Mówi: | Marta Ziobro |
Funkcja: | kierownik działu marketingu |
Firma: | Praktiker Polska |
Rośnie zapotrzebowanie na asortyment ogrodniczy. W sezonie dużą popularnością cieszą się meble ogrodowe, baseny i grille
Polacy wykazują znacznie większą dbałość o ogrody niż jeszcze kilka lat temu, dlatego wiosną i latem centra ogrodnicze przeżywają prawdziwe oblężenie. Największą popularnością od kilku sezonów cieszą się meble ogrodowe – technorattanowe, drewniane bądź tekowe. W przypadku sprzętu do pielęgnacji ogrodów widać większe zapotrzebowanie na produkty wysokiej jakości. Najniższa półka cenowa w tym przypadku prawie zupełnie zanikła – mówią przedstawiciele sieci Praktiker.
– Bardzo dobrze sprzedają się meble ogrodowe. Klienci chętnie wybierają meble technorattanowe, ponieważ są one trwałe i atrakcyjne cenowo, meble tekowe i drewniane. Hitem są także produkty dla dzieci, np. domki ogrodowe, ale to już do większych przestrzeni – mówi agencji informacyjnej Newseria Marta Ziobro, kierownik działu marketingu Praktiker Polska.
Rynek jest bardzo rozwojowy i sieciom wciąż przybywa w tym segmencie klientów. Polacy coraz częściej aranżują swoje ogrody tak, by były nie tylko przytulnym zakątkiem do wypoczynku po pracy, lecz także miejscem spotkań z rodziną i znajomymi.
– Cały czas dostrzegamy wzrost udziału sprzedaży produktów ogrodowych. Jest pewna cykliczność. W maju dostrzegamy wzrost sprzedaży grilli. Polacy wybierają grille węglowe, ponieważ są one bardzo atrakcyjne cenowo, ale też widzimy duży wzrost sprzedaży grilli betonowych, ponieważ mogą być ciekawym elementem stałej architektury ogrodu. W czerwcu świetnie sprzedają się nam baseny ogrodowe – duże, rozporowe i stelażowe – podkreśla Marta Ziobro.
Polacy nie wybierają już produktów przypadkowych. Jeśli chodzi o meble i akcesoria ogrodowe, to ważna jest dla nich nie tylko funkcjonalność, lecz także atrakcyjny wygląd. Inspiracje do urządzania terenów zielonych wokół domu często czerpią z branżowych portali internetowych i katalogów.
– Design dla Polaków stał się bardzo ważny. To, co modne, staje się istotne i Polacy są w stanie zapłacić za to więcej. Wybierają produkty o ciekawym kształcie, nawet jeśli są droższe – mówi Marta Ziobro.
Dużą wagę przywiązują również do pielęgnacji ogrodu i dbają o jego estetyczny wygląd. W tej kwestii priorytetem jest zadbany i odpowiednio przystrzyżony trawnik.
– W kategorii maszyn dostrzegamy zanik najniższej półki cenowej. Przykładem są kosiarki. Polacy wolą zapłacić więcej, np. za kosiarki spalinowe z silnikiem Briggsa, które są lepsze jakościowo. Wymieniają kosiarki nie dlatego, że sprzęt się zużył, ale dlatego, że zmieniły się ich wymagania – przyznaje Marta Ziobro.
Z obserwacji Praktikera wynika, że najczęściej wybierane są produkty ze średniej półki cenowej, gdzie jest największy wybór i dostępność. Widoczny jest jednak wzrost sprzedaży produktów z górnej półki, tzw. premium.
Jak podkreśla Ziobro, klientami segment ogród są nie tylko właściciele domów i ogródków działkowych, lecz także mieszkańcy bloków, którzy tworzą miniogródki na swoich balkonach i tarasach.
– Wiele osób, które mieszkają w blokach, stara się nie rezygnować z takiego miniogródka. Dlatego wybierają płytki tarasowe, które będą stanowiły integralną cześć wystroju balkonu, ciekawe rośliny ogrodowe, różnego rodzaju tuje, które fenomenalnie nam się sprzedają – dodaje Marta Ziobro.
Wiele osób rezygnuje też z mebli w ich tradycyjnej formie. Zamiast krzeseł czy ławy decydują się na plecione pufy, hamaki lub huśtawki.
Czytaj także
- 2025-06-20: Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
- 2025-05-28: Mietek Szcześniak: Odremontowałem stare gospodarstwo, a na polu zrobiłem kwitnący ogród. Jestem dendrologiem amatorem, potrafię przywrócić stare drzewa do owocowania
- 2025-03-25: Katarzyna Dowbor: Od 30 lat uczę się pielęgnacji ogrodu. Zieleń wycisza, uspokaja i ja to uwielbiam
- 2025-03-06: Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię
- 2025-02-14: Polski przemysł meblarski traci na konkurencyjności. Coraz więcej mebli trafia na krajowy rynek z zagranicy
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2024-05-21: Lara Gessler: Moje aktualne mieszkanie jest już szesnastym. Połowy kuchni jeszcze nie pokazuję, bo nie mam blatu kuchennego
- 2024-04-04: Warszawskie ZOO: Powstanie nowa małpiarnia, powiększymy wybieg dla gepardów. Będą też kapibary
- 2024-03-07: Nadmierna ilość sztucznego światła w nocy wpływa negatywnie na całe ekosystemy. Zmienia czas kwitnienia roślin i zmniejsza liczbę owadów zapylających
- 2024-03-07: Michel Moran: Dzień Kobiet to nie jest pamiątka z PRL-u, to jest międzynarodowe święto. Szacunek należy się każdej kobiecie, nie tylko żonie czy mamie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.