Newsy

Polska firma chce w Arabii Saudyjskiej zarobić więcej niż na zamówieniach w kraju

2012-07-11  |  06:40
Mówi:Konrad Jaskóła
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Polimex-Mostostal
  • MP4

    Polimex-Mostostal jest już po prekwalifikacjach w dwóch przetargach na budowę nowoczesnych stadionów w Arabii Saudyjskiej.  To standardowe przetargi, z którymi rywalizujemy z globalnymi firmami – mówi prezes konsorcjum, Konrad Jaskóła. Teraz firma przygotowuje ostateczną ofertę.

     To są stadiony o wartości rzędu 100 mln dolarów – ujawnia Agencji Informacyjnej Newseria Konrad Jaskóła.

    Podkreśla, że oba przetargi praktycznie niczym się nie różnią od projektów europejskich. Czas i trudność ich realizacji zależą od szczegółów każdego z projektów i dostępności lokalnych podwykonawców

     – Przede wszystkim chcielibyśmy dostarczyć tam naszego know-how, tzn. naszej wiedzy i doświadczeń z budowy kolejnych stadionów – mówi prezes spółki. 

    Polimex–Mostostal może się pochwalić na tym polu sporymi osiągnięciami. Firma budowała stadiony Legii w Warszawie, krakowskiej Wisły i klubu Piast Gliwice. 

     – W tej chwili realizujemy obiekt dla Górnika Zabrze. Więc, moim zdaniem. doświadczeń mamy wystarczająco dużo – zapewnia szef konsorcjum budowlanego.

    Polska firma ma jednak silną konkurencję w walce o zamówienia w Arabii Saudyjskiej. Jak podkreśla szef Polimeksu-Mostostal, w rywalizacji biorą udział konsorcja z różnych stron świata i globalne firmy.

     – Mamy nadzieję wygrać choć jeden z tych kontraktów – podkreśla Konrad Jaskóła. – Mamy również nadzieję na korzystniejsze marże niż w projektach budowlanych i infrastrukturalnych w Polsce.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

    Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

    Fundusze unijne

    Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

    Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

    Ochrona środowiska

    Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

    Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.