Mówi: | Agnieszka Kłoda-Dębska |
Funkcja: | dyrektor biura promocji i marketingu korporacyjnego |
Firma: | Poczta Polska |
Wraca moda na filatelistykę. Polskie znaczki w cenie
Ponad milion sprzedanych znaczków i blisko 900 tys. wizyt – takie wyniki ma internetowy sklep Poczty Polskiej po dwóch latach działalności. Zmienia się także sama oferta: do obiegu trafiają teraz znaczki pachnące jałowcem czy np. świecące w ciemności. Kolekcjonowanie znaczków pocztowych ponownie staje się popularnym hobby.
Cena tych najdroższych, kolekcjonerskich znaczków potrafi dochodzić nawet do kilkuset tysięcy złotych, przy czym za najcenniejsze nierzadko uchodzą te z np. usterkami technicznymi, wycofywane przez Pocztę Polską z obiegu. Przyjmuje się, że jeśli zwykły znaczek kosztuje np. 10 gr, to jego wersja z usterką 50–100 zł. Zgodnie z regułami większość takich znaczków w ogóle nie może trafić na rynek, a drukarnia powinna niszczyć wszystkie wybrakowane egzemplarze.
Po pierwszym roku działalności internetowy sklep filatelistyczny Poczty Polskiej miał nieco ponad 220 tys. sprzedanych znaczków i 4,5 tys. aktywnych kont użytkowników.
Największym zainteresowaniem kupujących cieszą się emisje związane z Euro 2012 – Stadiony Euro w Polsce, w tym m.in. pierwszy w historii znaczek w kształcie piłki wydany przez Pocztę Polską. Dobrze sprzedaje się też znaczek dotyczący pontyfikatu Jana Pawła II – najnowszy wszedł do obiegu w październiku i nosi tytuł „Śladami Karola Wojtyły - Kraków”.
Klienci chętnie kupują także znaczek wydany z okazji 100-lecia Nagrody Nobla z chemii dla Marii Skłodowskiej-Curie, którego wybrane elementy świecą na niebiesko po podświetleniu lampą UV. We wrześniu został oceniony jako najlepszy grawerowany znaczek Unii Europejskiej w 2011 roku. W lipcu znaczek pachnący jałowcem i z wizerunkiem żubra zyskał z kolei miano najpiękniejszego na świecie spośród wszystkich wydanych w 2011 roku.
– Znaczki pocztowe, które dzisiaj wydajemy w ramach emisji specjalnych, to są dzieła sztuki, które mają swoje cele prospołeczne, prokulturowe, promujące nie tylko samo wydarzenie, które w danym momencie honoruje, ale przede wszystkim polską firmę i nasz kraj w Europie i na świecie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Agnieszka Kłoda-Dębska, dyrektor biura promocji i marketingu korporacyjnego Poczty Polskiej.
W tej chwili Poczta Polska przygotowuje emisję – jak co roku – znaczków na Boże Narodzenie. Mają one trafić do obiegu jeszcze pod koniec tego miesiąca.
– Znaczki są wydawane w różnych nakładach. Filatelistyczne emisyjne, emisje specjalne są w około 300, 400, 500 tysięcy nakładu. Znaczki obiegowe są wielomilionowe – dodaje dyrektor biura promocji i marketingu korporacyjnego.
Przed 1989 rokiem zbieranie znaczków było bardzo rozpowszechnionym hobby wśród Polaków. Polski Związek Filatelistów zrzeszał wtedy ponad 300 tys. osób. Dwie dekady później niemal dziesięć razy mniej.
Czytaj także
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-14: Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-11: Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.