Newsy

Netia uwalnia kolejne centrale TP

2012-02-24  |  06:35
Mówi:Michał Malinowski
Funkcja:Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu
Firma:Netia S.A.
  • MP4

    Netia ma już 708 aktywnych węzłów LLU, co pozwala jej dotrzeć do prawie 5 mln adresów (lokali mieszkalnych i usługowych). Całkowity koszt uwalniania linii przekroczył 120 mln zł.

     - Mogę potwierdzić, że według ostatniego raportu mamy 708 wybudowanych aktywnych węzłów i tam możemy już świadczyć usługę - mówi Michał Malinowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu w Netii.

    Posiadany przez Netię potencjał zasięgiem obejmuje ponad 4,7 mln adresów, czyli lokali mieszkalnych i usługowych. Stanowi to 33-procentowy zasięg. Cały potencjał LLU wynosi ponad 5,4 tys. węzłów TP, który obejmuje 7,5 mln lokali.

     - W związku z rozbudową sieci, ale także w związku z dostępem do nowej sieci, którą uzyskaliśmy dzięki akwizycji Dialogu, będziemy w stanie trochę lepiej adresować ofertę do szerszej grupy użytkowników, tych, którzy w naszej sieci funkcjonują. Należy spodziewać się rozszerzonej oferty w tym kierunku - zapewnia Michał Malinowski.

    W przygotowanej ofercie Netia przewiduje rabat na usługi, oferowane w bazie sieci własnej lub uwolnionych linii TP. W centralach TP Netia ma ponad 320 tys. zainstalowanych portów, a liczba aktywnych klientów przekracza 180 tys.

    LLU (Local Loop Unbundling) to rodzaj dostępu do lokalnej pętli abonenckiej przez operatora alternatywnego, dzięki któremu może on świadczyć swoje usługi (np. telefon i szerokopasmowy internet) klientom korzystającym z analogowych linii telefonicznych będących własnością Telekomunikacji Polskiej. Netia w lokalnych węzłach TP instaluje swoje urządzenia (DSLAM) i dzierżawi poszczególne linie telefoniczne, które następnie podłącza do własnej sieci szkieletowej. Dzięki temu może zaoferować tańsze usługi i promocje.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Kongres MOVE

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

    Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

    Handel

    Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

    Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

    Problemy społeczne

    Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

    Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.