Newsy

Stokrotka zwiększa liczbę sklepów w rekordowym tempie. Mimo niesprzyjających warunków rynkowych

2015-12-01  |  06:45

Utrzymujące się spadki cen artykułów spożywczych i rosnąca konkurencja na rynku nie przeszkadzają w szybkim rozwoju sieci Stokrotka. W III kwartale spółka Emperia Holding otworzyła 35 nowych placówek, a w IV ma być podobnie. W przyszłym roku właściciel sieci nie zamierza zwalniać tempa. Holding w styczniu uruchomi centrum dystrybucyjne w Lublinie.

Stokrotka, która jest naszym głównym podmiotem w segmencie detalicznym, jest dzisiaj na etapie bardzo intensywnego rozwoju. Otwieramy rekordowe ilości sklepów i chcemy w przyszłym roku kontynuować takie działania – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Cezary Baran, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy w firmie Emperia Holding, właściciel marki Stokrotka. – Mamy nadzieję na zwiększanie udziałów w rynku. Taki jest nasz główny cel w przyszłym roku.

W IV kwartale spółka uruchomi około 35 nowych placówek. Będzie to wynik porównywalny z tym, który udało się osiągnąć spółce między lipcem a wrześniem br. Było to 11 supermarketów, 14 marketów oraz 10 sklepów w systemie franczyzowym. Sieć liczy już 300 placówek.

Spodziewamy się, że przyszły rok nie będzie gorszy pod względem liczby otwarć, a powinien być lepszy od rezultatów, które pokażemy w tym roku – informuje Cezary Baran. – Nie będę obiecywał klientom, że co kwartał będzie przybywać tyle Stokrotek, ale na pewno będziemy pozytywnie pod tym względem zaskakiwać.

Obecnie Emperia Holding obecna jest na rynku w dwóch formatach placówek detalicznych: mniejszych, usytuowanych bliżej miejsca zamieszkania klientów Stokrotkach Market oraz supermarketach (większe, ale także codzienne zakupy zaspokajające podstawowe potrzeby).

Bardzo dbamy o to, żeby nasi klienci traktowali nas jako miejsce codziennych zakupów. Efektem tego jest nasza aktywność. Staramy się proponować co chwilę nowe rozwiązania – twierdzi Cezary Baran

W kolejnych tygodniach spółka planuje uruchomienie nowego centrum logistycznego o powierzchni około 600 tys. mkw. w Lublinie. Magazyn ma obsługiwać przede wszystkim sklepy we wschodniej części Polski, gdzie przedsiębiorstwo ma najwięcej placówek. Głównym celem inwestycji jest znaczne obniżenie kosztów logistycznych i poprawa efektywności.

Nasz dotychczasowy system został stworzony w określonych okolicznościach i z punktu widzenia sieci był daleki od optymalnego – tłumaczy Cezary Baran. – Obecnie doszliśmy do poziomów wydajności, które już niewiele mogą być poprawiane. Naturalnym krokiem było więc stworzenie dodatkowych hubów, z których moglibyśmy zaopatrywać dużą liczbę sklepów.

Jak zapowiadają przedstawiciele spółki, centra przeładunkowe, które obecnie pośredniczą w zaopatrywaniu Stokrotek na terenie całego kraju, mają być systematycznie zastępowane pełnowymiarowymi centrami logistycznymi. 

Po otwarciu centrum w Lublinie będziemy szukać kolejnego miejsca – zapowiada Cezary Baran. – Nasza filozofia jest bardzo prosta: otwieramy nowe centra logistyczne tam, gdzie mamy wystarczająco duże nasycenie placówek detalicznych i jednocześnie w żaden sposób nie powoduje to zwiększenia nakładów na logistykę. To narzędzia, które mają poprawiać pozycję konkurencyjną poprzez zmniejszanie kosztów i poprawę efektywności. Taką strategię chcemy kontynuować.

Jak twierdzi Cezary Baran, spółka walczyć będzie o utrzymanie pozycji lidera pod względem nowych inwestycji w segmencie detalicznym. Zamierza także dbać o satysfakcję inwestorów z rezultatów w pozostałych obszarach aktywności poprzez poszukiwanie nowych produktów, rynków i podnoszenie efektywności aktywów.

Po trzecim kwartale br. przychody spółki Emperia Holding wyniosły 1,5 mld zł i były o ponad 2,2 proc. wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku (1,47 mld zł). Przedsiębiorstwo zarobiło (po opodatkowaniu) prawie 37,26 mln zł, czyli ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej (17,47 mln zł).

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.