Mówi: | Robert Redeleanu, CEO UPC Polska, przewodniczący jury programu THINK BIG w kategoriach Think Customer i Think Transformation Natalia Szulc, corporate communications manager UPC Polska, członek jury programu THINK BIG w kategorii Think Social |
Start-upy to źródło innowacji dla dużych firm. UPC Polska wspiera młodych przedsiębiorców i stawia na transformację cyfrową
Inteligentny asystent, który automatyzuje procesy sprzedaży, sensory automatycznie wykrywające uśmiech i agencja marketingowa, która z pomocą technologii chce łączyć pracodawców i osoby niepełnosprawne ruchowo – to rozwiązania nagrodzone w tegorocznej, 6. edycji programu THINK BIG, w którym UPC Polska szuka najlepszych start-upów i innowatorów społecznych wspierających cyfrową transformację. Prezes firmy Robert Redeleanu podkreśla, że współpraca z dużą korporacją to dla nich szansa na wcielenie swoich pomysłów w życie i dotarcie do szerszego grona klientów.
– Wiele korporacji zrozumiało już, że mogą korzystać z zewnętrznych źródeł innowacji, a nie opierać się wyłącznie na strukturach wewnętrznych. Start-upy i małe przedsiębiorstwa wprowadzają na rynek wiele interesujących pomysłów, ale potrzebują wsparcia, żeby udostępnqić je szerszej grupie klientów. Możemy im to zapewnić, bo wiemy, że przyniesie to korzyści również naszej firmie – mówi agencji Newseria Biznes Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.
Jak podkreśla, współpraca dużej korporacji ze start-upem to sytuacja, w której obie strony są na zwycięskiej pozycji. Małe, innowacyjne spółki są bliżej technologicznych trendów i mają bardziej elastyczny model działalności, dzięki czemu łatwiej i szybciej kreują innowacje. Korporacje zyskują więc nowe rozwiązania i usługi, które mogą wprowadzić do swojego portfolio i zaoferować klientom albo usprawnić dzięki nim własną działalność, w zamian oferując wsparcie finansowe, mentoring, know-how i dostęp do dużej bazy klientów.
Z ostatniego raportu Fundacji StartUp Poland wynika, że 82 proc. start-upów chce współpracować z dużą korporacją. To właśnie dla nich UPC Polska zainicjowało program THINK BIG, objęty w tym roku patronatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Jego celem jest wsparcie młodych przedsiębiorców i innowatorów społecznych, którzy rozwijają się w oparciu o nowe technologie.
– Od wielu lat jesteśmy zaangażowani w rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce. Przeprowadziliśmy znaczne inwestycje w sieci gigabitowe i uważam, że musimy wspierać tych, którzy chcą wprowadzać rozwiązania cyfrowe w życie. Wkładamy dużo wysiłku w odkrywanie interesujących start-upów i małych przedsiębiorstw, które również proponują twórcze rozwiązania problemów w obszarze społeczno-gospodarczym. Od sześciu lat rozwijamy program THINK BIG, ponieważ wierzymy, że nowe technologie naprawdę zmieniają życie ludzi, sferę biznesową oraz wpływają na poprawę sytuacji społecznej w skali całego kraju – mówi Robert Redeleanu.
W tegorocznej, 6. edycji programu THINK BIG – skoncentrowanej wokół hasła „Grow Smarter” – poszukiwane były zwłaszcza te start-upy, które kreują rozwiązania wspierające cyfrową transformację. Spośród ponad setki młodych przedsiębiorców i innowatorów społecznych, którzy zgłosili się do tegorocznej edycji, jury nagrodziło trójkę najlepszych: Edward.AI (wirtualny asystent wspierający przedstawicieli handlowych B2B), Quantum CX (sensory wykrywające uśmiech i pozwalające na mierzenie zadowolenia zarówno klienta, jak i pracowników) oraz Leżę i Pracuję (rozwiązanie wspierające osoby sparaliżowane oraz niepełnosprawne ruchowo w poszukiwaniu pracy). Ta ostatnia zwyciężyła w kategorii społecznej – na najlepsze rozwiązanie technologiczne, które odpowiada na społeczne wyzwania i przyczynia się do poprawy jakości życia społeczeństwa. Głównym partnerem tej kategorii była Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju.
– Byłam pozytywnie zaskoczona tym, co zaproponowały nam firmy i fundacje, które zgłosiły się do programu w kategorii Think Social. Dobrze, że są na polskim rynku osoby, które próbują łączyć technologię z rozwiązywaniem problemów społecznych – mówi Natalia Szulc, corporate communications manager z UPC Polska. – W kategorii społecznej postanowiliśmy nagrodzić projekt Zdalniacy, zgłoszony przez agencję Leżę i Pracuję, który ma na celu łączenie pracodawców z osobami niepełnosprawnymi ruchowo i pracującymi z domu. Doceniliśmy, że agencja sama zatrudnia takie osoby, ma doskonale wypracowany model i wie, jak to robić na szerszą skalę na polskim rynku z wykorzystaniem technologii. To rozwiązanie, które burzy wiele stereotypów na rynku pracy.
Jury programu THINK BIG – w porozumieniu z Fundacją Digital Poland – przyznało też nagrodę korporacji, która odznaczyła się najbardziej inspirującą transformacją cyfrową. W tej kategorii zwycięski okazał się PKO Bank Polski.
Pula nagród finansowych programu THINK BIG: Grow Smarter to 105 000 zł – zwycięzca każdej kategorii otrzymał 35 000 zł. Oprócz nagród finansowych, zwycięzcy dostaną też możliwość pilotażowego wdrożenia swoich rozwiązań we współpracy z UPC Polska lub innym partnerem programu. Wszyscy półfinaliści z Polski znajdą się również w raporcie „TOP 40 Enterprise Tech from Poland. Technologie, które zmieniają korporacje” przygotowanym przez The Heart i UPC Polska.
Czytaj także
- 2024-12-18: Rekordowa pożyczka z KPO dla Tauronu. 11 mld zł trafi na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucji
- 2024-12-19: Przed świętami Polacy wydają na ryby nawet dwa razy więcej niż w innych miesiącach. Konsumenci powinni sprawdzać, czy pochodzą one ze zrównoważonych połowów
- 2024-12-17: W Parlamencie Europejskim ważne przepisy dla państw dotkniętych przez klęski żywiołowe. Na odbudowę będą mogły przeznaczyć więcej pieniędzy
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-16: Na przewlekłą chorobę nerek cierpi w Polsce 4,5 mln osób. Pacjenci apelują o szerszy dostęp do leczenia, które opóźnia dializy
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.