Newsy

Wymarzony prezent na Dzień Dziecka to głównie elektronika

2013-05-31  |  06:07

Najwięcej z okazji Dnia Dziecka kupowanych jest tabletów, których sprzedaż znacząco wzrosła w ostatnim czasie. Rodzice przy okazji czerwcowego święta starają się spełnić oczekiwania prezentowe dzieci, ale badania wskazują, że najmłodsi członkowie rodziny bardzo mocno wpływają również na inne decyzje zakupowe swoich rodziców. Uwzględniają opinię dzieci przy zakupie mebli, samochodów, wczasów, ale i kosmetyków czy ubrań.

Wzrost sprzedaży handlowcy ze sklepów sieci Smyk obserwują w całym II kwartale roku i osiąga ona kulminację w czerwcu, przed Dniem Dziecka. W okresie przed tym dniem rośnie sprzedaż ubranek, butów i zabawek, a także elektroniki. Jak mówią sprzedawcy, kryzys nie zmniejsza chęci dorosłych obdarowywania dzieci prezentami.

  Sprzedaż przed Dniem Dziecka jest bardzo wysoka.  W tym roku utrzymuje się na poziomie porównywalnym do zeszłego roku. Nie odczuwamy zmniejszenia sprzedaży – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Dorota Wojnar, przedstawicielka sieci handlowej Smyk.

Zaznacza, że ceny towarów dla dzieci w tym okresie nie rosną. Sklepy – licząc na zwiększony ruch – kuszą rodziców nawet niższymi cenami.

 – Mamy obecnie bardzo dużo promocji. Jesteśmy nastawieni na to, żeby dzieci były zadowolone, bo to tak naprawdę one są naszymi klientami – zapewnia Wojnar.

Chociaż do łask wracają tradycyjne zabawki drewniane, to w ostatnim czasie dominuje elektronika. Prym wiodą obecnie tablety.

  Tablety oraz wszystkie nowości elektroniczne cieszą się dużym zainteresowaniem. Wszystko, co pojawia się w reklamach jest natychmiast wychwytywane przez dzieci i od razu widać to po sprzedaży. Produkty, które są w reklamach bardzo mocno napędzają nam sprzedaż – stwierdza Dorota Wojnar.

To pokazuje, że rodzice przy wyborze zabawki kierują się głównie tym, co dziecko lubi albo chce. Z badania przeprowadzonego przez Polski Program Jakość Obsługi w maju br. wynika, że dzieci mają największy wpływ na zakup zabawek (96 proc.) i żywności (przede wszystkim słodyczy). Ale nie tylko. Starsze dzieci mają także wpływ na podejmowane przez rodziców decyzje o zakupie samochodu, mieszkania, mebli, wczasów, a nawet ubrań i kosmetyków dla rodziców. Respondenci tłumaczą, że większe dzieci mają często znacznie szerszą wiedzę niż rodzice na temat najnowszych produktów na rynku – dotyczy to np. telefonów czy sprzętu RTV.

Zdaniem aniektowanych preferencje małych dzieci (do 3 lat) nie są uwzględniane przez rodziców w dużym stopniu – to oni bowiem decydują, co dla ich pociechy będzie najlepsze. Rodzice uwzględniają także zdanie dzieci przy zakupie ubranek i gier komputerowych.

Ponad połowa respondentów przyznała, że dzieci mają wpływ na wybór sklepu, w którym rodzina robi zakupy. Sześciu na dziesięciu uwzględnia opinię swoich pociech wybierając kierunek wakacyjny. Ponad 42 proc. bierze pod uwagę ich zdanie podczas urządzania mieszkania, ale też przy wyborze lokum (ponad 20 proc.) lub samochodu – 16,7 proc.

Respondenci podkreślają, że dzieci dysponują dużą siłą perswazji odnośnie sposobu spędzania wolnego czasu przez rodzinę.

Badanie zostało przeprowadzone przez Polski Program Jakość Obsługi w maju br., za pomocą kwestionariusza online, na próbie 1 830 dorosłych respondentów. 

Więcej na temat
Konsument Psychologowie apelują do rodziców przed Dniem Dziecka: dajmy dzieciom zapragnąć jakiejś zabawki. Nie kupujmy im wszystkiego Wszystkie newsy
2013-05-29 | 05:50

Psychologowie apelują do rodziców przed Dniem Dziecka: dajmy dzieciom zapragnąć jakiejś zabawki. Nie kupujmy im wszystkiego

Przed nami Dzień Dziecka, czyli coroczna gorączka zakupów. Dorośli nie szczędzą pieniędzy na prezenty dla swoich pociech, ale specjaliści przestrzegają przed nadmiernymi

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.