Newsy

Poczta Polska zaczyna realizację największego kontraktu na polskim rynku pocztowym

2012-10-31  |  06:55
Mówi:Łukasz Gołębiowski
Funkcja:Dyrektor Pionu ds. klienta biznesowego i instytucjonalnego
Firma:Poczta Polska S.A.
  • MP4

    Od tego tygodnia za rekordową na polskim rynku pocztowym kwotę  350 mln zł przez 8 lat Poczta Polska dla Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego będzie między innymi  dostarczać kierowcom mandaty. W przededniu formalnej liberalizacji rynku, Poczta Polska skutecznie rywalizuje z innymi operatorami o kolejne zamówienia. W ubiegłym tygodniu wygrała przetarg na usługi dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

    Kontrakt z Generalną Inspekcją Transportu Drogowego obejmuje przede wszystkim usługi związane z archiwizacją cyfrową i fizyczną oraz dostarczaniem korespondencji, z czego zdecydowaną większość będą stanowiły mandaty dla kierowców.

     – Wygraliśmy w otwartym przetargu z naszą największą konkurencją, czyli Emersonem i Inforsys, które są powiązane z operatorami pocztowymi, świadczącymi usługi konkurencyjne. Dla nas jest to dowód, że potrafimy świadczyć usługi ekonomiczne, efektywne, o bardzo wysokiej jakości, bo to również było oceniane przez zamawiającego – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Łukasz Gołębiowski, dyrektor pionu ds. klienta biznesowego i instytucjonalnego w Poczcie Polskiej.

    Pocztowy operator kontrakt wygrał jako konsorcjum trzech firm, w skład którego weszła także  Itella Information i PTK Centertel. Jak podkreśla Łukasz Gołębiowski, to dzięki rozbudowanemu systemowi logistycznemu i doświadczeniu w zakresie archiwizacji.

     – Nie musieliśmy się do tego mocno przygotowywać. Usługa dla Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego jest rodzajem pocztowej przesyłki hybrydowej. Nie tworzyliśmy dodatkowych, dedykowanych rozwiązań z tego względu, że w ramach realizacji swojej strategii na rynku usług listowych tego typu narzędzia informatyczne i technologiczne już posiadamy – wyjaśnia dyrektor w Poczcie Polskiej.

    Dodaje, że szybkość uruchomienia współpracy miała istotne znaczenie dla zamawiającego i tu Poczta Polska była bezkonkurencyjna. Najwyżej oceniono ofertę Poczty również pod względem ceny, wydajności procesów logistycznych, wydruku i rozwiązań organizacyjno-technologicznych.

    Przed tygodniem Poczta Polska wygrała także przetarg Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na tradycyjne usługi listowe w kraju i zagranicą. Wartość tego kontraktu to przeszło 50 milionów złotych.

    Przedstawiciele pocztowego giganta zapowiadają, że to dopiero początek walki o nowe zlecenia.

    Nasi duzi klienci, między innymi ZUS, Ministerstwo Sprawiedliwości, ogłosili już przetargi publiczne. Będziemy walczyli po to, żeby wygrać. Negocjujemy z wieloma podmiotami z sektora biznesowego, instytucjami bankowymi, finansowymi, dużymi sieciami handlowymi. Jestem przekonany, że nasza oferta jakościowo, funkcjonalnie i przede wszystkim cenowo będzie optymalna – twierdzi Łukasz Gołębiowski.

    To właśnie usługi kurierskie, logistyczne, archiwizacyjne czy finansowe są dla Poczty Polskiej szansą na zrekompensowanie sobie spadających przychodów z tradycyjnego rynku.

     – Rynek usług listowych maleje na całym świecie, również w Polsce, ale nadal są pewne sektory, które normalnie funkcjonują i generują przychody. Póki co jest to największe źródło przychodów Poczty Polskiej. Myślimy jednak o tym, żeby w obliczu spadków na rynku, które w krajach Europy Zachodniej oscylują ok. 10-15 proc. rocznie, kompensować przychody z innych źródeł, m.in. z segmentu usług logistycznych, kurierskich ekspresowych, a przede wszystkim bankowych oraz finansowych – wyjaśnia Łukasz Gołębiowski.

     

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

    Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

    Infrastruktura

    Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

    Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

    Polityka

    Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

    Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.