Mówi: | Przemysław Stasz |
Funkcja: | rzecznik prasowy Toru Służewiec |
Tor Służewiec wkrótce będzie jak nowy
41 mln zł pochłoną remonty i rewitalizacja Toru Służewiec. Tegoroczne derby odbędą się już na odnowionych trybunach, a cała inwestycja powinna zakończyć się w 2015 roku. Obok infrastruktury związanej z organizacją wyścigów konnych pojawią się tereny rekreacyjno-sportowe. Totalizator Sportowy, zarządca obiektu, poszukuje nowych partnerów, którzy otworzą swoje placówki.
Pieniądze na modernizację mają być wydane do początku sezonu w 2015 roku. Trwają prace przy Trybunie I, na kolejne etapy tej fazy remontu przeznaczono 10 milionów złotych. Dzięki usprawnionemu zasilaniu skończą się problemy ze spadkami napięcia i dostawami energii elektrycznej. Przy remoncie dachu Trybuny II zostaną również odnowione balkony, schody przed trybuną i toalety, tak by cały budynek oddać do użytku.
– Chcielibyśmy, żeby po pierwszym etapie remontu można było rozegrać derby, najważniejszą, klasyczną gonitwę na terenie dwóch trybun, by większa liczba gości mogła oglądać rywalizację. To niezbędne, ponieważ wyścigi zyskują na popularności – podczas Wielkiej Warszawskiej w tym roku na Torze Służewiec było 15 tys. osób – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Przemysław Stasz, rzecznik prasowy Toru Służewiec.
Bezprecedensowy remont, pierwszy w 75-letniej historii wyścigów, podniesie kategorię toru, zapewni dwa tysiące miejsc zadaszonych i zmieni oblicze całego terenu.
– To będzie już nie tylko miejsce konnych wyścigów, zamierzamy rozszerzyć możliwości, zapewnić nowe funkcje sportowe i rekreacyjne. Chcemy zbudować ścieżki do biegania i do nordic walkingu – deklaruje rzecznik Toru Służewiec.
Znikną budynki postawione po wojnie, nie pasujące do nowych funkcji Służewca. Zostanie przebudowany tor główny, dobudowane skrzydło Trybuny II, wyremontowana łaźnia, odbudowana wieża ciśnień, zniszczona podczas II wojny światowej. Zamiast takich budynków jak dawno zamknięty hotel robotniczy, pojawią się nowe inwestycje.
– Przy pomocy firmy PwC szukamy partnerów, którzy wydzierżawią lokalne tereny i postawią swoje obiekty. Oczywiście wszystkie będą powstawać w uzgodnieniu z nami, z Polskim Klubem Wyścigów Konnych i z konserwatorem. Obok wyścigów pojawią się dodatkowe elementy. Służewiec to znakomite miejsce na hotele, pasaże handlowe, halę wielofunkcyjną o charakterze konferencyjno-sportowo-rekreacyjnym – wylicza Przemysław Stasz.
Zdaniem rzecznika Toru Służewiec pomysł na poszerzenie działalności Służewca to wyjście naprzeciw potrzebom warszawiaków. Na razie tor działa w weekendy od kwietnia do listopada. Praktycznie w każdą sobotę i niedzielę odbywają się gonitwy – około 500 rocznie, ale potencjał tego miejsca jest znacznie większy. Ścieżki rekreacyjne to jeden z pomysłów, by przyciągnąć tu gości także w tygodniu.
Dzięki zmianom Służewiec powinien się samofinansować, bez wsparcia z zewnątrz. Totalizator Sportowy zachęca do odwiedzin nie tylko warszawiaków.
– Współpracujemy z torami we Wrocławiu, w Sopocie i pod Krakowem. Wyścigi mają magiczną moc – przyciągają ludzi. Współpracujemy z mediami, organizujemy konferencje, przeprowadzamy akcje marketingowe, stale rośnie liczba miłośników gonitw, ale liczymy na jeszcze więcej – podsumowuje Przemysław Stasz.
Czytaj także
- 2025-08-04: Cezary Pazura: Siatkówka to nasz sport narodowy, bo naprawdę nam wychodzi. Podczas studiów byłem mistrzem w tej dyscyplinie
- 2025-04-18: Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie
- 2025-04-15: Piotr Zelt: Na Święta Wielkanocne zamierzam wyjechać na narty w Alpy. Jak mam czas, to pracuję jako instruktor narciarski
- 2025-03-12: Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską
- 2025-02-26: Iwona Guzowska: Są dyscypliny sportu ociekające złotem jak piłka nożna. W innych wysiłek jest dużo większy i osiągnięcia kosmiczne, a nie ma sponsorów
- 2025-02-20: Karolina Pilarczyk: Mamy świetnych sportowców w każdej dyscyplinie, tylko nie piłce nożnej. Rządzący ich nie dostrzegają i nie dają odpowiedniego wsparcia
- 2025-02-24: Iga Baumgart-Witan: To jest ostatni rok mojej kariery. Na emeryturze chciałabym się zająć sportem niezawodowym, może zakocham się w telewizji
- 2025-02-14: Iga Baumgart-Witan: Kiedy startuję na zawodach, to polityka jest absolutnie poza mną. Nie wypowiadam się publicznie na temat sympatii i antypatii politycznych
- 2025-02-13: Adam Kszczot: Sportowcy, którzy nie wchodzą do finału podczas olimpiady, nie mają za co żyć. Nie dostają stypendium w kolejnym roku
- 2024-10-24: Polacy świadomi wpływu ćwiczeń fizycznych na zdrowie. Branża fitness notuje zwiększony ruch
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.