Newsy

Większość pań z okazji Dnia Kobiet dostanie prezent. Co piąty mężczyzna nie zamierza świętować

2016-03-03  |  06:40
Mówi:Przemysław Kasza
Funkcja:ekspert ds. badań rynkowych
Firma:Provident Polska
  • MP4
  • Dzień Kobiet to dla większości kobiet i mężczyzn ważna okazja do świętowania. Uczcić ten dzień zamierza w tym roku 75 proc. panów – wynika z Barometru Providenta. Większość deklaruje zakup kwiatów, pozostali zdecydują się na drobny prezent. Co piąty mężczyzna nie planuje nic na ten dzień – to single albo osoby, które nie uznają tego święta. Wydatki zależą od wieku. Im młodszy mężczyzna, tym szerzej otworzy portfel.

    Jak pokazują wyniki Barometru Providenta, 75 proc. badanych mężczyzn postanowiło w tym roku ponownie uczcić ten dzień. Ponad 60 proc. z nich kupi kwiaty, 20 proc. planuje kupić drobny prezent, a kilka procent zorganizuje przyjęcie lub poświęci trochę czasu swojej pani, żeby spędziła go w sposób, który uważa za najbardziej atrakcyjny – mówi agencji Newseria Biznes Przemysław Kasza, ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska.

    Badania pokazują, że Dzień Kobiet to wciąż ważne święto dla Polaków. Tylko 20 proc. mężczyzn wskazuje, że nie zamierza w żaden sposób świętować tego dnia. Przede wszystkim ma to związek z brakiem bliskiej osoby, z którą mogliby uczcić ten dzień (56 proc.), lub nieuznawaniem święta (19 proc.). Pozostali wskazują, że nie stać ich na prezent (10 proc.) albo że swoją partnerkę obdarowują na co dzień (6 proc.).

    Przeciętnie wydamy na Dzień Kobiet około 60 zł. Jest to jednak uzależnione od wieku respondenta. Osoby w grupie młodych dorosłych, czyli w wieku 29–39 lat, wydadzą około 80 zł. Dojrzalsi panowie, powyżej 59 roku życia, wydadzą średnio około 30 zł – wskazuje ekspert Providenta.

    Większość kobiet oczekuje tego dnia specjalnego traktowania i dowodów szacunku. Większości wystarczą kwiaty lub drobny dowód pamięci. Im starsza kobieta, tym bardziej spada przywiązanie do święta, część seniorek uważa je za mało znaczące.

    Z okazji Dnia Kobiet Provident sprawdził również, z jakiego aspektu swojego życia panie są obecnie najbardziej dumne lub zadowolone. Wyniki wskazują, że większość z nich to tradycjonalistki. Najważniejsze jest życie prywatne, mniejszą wagę przywiązują zaś do osiągniętego sukcesu.

    Ponad połowa zwraca uwagę na fakt, że jest dumna z tego, co osiąga w swoim życiu rodzinnym. Około 20 proc. zwróciło uwagę na zadowolenie z aspektów rozwoju osobistego, a 7 proc. jest zadowolonych ze swojego życia zawodowego – podkreśla Przemysław Kasza.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Przemysł

    Polityka

    Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność

    Parlament Europejski w tym tygodniu zaakceptował przyszłoroczny budżet Unii Europejskiej. Jest o 6 proc. wyższy niż tegoroczny i znalazły się w nim dodatkowe środki na skuteczniejsze wsparcie w zakresie ochrony zdrowia, pomocy humanitarnej, zarządzania granicami i zmian klimatu. – Wielkim zadaniem, które dzisiaj w budżecie nie ma swojego finansowania, jest pomaganie europejskiemu rynkowi zbrojeniowemu. Musimy znaleźć europejskie źródło finansowania tzw. militarnej strefy Schengen – ocenia europoseł Andrzej Halicki.

    Infrastruktura

    PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku

    Wyniki finansowe i operacyjne PGE Polskiej Grupy Energetycznej za III kwartał 2024 roku są stabilne i zgodne z wcześniejszymi szacunkami, co pozwala utrzymać kurs na wielkoskalowe inwestycje transformujące polską energetykę – podała spółka. Jednym z flagowych projektów jest budowa Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica o łącznej mocy ok. 2,5 GW. W najbliższych dniach zapadnie decyzja inwestycyjna w sprawie jej pierwszego etapu, projektu Baltica 2.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.