Newsy

Poczta Polska zaczyna realizację największego kontraktu na polskim rynku pocztowym

2012-10-31  |  06:55
Mówi:Łukasz Gołębiowski
Funkcja:Dyrektor Pionu ds. klienta biznesowego i instytucjonalnego
Firma:Poczta Polska S.A.
  • MP4

    Od tego tygodnia za rekordową na polskim rynku pocztowym kwotę  350 mln zł przez 8 lat Poczta Polska dla Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego będzie między innymi  dostarczać kierowcom mandaty. W przededniu formalnej liberalizacji rynku, Poczta Polska skutecznie rywalizuje z innymi operatorami o kolejne zamówienia. W ubiegłym tygodniu wygrała przetarg na usługi dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

    Kontrakt z Generalną Inspekcją Transportu Drogowego obejmuje przede wszystkim usługi związane z archiwizacją cyfrową i fizyczną oraz dostarczaniem korespondencji, z czego zdecydowaną większość będą stanowiły mandaty dla kierowców.

     – Wygraliśmy w otwartym przetargu z naszą największą konkurencją, czyli Emersonem i Inforsys, które są powiązane z operatorami pocztowymi, świadczącymi usługi konkurencyjne. Dla nas jest to dowód, że potrafimy świadczyć usługi ekonomiczne, efektywne, o bardzo wysokiej jakości, bo to również było oceniane przez zamawiającego – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Łukasz Gołębiowski, dyrektor pionu ds. klienta biznesowego i instytucjonalnego w Poczcie Polskiej.

    Pocztowy operator kontrakt wygrał jako konsorcjum trzech firm, w skład którego weszła także  Itella Information i PTK Centertel. Jak podkreśla Łukasz Gołębiowski, to dzięki rozbudowanemu systemowi logistycznemu i doświadczeniu w zakresie archiwizacji.

     – Nie musieliśmy się do tego mocno przygotowywać. Usługa dla Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego jest rodzajem pocztowej przesyłki hybrydowej. Nie tworzyliśmy dodatkowych, dedykowanych rozwiązań z tego względu, że w ramach realizacji swojej strategii na rynku usług listowych tego typu narzędzia informatyczne i technologiczne już posiadamy – wyjaśnia dyrektor w Poczcie Polskiej.

    Dodaje, że szybkość uruchomienia współpracy miała istotne znaczenie dla zamawiającego i tu Poczta Polska była bezkonkurencyjna. Najwyżej oceniono ofertę Poczty również pod względem ceny, wydajności procesów logistycznych, wydruku i rozwiązań organizacyjno-technologicznych.

    Przed tygodniem Poczta Polska wygrała także przetarg Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na tradycyjne usługi listowe w kraju i zagranicą. Wartość tego kontraktu to przeszło 50 milionów złotych.

    Przedstawiciele pocztowego giganta zapowiadają, że to dopiero początek walki o nowe zlecenia.

    Nasi duzi klienci, między innymi ZUS, Ministerstwo Sprawiedliwości, ogłosili już przetargi publiczne. Będziemy walczyli po to, żeby wygrać. Negocjujemy z wieloma podmiotami z sektora biznesowego, instytucjami bankowymi, finansowymi, dużymi sieciami handlowymi. Jestem przekonany, że nasza oferta jakościowo, funkcjonalnie i przede wszystkim cenowo będzie optymalna – twierdzi Łukasz Gołębiowski.

    To właśnie usługi kurierskie, logistyczne, archiwizacyjne czy finansowe są dla Poczty Polskiej szansą na zrekompensowanie sobie spadających przychodów z tradycyjnego rynku.

     – Rynek usług listowych maleje na całym świecie, również w Polsce, ale nadal są pewne sektory, które normalnie funkcjonują i generują przychody. Póki co jest to największe źródło przychodów Poczty Polskiej. Myślimy jednak o tym, żeby w obliczu spadków na rynku, które w krajach Europy Zachodniej oscylują ok. 10-15 proc. rocznie, kompensować przychody z innych źródeł, m.in. z segmentu usług logistycznych, kurierskich ekspresowych, a przede wszystkim bankowych oraz finansowych – wyjaśnia Łukasz Gołębiowski.

     

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

    W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

    Ochrona środowiska

    Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

    W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

    Transport

    Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

    Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.