ścieżka zakupowa, tak jak przy Visa Checkout, tym wskaźnik konwersji jest dużo wyższy – mówi Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu, RTV Euro AGD.

    W Polsce wciąż dużą popularnością cieszy się płatność gotówką przy odbiorze. Jednocześnie jednak szybko wdrażamy nowinki technologiczne, zwłaszcza jeśli chodzi o płatności. Coraz częściej płacimy przez internet, a nawet ponad 40 proc. zakupów online jest dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Taki trend będzie się rozwijać, tym samym coraz większe będzie zapotrzebowanie na możliwie proste i szybkie płatności.

    Visa Checkout jako rozwiązanie ułatwiające płatności, wpisuje się w aktualny trend przenoszenia zakupów na urządzenia mobilne, które mamy przy sobie. W związku z tym udostępniamy tę usługę w naszym portfolio produktów płatniczych, obok rozwiązań takich jak PayU Express czy Android Pay. Wszystkie płatności, które upraszczają zakupy, po prostu zaczynają zdobywać coraz większy rynek i popularność. Wydaje się, że Visa Checkout może być jedną z takich metod płatniczych – ocenia Pieńkowska-Olczak.

    Jednym z pierwszych detalistów w Polsce, który wprowadził możliwość płatności za pośrednictwem Visa Checkout, była sieć RTV EURO AGD, największy sklep internetowy w kraju. Pierwsze wyniki pokazały, że klienci docenili taką możliwość.

    W okresie wprowadzania i promocji udział Visa Checkout sięgnął kilkunastu procent, co jak na nową formę płatności jest wyśmienitym wynikiem – wskazuje Siedlecki. – Visa Checkout spełnia wszystkie wymagania internautów jeśli chodzi o formy płatności. Przede wszystkim to wygoda, czyli najważniejszy powód, dla którego w ogóle korzysta się z możliwości zakupów w internecie. Po drugie to bezpieczeństwo, bo jeżeli płatność budzi jakiekolwiek wątpliwości, klienci z niej nie skorzystają – wymienia.

    Obecnie w Polsce prowadzona jest kampania edukacyjno-reklamowa promująca Visa Checkout. Dodatkowo przygotowano różne promocje, które mają zachęcić do wybrania tej metody płatności. Visa liczy na to, że stanie się ona tak rozpowszechniona, jak w innych krajach.

    Visa Checkout została udostępniona 3 lata temu, pierwszym krajem były Stany Zjednoczone. W tej chwili Visa Checkout akceptuje ponad 340 tys. sklepów na całym świecie, użytkowników jest zaś już 24 miliony – podkreśla Małgorzata Ciszecka.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Kongres MOVE

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

    Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

    Handel

    Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

    Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

    Problemy społeczne

    Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

    Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.